Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-07-2025, 22:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-03-2012, 01:08 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 20:53
Posty: 6
Witam wszytskich użytkowników forum
Jestem od niedawna posiadaczem Jimny Mam problem z wibracjami na kierownicy i lewarku zmiany biegów tylko przy określonej prędkości. Miałem aluminiowe obrecze 7 cali nie dało sie jechac na tym zamieniłem na 5,5 cala jest lepiej ale bez rewelacji. Czy słyszeliscie coś na temat amortyzatora skrętu ? Czy można to ewentualnie zamontować i gdzie można to nabyć ?Prosze pomóżcie bo nie mam już siły tak jeżdzić aż bolą rece i dla podwozia też nie za bardzo. Serdeczne dzieki za ewentualne podpowiedzi Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: wibracje
Post: 10-03-2012, 05:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
Mam podobny problem, choć wibracje nie są uciążliwe i nie powodują żadnych obciążeń. Też zastanawiam się nad zakupem amortyzatora wwwdobinsons.pl Cena oscyluje ok 500-600 zł wskład zestawu wchodzi amor + mocowanie. Ja nie mam wspomagania i myślę iż Czy nie rozsądnej będzie założyć je.

_________________
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2012, 08:48 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 20:53
Posty: 6
Powiem Ci, że słyszałem , że to pomaga już od wielu osób ale nie wiem skąd to zdobyć podobno kiedyś jakiś gosciu pisał ,że pasuje amortyzator od land rovera chyba discovery on zapłacił za niego 60 zł. Treba bedzie coś pomyslec bo szkoda zawieszenia Dzieki za podpowiedź Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-03-2012, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Nic wam nnie da , albo niewiele amortyzator skretu bez sprawdzenia dokładnego całego przedniego zawieszenia i układu kierowniczego (amortyzatory, łaczniki stabilizatora, gumy stabilizatora, końcówki drążków, luzy przekładni ) oraz dokładnego sprawdzenia zuzycia opon i wyważenia kół ( łącznie z czyszczeniem felg, które są bardzo czułe na błoto i lód ) Póżniej można myślec o amortyzatorze i należy pamiętać, że po jego założeniu kierownica dłużej wraca na zakrętach
Istotnie amortyzator skretu od LR można zastosować w jamniku po małej modyfikacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-03-2012, 20:10 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 20:53
Posty: 6
Wtajcie
Sorki, że jestem taki ale kolega chyba do końca nie przeczytał mojego posta. Napisałem ,że zawieszenie jest idealne, ale i tak dzieki za linka do tematu , który już znam na pamięć :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2012, 03:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Przeczytał do końca, tylko napisał to co obserwuje w swoich kilku jamnikach które miał i kilku osób, którym zawieszenia poprawiał.
Nawet przy wizycie na trzepaku pewne luzy nie wyjdą, ale skoro twierdzisz, że jest ok, pozostają felgi i opony.


Na górę
 Tytuł: wibracje
Post: 29-03-2012, 19:14 
Offline

Rejestracja: 08-03-2012, 20:53
Posty: 6
Witam Kolego może podpowiesz coś ciekawego jak ulepszyć zawieszenie Skoro miałes pare jamników Dzieki za podpowiedź i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2012, 20:39 
Offline

Rejestracja: 07-05-2012, 22:22
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Jimny mam od maja 2012, rocznik 2004. Trzęsło kierownica przy prędkości 70-80 km/h, ale nie zawsze i z różną siłą. Ponieważ zewnętrzna krawędź lewej przedniej opony była mocno zdarta, pojechałem na ustawienie zbieżności. Po tym zabiegu nie było zmian w drganiach. Przy tej okazji dowiedziałem się, że pod przednim zderzakiem jest taki wygięty drążek - stabilizator, który pracuje przesuwając się na boki w dwóch gumowych obejmach. Przyszło mi do głowy, że siła wibracji może zależeć od aktualnego położenia tego stabilizatora, ale teraz to już nie wiem, bo później zmieniłem opony i drgania zniknęły.
Dwa tygodnie temu kupiłem nowe opony. Stare były Bridgestone Dueler H/T, nowe to bieżnikowane GlobGum Mud Terrain. W zakładzie wulkanizacyjnym wyważyli je bez problemu, choć wymagały dość sporych ciężarków. Od zmiany opon drgania kierownicy ustały praktycznie zupełnie.
Nie wiem skąd pochodzą drgania u Was, ale po dwóch tygodniach widzę, że u mnie drgań nie ma, więc pomyślałem, że dobre wyważenie kół może tu mieć duże znaczenie. Dodam jeszcze, że jeszcze w czerwcu złapałem gumę i pojechałem do innego wulkanizatora. Nie potrafił dobrze wyważyć naprawionego koła (prawy tył), bo jego maszyna jakoś nie mogła dobrze złapać mojej alufelgi. Powiedział, że wyważył "mniej więcej". Ja pogorszenia nie zauważyłem, więc się nie czepiałem, ale sam ten przypadek może oznaczać, że niektórzy "fachowcy" po prostu wyważają koła byle jak!
Kolejna rzecz - podczas wyważania drugiego koła ( z nowymi oponami) jeden chłopak z warsztatu pytał drugiego czy pierwsze wcześniej wyważone koło dać na przód czy na tył. Zapytałem od czego to zależy i odpowiedzieli, że koło z większymi ciężarkami powinno iść na tył, bo na przodzie mogłoby powodować drgania kierownicy! Podsumowując, można sporo spieprzyć nawet przy wyważaniu kół! W moim aucie wyważenie zlikwidowało drgania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-10-2012, 17:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
Wspomaganie założone miesiąc temu, opony wyważone, ciśnienie w oponach ok, wibracji ZeRo. Nawet jeżeli felgi trochę okleją sie gliną no nie telepie nim. Dlaczego w ogóle wypuścili wersję bez wspomagania :( .
Jedynie logiczną odpowiedzią wydaje mi sie cena auta:)

_________________
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2012, 19:09 
Offline

Rejestracja: 13-10-2012, 22:40
Posty: 38
Witam mam podobny problem, po przekroczeniu 70 kierownica wpada w drgania tzn mało powiedziane w rezonans który praktycznie uniemozliwja jazde i musze zwolnić!!! Zmieniłem alumfelgi 7 cali spowrotem na orginalne stalowe 5.5 jest troszke lepiej ale tylko troszeczke! Byłem dzisiaj na przeglądzie zerowym i niby wszystko oki znalazł mi luz na takim gumowym sworzniu chyba stabilizatora ale nie wiem dokładnie bo nie mam pojęcia jak to się nazywa! Oponki na alusach są ładne nie wyząbkowane a felgi proste i wyważone 2 razy dzisiaj dla pewności. Oponki orginalne 205/70/15. Musze jeszcze sprawdzić zbieżność ale chyba jest oki! Może jakieś pomysły??? Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2012, 21:11 
Offline

Rejestracja: 07-05-2012, 22:22
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
byczek pisze:
Oponki na alusach są ładne nie wyząbkowane a felgi proste i wyważone 2 razy dzisiaj dla pewności.
Dwa razy w tym samym zakładzie? W tym samym to za każdym razem wyjdzie tak samo. Sprawdź wyważenie w innym zakładzie. Nie wiem skąd jesteś - w Częstochowie bym Ci dał namiary na wulkanizatora, który mi tak wyważył koła, że drgania zniknęły.


Ostatnio zmieniony 23-10-2012, 21:15 przez Carpenter, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2012, 21:14 
Offline

Rejestracja: 13-10-2012, 22:40
Posty: 38
sprawdziłem w drugim i oki! Na stalowych orginalnych troszke lepiej bo mniejszy mają luz na piastach!


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2012, 21:16 
Offline

Rejestracja: 07-05-2012, 22:22
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
OK, nic innego mi nie przychodzi do głowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-10-2012, 21:23 
Offline

Rejestracja: 13-10-2012, 22:40
Posty: 38
Jutro jadę do mechaniora zobaczymy co powie! Chyba Przyczyną może być luzy na tulejach stabilizatrora przedniego bo na przeglądzie facet pokazał mi spory luz na jednej gumie!




Autko zrobione zlikwidowane luzy i dużo smarowania drgawki znikneły:]! W poniedziałek dodatkowo będzie amortyzator skrętu!


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-05-2015, 20:45 
Offline

Rejestracja: 23-05-2015, 20:20
Posty: 1
Witam od niedawna jestem posiadaczem jimiego mam okropne drgania na kierownicy slyszalem o amortyzatorze skretu czy pasuje od land rovera discavery i gdzie sie go montuje i czy cos pomoze


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2015, 20:49 
Offline

Rejestracja: 10-03-2012, 20:51
Posty: 16
Wszyscy sie na amortyzator skrętu uwzieli u mnie było tak samo napierdzielało kierownicą aż miło i nic tylko amortyzator i amortyzator naprawiłem to za niecałe 20 zł + godzina twórczej roboty.Reasumując przy 140 km/h też nie tłucze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 09:40 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Bo trzepie przy ok.70-80 km/h aby nie trzepało trzeba mieć wyważone czyste koła,brak luzów,proste tarcze hamulcowe i dobrze też zamontować amortyzator skrętu szczególnie gdy autko jeździ po bezdrożach.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-05-2015, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
sylwian70 pisze:
Bo trzepie przy ok.70-80 km/h aby nie trzepało trzeba mieć wyważone czyste koła,brak luzów,proste tarcze hamulcowe i dobrze też zamontować amortyzator skrętu szczególnie gdy autko jeździ po bezdrożach.

Jeszcze dodaj ....nie wybite i nie poddarte opony :]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]