Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 21:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 601 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1025 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 31-01-2015, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
ipek33 pisze:
Wielka szkoda, nie wiedziałem, że jest aż tak źle, choć raczej nie przyszłoby mi do głowy, żeby tak katować suva...
Mi by przyszło, ale na pewno nie swojego ;) Na szczęście inni katują i jeszcze to nagrywają, więc można zobaczyć granice możliwości tych aut :) Co do Hondy, to ich 4WD pozostaje daleko za konkurencją, ale na pewno poradzi sobie znacznie lepiej niż jakiekolwiek 2WD (parkingi zimą czy jazda miejska po śniegu), co przy przeciętnym użytkowaniu auta w zupełności wystarczy. Nie pomoże jednak podczas szybszej jazdy czy poważniejszych górek... W takich sytuacjach w przypadku Suzuki pomoże tylko napęd Grand Vitary, oraz prawdopodobnie S-Crossa i obecnej Vitary.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2015, 13:18 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Bardzo Ci dziękuję za sporą dawkę wiedzy. Pozdrawiam

PS. Rzetelnej wiedzy


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2015, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Proszę bardzo. Pamiętajmy jednak też, że wszystkie napędy, o których mowa, także AllGrip, to pewnego rodzaju protezy bazujące na przednim napędzie. Coś "prawdziwego" w tej klasie oferuje chyba tylko Subaru, i to tylko w wersjach z manualną skrzynią biegów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2015, 22:27 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Witam,
Zakupiłem 3 tygodnie temu S-Crossa 1.6 4WD benzyna w promocji wyprzedażowej rocznika 2014 (rabat 17 tys. zł od Suzuki Polska). W ramach dodatków do zakupu dobrałem komplet kół zimowych na felgach stalowych z czujnikami ciśnienia i kołpakami, alarm, zabezpieczania kół antykradzieżowe, dywaniki gumowe i welurowe, nakładki na progi i tył bagażnika - razem wyszło niecałe 85 tys. zł. Czy to dużo czy mało trudno powiedzieć biorąc pod uwagę to co samochód w wersji Elegance oferuje. Na razie "docieram" się ze swoim samochodem i rzeczy jakie zauważyłem a które mi nie pasują to:
- trochę rzeczywiście jest mułowaty na "auto". na "sport" trochę żwawiej reaguje. Poprzednio miałem diesla 86KM/200Nm i trochę lepiej się sprawował
- trochę głośny powyżej 100km/h. dodatkowo bardzo głośny przy rozpędzaniu do tych 100-110km/h
- do ustawienia jest czułość czujnika automatycznego włącznika świateł - za szybko się włączają.
Poza tym dużo się naczytałem jakie to diesle są kosztowne w serwisie i w ASO Suzuki koszt przeglądu diesla to około 100 zl mniej niż benzyny. Ciekawe.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2015, 22:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gratulacje!

Głośny w porównaniu do diesla 1.5 (Renault/Nissan)? To dziwne... .


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2015, 23:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
maneko pisze:
Poza tym dużo się naczytałem jakie to diesle są kosztowne w serwisie i w ASO Suzuki koszt przeglądu diesla to około 100 zl mniej niż benzyny. Ciekawe.


Moim zdaniem diesle nie są kosztowne podczas gwarancji.

Natomiast diesle są kosztowne przy zakupie, wspominałem np. 2WD wersja Premium 1.6d/ 86 tys zł- 1.6i/68 tys zł.
18 tys zł różnicy w cenie zakupu, a różnica w cenie litra 95-ON to 20 groszy.

Diesle są kosztowne, gdy po gwarancji przyjedzie wymieniać/regenerować np turbo, dwumas, wtryski.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 06:07 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Witam,

trzeba po prostu porównać zakres serwisu dla obu wersji i ceny :)

Miałem punto z dieslem i tam znaczącym kosztem był filtr paliwa wymieniany co 60 000 km - to był koszt ponad 200 zł.

Obecnie użytkuję puga 206 1,4 hdi oraz sx4 1,6. Na dokładnie tej samej trasie pug potrzebuje 4,81 l/100 km a sx4 - 7,29 aczkolwiek sx4 jest autem zdecydowanie zimowym czyli jeździ w trudniejszych warunkach.

To jest przypadek jednostkowy, więc trudno go uogólniać ale prowadzę dość szczegółową dokumentację. Zapisuję wszystkie wydatki. Biorąc pod uwagę wszystkie koszty poza zakupem auta (paliwo, ubezpieczenie, serwisy, choinki na lusterko itp.) to 1 km pugiem kosztuje mnie 0,41 zł a sx4 - 0,51 zł. Przy czym jazda sx4 jest zdecydowanie przyjemniejsza - pug jest niemrawy, wolno się rozgrzewa. Komfortu porównywał nie będę, bo nie ma sensu. Koszt napraw w pugu podbiła mi regeneracja belki - nie ma na to wpływu rodzaj napędu ale gdyby nie ta naprawa, to koszt kilometra byłby nieco niższy dla puga.

Oczywiście nie można tak po prostu porównać dwóch różnych przecież aut. Pug jest moim 3-cim dieslem, sx4 - drugim benzyniakiem. I więcej już diesla nie kupię.

Dlaczego - Bandit pisał powyżej. Droższy w zakupie, tańszy w tankowaniu. Jednak wszystkie oszczędności może zeżreć 1 awaria. A przecież w nowych dieslach mamy takie atrakcje jak dpf, koło dwumasowe, co znacząco podnosi koszty naprawy.

Obecnie diesel ma sens w autach flotowych moim zdaniem - jeśli ktoś robi naprawdę spore przebiegi i jest w stanie zamortyzować auto w 3-4 lata czyli na gwarancji. Kupowanie diesla do miasta to proszenie się o kłopoty.

Dlatego warto dokładnie przemyśleć sobie zakup, bo diesel nie jest już tak atrakcyjny jak kiedyś - ceny E95 i ON są dość zbliżone a normy emisji spalin wymusiły na producentach dpf, które ograniczają funkcjonalność samochodu.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 08:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Amen :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 09:56 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Witam,
Co do różnicy w koszcie zakupu to rzeczywiście cennikowo 18 tys zł różnicy nigdy się nie zwróci. Jednak w przypadku wyprzedaży zdarzały się Diesle 4WD Elegance za 89900zł, więc porównując do moich 85000zł różnica nie jest jakaś kolosalna. Oczywiście pozostają nowe pułapki jak dpf, dwumas i turbo. W poprzednim Clio nie miałem na szczęście tego typu atrakcji - brak dpf, brak dwumasy turbo ze stała geometrią łopatek, jedynie wtryski były chyba firmy Denso czy jakoś tak, ale na szczęście nic się z tym nie działo. Moim zdaniem diesla zabija zwłaszcza filtr cząstek stałych. Reszta jest do ogarnięcia, zwłaszcza, że występuje już też w benzynach. Dlatego też rozważałem albo HDi (mokry FAP chyba najbardziej dopracowany) albo prostą benzynę. I padło na prostą benzynę :)
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 10:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
maneko pisze:
Moim zdaniem diesla zabija zwłaszcza filtr cząstek stałych

Wszystko zależy od tego, w jaki sposób samochód jest użytkowany. W moim przypadku 120 km dziennie, przebieg 125 tys. i żadnych problemów z dpf. Gdyby to była jazda miejska, to jakieś 50 tys. km wcześniej samochód prawdopodobnie nadawałby się już tylko na złom...


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 11:09 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Avalanche pisze:
Gratulacje!

Głośny w porównaniu do diesla 1.5 (Renault/Nissan)? To dziwne... .


To Clio Grandtour w sumie nie było jakimś złym autem i dało się spokojnie jeździć tak do 120km/h. Powyżej to wskazówka obrotomierza wędrowała w okolice 3000 obr/min i robiło się bardzo głośno. Do tego mały rozstaw osi (2,4m) i dodatkowo trzęsło. Autostrada z Gdańska do Torunia i z powrotem potrafiła nieźle zmęczyć. Dlatego zacząłem szukać czegoś nowego.
I tak jak pisał Macioo na 2 i 3 stronie tego wątku właściwie trudno wybrać coś innego niż S-Crossa. Sprawdzałem przed zakupem Huyndaia IX35 (za duża "choinka" na kokpicie), Dustera (ale tą wcześniejszą wersję), Golfa Sportsvana (w sumie fajne auto, ale brak wyboru silników), C4 i C5 (C4 jednak okazał się za mały, a C5 jednak za droga), Mercedesa A (za mały bagażnik). Ostatnimi autami był Pulsar - bardzo duże wnętrze, duży bagażnik, ale słaby silnik benzynowy 1,2TCE turbo (w tym roku ma być 1,6 TCE), Mazda 3 (na 6 mnie nie stać, a tym bardziej na CX-5, zastanawiałem się czy czekać na CX-3 podobnie jak na Hondę HRV, ale odpuściłem) - no tu było fajnie, cena w wyprzedaży rocznika 70tys zł, kolor SoulRed+ksenony. Po jeździe próbnej myślałem, że w moim Clio silnik się zepsuł i nie chce jechać do przodu. Ale 3 nie nadaje się jako samochód pseudorodzinny i do końca nie wiadomo jak będzie się sprawował ten sprężony silnik i wtryski i dlatego na placu został tylko S-Cross - kierując się rozumem to S-Cross ma wszystko co może mieć taki samochód do przemieszczania się z punktu A do B.

Przy okazji chciałbym zapytać czy ktoś rozważał lub dopytywał o taką powłokę na lakier GlassCoat, którą Suzuki ma w ofercie akcesoriów? I druga sprawa czy warto zainteresować się osłoną akcesoryjną silnika (taka duża zakrywająca od spodu cały silnik)? Ktoś "w długiej recenzji użytkownika" pisał, że silnik w zimie na postoju potrafi się wychładzać - czy taka zabudowa nie poprawiłaby tego i dodatkowo chroniłaby silnik?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 11:21 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
DS pisze:
Wszystko zależy od tego, w jaki sposób samochód jest użytkowany. W moim przypadku 120 km dziennie, przebieg 125 tys. i żadnych problemów z dpf. Gdyby to była jazda miejska, to jakieś 50 tys. km wcześniej samochód prawdopodobnie nadawałby się już tylko na złom...


Na długie trasy oczywiście może to mieć sens. Kiedyś robiłem rocznie około 25-28tys. km rocznie i diesel wydawał się dobrym wyborem. Ostatnio jednak przebiegi spadły w okolice 15-18 tys. km rocznie i postawienie na "nowoczesnego" diesla to proszenie się o kłopoty. Jak koledzy słusznie wyżej zauważyli różnica w cenie samochodu to 18 tys zł (w przypadku innych marek jest podobnie, co najmniej 12 tys zł w cenniku), zakładając eksploatację około 6-7 lat to w paliwie ta różnica nie ma szans się zwrócić. A dochodzi coraz większe skomplikowanie silników ON, więc i większa szansa na awarię. No i ten DPF, który lubi długie trasy, a po mieście niekoniecznie - słyszałem jak w serwisie Pani tłumaczyła klientce, że jej Captur wymaga wymiany oleju po 5 tys. km, bo zapaliła się lampa DPF i że klientka za dużo jeździła po mieście. Cóż...

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
W przypadku wyboru benzyna vs. diesel jest jeszcze jedna, nie materialna kwestia - na przykładzie S-Crossa - 156 Nm vs. 320 Nm. Na trasie nie ma nawet czego porównywać...
Tu konkurować mogą silniki turbo-benzynowe, ale te spalają znacznie znacznie więcej niż turbo-diesele...
Cena katalogowa S-Cross DDiS jest zbliżona do konkurencji, co czyni go... Niekonkurencyjnym.
Dokładnie odwrotnie jest w przypadku wersji benzynowej 4WD - konkurencji w zasadzie brak.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 16:38 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
maneko pisze:


Przy okazji chciałbym zapytać czy ktoś rozważał lub dopytywał o taką powłokę na lakier GlassCoat, którą Suzuki ma w ofercie akcesoriów? I druga sprawa czy warto zainteresować się osłoną akcesoryjną silnika (taka duża zakrywająca od spodu cały silnik)? Ktoś "w długiej recenzji użytkownika" pisał, że silnik w zimie na postoju potrafi się wychładzać - czy taka zabudowa nie poprawiłaby tego i dodatkowo chroniłaby silnik?


Jeśli chodzi o ASO Yama (Bydgoszcz, Toruń) nie mieli oferty GlassCoat. Po cichu dowiedziałem się o firmie z Torunia, która to świetnie robi.
Co do płyty akcesoryjnej, to szukałem ale nie znalazłem takowej (w Sedici miałem). Myślę, że kłóciłoby się to z koncepcją kierowania powietrza dołem w celu poprawienia aerodynamiki. Jakbyś znalazł taką płytę to daj namiary. Potrzebowałbym raczej na wycieczki do lasu, bo z wychładzaniem problemów z benzyną nie mam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 20:47 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Macioo są w ofercie dwa rodzaje tej osłony silnika - jedna aluminiowa: 765 zł i stalowa: 584zł (https://scc.suzuki.pl/configuration/SX4 ... ccessories) - w zakładce BTP.
Co do GlassCoat4 G3 to sam materiał kosztuje 584zł, a w ASO w Gdańsku przy kupnie zaproponowali, że za 750zł (wliczając w to materiał) mi takie coś zrobią. Na razie się zastanawiam. O takich powłokach dużo piszą na forach Mazdy, bo tam ten lakier taki kiepski i to ma być jakieś tam rozwiązanie - przeciwko zarysowaniom jak i ewentualnej rdzy w mazdach. W ASO Suzuki w Gdańsku powiedzieli, że z widocznych efektów to tylko to, że się łatwo myje samochód. To samo powiedziano mi w ASO Renault (renault ponoć pierwszy wprowadził na rynek takie powłoki), że kierownik blacharni sobie takie coś zrobił i właściwie mycie sprowadza się do opłukania. Co do zabezpieczenia lakieru to raczej nikt nie potwierdził ani nie zaprzeczył.
Edycja:
Ponoć ta powłoka to najlepiej na nowy niezniszczony lakier, bo potem to trzeba cos tam wyrównywać przez matowienie itd. i nie ma już takiego efektu.
Edycja2: te osłony jak klikniesz w info to pokaże się zdjęcie.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 21:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
JAk kupowałem to nie było osłon, przynajmniej tak mi powiedziano i nie znalazłem też sam.
Ale dzięki za info. Popytam. :)
Co do powłoki ochronnej na lakier, to jest kilka o różnym poziomie ochrony. Najdroższa i najlepsza jest ceramiczna powłoka (chyba tak to się nazywa). Mam sąsiada, który co dwa lata dostaje służbówki klasy passata albo superba. Zawsze czarne i zawsze ma je czyste. Kiedyś nie wytrzymałem i zapytałem, jakim cudem wszystkie auta jak boska ziemia usyfione, a jego lekko z dołu drzwi tylko. To mówił coś o takiej właśnie powłoce ale to coś ok. 2kpln kosztowało. W zamian za to przez te 2-3 lata użytkowania mycie to praktycznie płukanie i zero woskowania.
Zobacz tutaj na efekty:
https://www.facebook.com/BlackMagicCarStudio


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 21:46 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No własnie przeglądałem ofertę akcesoriów. Teraz to jest jasno i czytelnie. Jak ja kupowałem auto , to nie było tak różowo. Osłon nie było, inne rzeczy trzeba było przekopywać się przez program w ASO żeby ceny ustalić.
Swoją drogą ceny Osłon podwozia, podobne do SX4 starego. Ceny dywaników też do przyjęcia ale niektóre inne zwalaja z nóg. Taka popielniczka za 290pln (zostawiłem sobie jak sprzedawałem Sedici na drobne na myjnię), albo chlapacze plastikowe za 1kpln. Normalnie powariowali.
PS Jak we wrześniu chciałem kupić koła zimowe 16', to nie było w ofercie, że mam się w pażdzierniku pytać. Jak się w październiku pytałem to nie wiedzieli czy do listopada dojdą. W końcu kupiłem same opony zimowe 17'. Teraz dok upiłem na allegro (nówki zdjete w salonie z auta 17' identyczne jak miałem z salonu. Teraz tylko "mój" oponiarz kombinuje jak zakodować zamienniki czujników TMPS i będę miał dwa ładne komplety. Podobno nie jest tak prosto jak innych markach. Facet siedzi w tym od lat więc mu wierzę. Kombinuję z zamiennikami to ok. 800pln za komplet z montażem kół i wyważeniem. Oryginalne to ok 1,4pln za same czujniki plus montaż.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 22:35 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Co ciekawe, te ceny w Konfiguratorze są/były inne niż te które mieli sprzedawcy. Jak zacząłem negocjować dodatki to sprzedawca podawał mi inne ceny niż ja widziałem w konfiguratorze.

Czytając na tym forum o czujnikach ciśnienia to jak zobaczyłem, że mają całe koła z czujnikami na stalowych felgach co prawda za 600zł/szt a mogę dostać cały komplet z kołpakami za 1000zł dopłaty to się nie zastanawiałem długo.

Co do GlassCoat to z tym łatwiejszym myciem to też czytałem. Ponoć ta powłoka utrzymuje się około 5 lat, a potem trzeba ją odnowić. Dla mnie jednak ważniejsze byłoby zabezpieczenie ponoć delikatnego lakieru samochodu. W moim poprzednim samochodzie grubość była w okolicach 160 mikronów. Na tym ukraińskim filmie w warsztacie grubość wychodziła około 110-120 mikronów. Sama powłoka daje ponoć około 12 mikronów do grubości lakieru. Pytanie czy takie coś może skutecznie chronić lakier?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-02-2015, 22:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Inne ceny tzn wyższe czy niższe?

Koła zimowe nawet za 600pln/szt to dobra cena: 300 opona + 250 felga + 350 czujnik to = 900 czyli "opona gratis" Jak pisałem ja się nie załapałem.

Powłoka jest dobra ale te 5 lat to chyba lekka przesada 2-3 lata to i owszem. Swoją drogą ja mam lakier perłowy bizon brown i jest miękki jakby to plakatówka była. Auto ma 16kkm a na masce tyle kropek, że "łomatko!" No i kilka sporych rys, a zmywam najpierw karcherem potem delikatnie mikrofibrą, osuszam też specjalnym ręcznikiem z mięciutkiej mikrofibry. Pomijam kwestię cienkiej blachy na masce, gdzie mały kamyczek mi wgniotke zrobił. Cholera, coca-cola daje grubszą blachę na puszki. Jak pomyślę, że kiedyś robiłem mojej żonie z koleżanką sesję foto, na masce VW Passata rocznik 1980 i nawet się nie ugięła, to tutaj rozpędzona much może wgniota zrobić. Coś mi się zdaje, że tu znowu ekoszaleństwo daje znać o sobie. :/


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2015, 21:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 177
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Szkoda, że gdy 2 tygodnie temu kupowałem auto to nie wiedziałem, że są kompletne koła z czujnikami za 600zł/szt... Zdecydowanie na zimę wolałbym opony 16" na wyższym profilu, a tak zdecydowałem się zaoferowane mi zimówki 17" za 1300zł. Wydawało mi się, że to dobry deal, ale teraz będę co pół roku musiał płacić pewnie ponad 100zł za wymianę...
Tak więc, kto jest przed wyborem - zachęcam, aby próbował kupić zimówki w komplecie z kołami - większa wygoda jeżdżenia i mniejsze koszty końcowe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2015, 22:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dokup 17' felgi, jak ja to zrobiłem dołóż czujniki (opisałem w sąsiednim wątku) i po kłopocie. Mnie bardziej niż koszty przekładek męczył mnie fakt maltretowania ładnych felg "łapami" od maszyny i łyżkami, oraz ryzyko rozwalenia czujnika łyżką.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-02-2015, 22:33 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
Piotrdab - mi na początku Pan w Salonie też zaproponował opony zimowe, które wg niego miały kosztować 2000zł. Jak w Konfiguratorze zobaczyłem całe zimowe koła z czujnikami za 600zł/szt to od razu powiedziałem, że chętnie dopłacę te 400zł, aby mieć całe koła. Oczywiście opony już nie kosztowały wtedy 2000zł tylko mniej i musiałem dopłacić 1000zł, tle, że utargowałem jeszcze komplet kołpaków.

Macioo - ceny oczywiście Salon miał wyższe. Pan nawet pokazywał mi oficjalny cennik z Suzuki, ale z drugiej strony za bardzo nie oponował przed zastosowaniem cen z Konfiguratora.
Co do tej powłoki GlassCoat... hm trochę niepokoi to co piszesz, że masz rysy i wgniotki na masce. Ja mam kolor crystal lime. Ciekawe czy Suzuki podobnie jak Mazda robi różne grubości lakierów w zależności od koloru - Soulred w Maździe ma ponoć dodatkową warstwę lakieru i grubość waha się od 180 do 220 mikronów. Ten niebieski S-Cross na filmie z Ukrainy miał około 120. Ciekawe ile mają inne kolory?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
DS pisze:
W przypadku wyboru benzyna vs. diesel jest jeszcze jedna, nie materialna kwestia - na przykładzie S-Crossa - 156 Nm vs. 320 Nm. Na trasie nie ma nawet czego porównywać...
Tu konkurować mogą silniki turbo-benzynowe, ale te spalają znacznie znacznie więcej niż turbo-diesele...
Cena katalogowa S-Cross DDiS jest zbliżona do konkurencji, co czyni go... Niekonkurencyjnym.
Dokładnie odwrotnie jest w przypadku wersji benzynowej 4WD - konkurencji w zasadzie brak.


Owszem jest różnica w Nm wpływająca na osiągi, ale ... za cenę nowego S-Cross DDiS można kupić np nowe Mondeo 2.0 TDCI 140KM. Auto mocniejsze, ale też cieższe, jednak wieksze i wygodniejsze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 13:58 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Myślę, że porównywanie S-crossa z Mondeo jest bez sensu. Już kiedyś brałem udział w takiej dyskusji. Dostałem całą listę samochodów jaki mogę kupić z 94kpln. Były wśród nich (subiektywnie) wygodniejsze, szybsze, ładniejsze, jednak zaden nie miał cech, które znalazłem w s-crossie (podwyższony, z niezłym 4x4 i o kompaktowych wymiarach)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-02-2015, 16:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
O to właśnie chodzi czyli o subiektywne odczucia. Dla mnie Scross 1.6i z metalikiem i ubezp do 75 tys. jest ok. Natomiast dla mnie bez sensu jest zakup auta kompaktowego z silnikiem 1.6 za ponad 90 kilka tys zł, bo tyle już kosztuje segment D.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 601 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1025 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]