Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 10:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-10-2012, 18:46 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam,dziś z racji sporej ilości śniegu podkusiło mnie pobawić się troszeczkę moją GV tzn. między innymi kilka razy ruszyłem ostrzej tak aby koła straciły przyczepność i w kabinie poczułem wyrażny smrodek jakby ze sprzęgła więc zrobiłem tak zaciągnąłem mocno ręczny i próba ruszenia oczywiście gazu trochę więcej niż normalnie i co,silnik chodzi a auto stoi jak wryte trwało to może 1lub2 sek. bo bałem się że zjaram tarczę do końca,a smród był taki że szybko wysiadłem żeby się nie udusić,i tu moje pytanie czy może to oznaczać koniec sprzęgła i spory wydatek?

_________________
GVII 2006r 2.0 B+G


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 19:07 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Tez tak mialem, w zeszlym roku gdy pokrecilem sie troche piaszczystym lesie z dolkami. Wyraznie czulem smrod w kabinie, ale jezdze juz prawie rok po tym incydencie i sprzeglo dziala bez zarzutu. Mysle ze to po prostu okladzina ma taka wlasciwosc. Kiedys mialem takie smrody tez w hamulcach - ale okladzina na szczekach byla ok. Po prostu smierdziala.
Z drugiej strony ktos pisal na forum ze sprzegla w GV sa dosc slabe i ze w sytuacjach sliskiej powierzchni uzywac opcji LOCK, zamiast jazdy na polsprzegle.
Moze ktos jeszcze sie wypowie jak to z tym sprzeglem....

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 19:18 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
no tak z tą jazdą na półsprzęgle to racja,ale co będzie jak przyjdą większe śniegi i wypadnie wyjechać z zaspy lub pokonać jakąś polną zasypaną drogę,myślę że będzie jeden wielki smród

_________________
GVII 2006r 2.0 B+G


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2012, 09:38 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Albo się kończy docisk albo tarcza sprzęgła (albo jedno i drugie).
Sprzęgło nie ma prawa śmierdzieć spalenizną przy normalnej pracy.

Jeżeli nie da się zdusić silnika na zaciągniętym ręcznym, to proponuję zająć się tym problemem jeszcze przed zimą, bo potem będzie trochę wstyd z tym "terenowym" autem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2012, 23:36 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
Sprzęgło faktycznie mogłoby być mocniejsze ale i tak jest lepiej niż w konkurencyjnych SUV'ach typu Nissan "Kaszanka" czy Mitsubishi Outlander ; zajrzyj na fora tych aut :). Mnie też się zdarzyło poczuć wyraźny smród sprzęgła przy próbie wyjazdu z zaśnieżonego parkingu na półsprzęgle, ale wtedy samochód był na dotarciu i miałem jeszcze nawyki z przednionapędowej osobówki. Potem jeszcze miałem kilka nieco mniejszych smrodków, ale wymieniać nic jeszcze nie musiałem :)
Myślę, że niepotrzebnie sprawdzałeś sprzęgło zaraz po przegrzaniu tarczy. Ja teraz staram się używać sprzęgła niemal w opcji wł/wył i jak najmniej jeździć na półsprzęgle, a jak jest duży problem z ruszeniem to włączam reduktor. Generalnie jak napisał kolega przy normalnej jeździe nawet w lekkim terenie nie powinno być zapaszku. Jak się nadal pojawia to proponuję sprawdzić docisk i tarczę.
Musisz też pamiętać , że jeżeli przesadzisz z gazem to moment obrotowy w aucie napędzanym na jedną oś ma szansę "ujścia" bo koła po prosu zabuksują w miejscu. W napędzanej na dwie osie GV już trudniej o taką reakcję auta i w dupę dostaje tarcza sprzęgła.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-11-2012, 13:00 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Jakby się paliła sama tarcza, to pół biedy - stosunkowo tanio można tarczę wymienić a nawet zregenerować.
Od temperatury lubi się zmienić struktura przylgni na kole zamachowym. Samo koło też może się zwichrować. Szlifowanie takich "zeszklonych" nierówności albo wymiana zamachu to już konkretniejsze pieniążki.
"Zmięknięte" od temperatury sprężyny docisku powodują dalsze osłabienie sprzęgła.

Sugeruję oduczyć się jeżdżenia na półsprzęgle albo pomyślenie o skrzyni automatycznej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]