Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 20:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 27-04-2008, 09:37 
Offline

Rejestracja: 27-04-2008, 07:46
Posty: 1
Witam
Chcialem kupic GV z roku 2001-2002 najlepiej 2.0 TD lub TDI.
Wiadomo ze najlepiej z Japonii.

Przeprowadzam sie na wies gdzie bedzie utrudniony dojazd, po za tym kazdy wie jakie drogi mamy, szczegolnie w Lodzi gdzie przy przejezdzie przez tory tramwajowe zwyklym samochodem patrzy sie w lusterko czy cos sie nie urwalo.

Mam tez kilka pytan:

1. Czy te Japonczyki maja ten francuski silnik?
2. Jak jest z wymiana rozrzadu, co ile km, ile moze kosztowac i czy tam jest pasek czy lancuch?
3. Jak sprawdzic w jakim stanie jest turbo?
4. Jak jest roznica pochodzenia, wytrwalosci i awarayjnosci silnika TDI a TD?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2008, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-03-2008, 22:25
Posty: 75
Witam
GVitary z lat 98-02 mają silnik Mazdy( nie do zajechania!! ) moc chyba 85KM z paskiem rozrządu ( wymienia się co 100tyś koszt to ok700 razem z pompą wodną ) właśnie to robiłem u magika oczywiście nie ASO
Z lat 02-04 mają silnik PSA z comon railem ( niestety więcej nic nie wiem moc jest 110KM)

_________________
GV I 2.0 TDI RF


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2011, 17:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no ja ma 1.5 roku gv 2001 hdi silnik pracuje bdb są to podobno drugie po słynnym 1.9 tdi. mazda też będzie dobra.
kolega wyżej chyba zle pdaje ja mam 2001 i mam hdi 110 (dokładnie 109) km one szły od 2001 a mazda była do 2001
trzeba patrzeć na wycieki ja mam właśnie taki wyciek z turbiny jak ktoś nawet dobrze wyczyści to można go zobaczyć za intercolerem jest przepływka czy coś takiego i tam ten olej zaraz będzie sie zbierał przyłożyć palec zobaczycz czy mokro.
jak będzie teoche dymić oczywiście przy przygazowaniu większym to nic się nie dzieje byle nie na niebiesko!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2011, 20:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
od '98 do '01 był silniki mazdy 2.0 TD 87 KM 8V na pompie wtryskowej sterowaniej elektronicznej z interculerem czyli po naszemu TDI podobno niezawodne mają troche przestarzałe wnętrze po lifcie '01 był HDI 2.0 TD 109 KM chyba 16V na common railu Peugeota z ulepszonym wnetrzem..... oba silniki są na pasku rozrząd najlepiej wymienic odrazu oleje wszystkie także bo to nigdy dokońca niewiadowo kto kiedy to wymieniał..... stan turbinki można sprawdzić poprostu przejechać się autkiem w stylu sportowym czyli zmiana biagów i cały czas but jak za każdym razem po przekroczeniu 2000 obr/min dostaje kopa to wszystko jest ok kupować..... 8) nie ma różnicy między TD a TDI wszystkie są oznaczone TD


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2011, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Lift wnętrza był w połowie 2003, od '01 do bodajże '04r HDI dył 8V a do końca produkcji 16v który miał większy moment obrotowy


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2011, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tak masz rację z tym liftem wnętrza......


Na górę
Post: 06-07-2011, 09:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-03-2010, 23:02
Posty: 149
może jeszcze komuś sie przyda kto chce kupic Grand Vitarke, ogólnie silnik HDI WRL 109km koncernu PSA to udana konstrukcja-jak na Diesla nowej generacji,ma dobrą opinie, niestety wrażliwy na jakość paliwa godzina jazdy na kiepskim paliwie to dla wtryskiwaczy jak 200tyś przebiegu(jak wszystkie nowoczesne Diesle), pozatym występuje badziewny filtr cząstek stałych(wiadomo "Ekologia" hehe), trzeba tez znać podstawowe zasady użytkowania Diesla(jesli jeździmy tylko w mieście i krótkie odcinki to odpuśćmy Diesla)
co do silnika z Mazdy 87km-to ja uważam ze do tego auta jest na dzisiejsze standardy za słaby do komfortowej jazdy np.w trasie(wyprzedzanie),do miasta i w lekki teren-chyba leprzy
Co do wnętrza przed liftingiem w 2004r to faktycznie niejest zbyt efektowne(łagodnie powiedziawszy),siedzenia obite jakimś obleśnym szarym starym dywanem:),i te szare plasticzki:)-ale dość trwałe,łatwe w czyszczeniu, odpowiednia ilość schowków,wszystko pod ręką,brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach-ale u Japońców to do dzisiaj nieosiągalne,niema tez płynner regulacji pochylenia oparcia,mimo krótkiego bagażnika fajna jest rególacja pochylenia oparć z tyłu,można odrobine powiekszyć bagażnik nieskładająć siedzeń-wiec ma typowo uzytkowy-praktyczny charakter-i super rzecz stały tylny napęd :)!!! na sztywno dołanczany wajchą przwód i reduktor(szkoda ze troche za mało redukuje i niemożna włączyć reduktora bez napędu 4x4)
A i najważniejsze- olbrzymia wiekszosć sprzedawanych w polsce GrandVitar (1998-....)Z silnikiem HDI -to AUTA FIRMOWE(CIĘŻAROWE)!! głównie z Holandi!! można je poznać np.po tym ze w bagażniku brak schowka w podłodze bagażnika,siedzenia z tyły wyglądają jak z innego auta,często naklejka z ładownością (cyferki)na tylnych drzwiach u dołu- unikać takich aut jak ognia!!
Generalnie polecam kupić coś z Benzynką możliwie niezajeżdżonego i założyć dobrą instalacje LPG-Diesel to spore ryzyko,koszty utrzymania-oszczędnosci niewielkie przy obecnej cenie ON-no chyba że ktoś ma dostęp do tańszego ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2011, 12:28 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Jak komus nie zal bagaznika, i lubi miec problemu to oczywiscie LPG.
Ja zdecydowanie polecam dizla. Spalanie 2.0 HDI z automatem i klimatyzacja plus zaladowany po dach samochod na poziomie 7.4l.
Po miescie 8.5l/100. A HDI to naprawde dobre i niezawodne silniki


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2011, 18:55 
Offline

Rejestracja: 15-02-2009, 17:17
Posty: 65
Lokalizacja: LJA
Ad kolego dan911 - dlaczego trzeba unikać aut firmowych? Ja takiego mam i poza problemami z lichym paliwem nic się nie dzieje.

U mnie spalanie: latem- małe trasy, troszkę po lesie i wyjazd do małego miasta(5km)- 6,5ON
zima- takie same trasy, plus niedogrzane auto bo termostat do wymiany, plus napęd- 7,5ON
Dla mnie spalanie super:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-07-2011, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
Jeszcze nie dawno chciałem kupić gv z hdi , wszystkie zalety tego silnika opisywaliście.
Ale z perspektywy człowieka który całe życie jeździł na lpg tankowanie diesla bolało by bardzo, różnica jednak jest. A przez te wszystkie lata nauczyłem się sam regulować różne instalacje a jak sobie nie poradzę to mam kilku takich co sobie poradzą. A zbiornik można dać toroidalny i niewiele tego bagażnika Ci znika.
Jakoś skąpy jestem i liczę każdą złotówkę no i obecnie jest różnica duża na korzyść lpg , chyba że Panowie na górze wymyślą coś i już różnicy nie będzie. Diesla łatwiej kupić więcej ich jest na rynku.
Np benzynek 2.0 jest teraz bardzo mało na południu polski prawie kompletne zero a ja szukam i szukam, są fajne ale na północy albo w rejonie Poznań Sulechów, liczę że może ktoś z forumowiczów będzie wymieniał na gv II a ja grzecznie odkupię coś z lat 99 04 :D :D :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]