może jeszcze komuś sie przyda kto chce kupic Grand Vitarke, ogólnie silnik HDI WRL 109km koncernu PSA to udana konstrukcja-jak na Diesla nowej generacji,ma dobrą opinie, niestety wrażliwy na jakość paliwa godzina jazdy na kiepskim paliwie to dla wtryskiwaczy jak 200tyś przebiegu(jak wszystkie nowoczesne Diesle), pozatym występuje badziewny filtr cząstek stałych(wiadomo "Ekologia" hehe), trzeba tez znać podstawowe zasady użytkowania Diesla(jesli jeździmy tylko w mieście i krótkie odcinki to odpuśćmy Diesla)
co do silnika z Mazdy 87km-to ja uważam ze do tego auta jest na dzisiejsze standardy za słaby do komfortowej jazdy np.w trasie(wyprzedzanie),do miasta i w lekki teren-chyba leprzy
Co do wnętrza przed liftingiem w 2004r to faktycznie niejest zbyt efektowne(łagodnie powiedziawszy),siedzenia obite jakimś obleśnym szarym starym dywanem:),i te szare plasticzki:)-ale dość trwałe,łatwe w czyszczeniu, odpowiednia ilość schowków,wszystko pod ręką,brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach-ale u Japońców to do dzisiaj nieosiągalne,niema tez płynner regulacji pochylenia oparcia,mimo krótkiego bagażnika fajna jest rególacja pochylenia oparć z tyłu,można odrobine powiekszyć bagażnik nieskładająć siedzeń-wiec ma typowo uzytkowy-praktyczny charakter-i super rzecz stały tylny napęd

!!! na sztywno dołanczany wajchą przwód i reduktor(szkoda ze troche za mało redukuje i niemożna włączyć reduktora bez napędu 4x4)
A i najważniejsze- olbrzymia wiekszosć sprzedawanych w polsce GrandVitar (1998-....)Z silnikiem HDI -to AUTA FIRMOWE(CIĘŻAROWE)!! głównie z Holandi!! można je poznać np.po tym ze w bagażniku brak schowka w podłodze bagażnika,siedzenia z tyły wyglądają jak z innego auta,często naklejka z ładownością (cyferki)na tylnych drzwiach u dołu- unikać takich aut jak ognia!!
Generalnie polecam kupić coś z Benzynką możliwie niezajeżdżonego i założyć dobrą instalacje LPG-Diesel to spore ryzyko,koszty utrzymania-oszczędnosci niewielkie przy obecnej cenie ON-no chyba że ktoś ma dostęp do tańszego
