A jaką mają moc te halogeny? Nowy inny alternator na pewno będzie wymagał przeróbek mechanicznych a czy przyniesie pożądany efekt: (zacytuje z lenistwa) "Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej pojemności potrzeba czasu. Musiałbyś jechać bardzo długo, żeby naładować do pełna akumulator. Jeśli chcesz w miarę szybko naładować dodatkowy akumulator to jedynym wyjściem jest zamontowanie dla niego dodatkowego alternatora z przerobionym regulatorem napięcia. W trakcie ładowania akumulatora prostownikiem, w końcowej fazie ładowania napięcie może osiągnąć poziom 16V. Zwykły regulator utrzymuje napięcie na poziomie 14V. Gdyby podnieść to napięcie do jeszcze bezpiecznego dla akumulatora 14,5V ładowanie przebiegłoby już szybciej. Można byłoby spróbować z napięciem 15V, które jest jeszcze bezpieczne dla urządzeń podłączonych do instalacji, ale już bardzo niezdrowe dla żywotności akumulatora. Jednak czas ładowania uległby znacznemu skróceniu. Przy ładowaniu akumulatora podwyższonym napięciem należy pamiętać o częstym kontrolowaniu poziomu elektrolitu."
Tak więc radze dobry elektryk, schemat i dopiero zmiana w projekcie.
|