Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-07-2025, 06:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-11-2010, 23:00 
Offline

Rejestracja: 11-11-2010, 17:37
Posty: 1
Witam
W mojej vitarze posiadam 2 komplety halogenów. Kiedy obydwa są włączone to akumulator nie jest doładowywany. Parametry mojego alternatora: 12V 50A 3416. Jakie powinien miec parametry nowy mocniejszy alternator? Posiadam Vitare 1993 rok


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-11-2010, 15:48 
Offline

Rejestracja: 09-06-2010, 17:19
Posty: 59
Lokalizacja: Kozienice
A jaką mają moc te halogeny? Nowy inny alternator na pewno będzie wymagał przeróbek mechanicznych a czy przyniesie pożądany efekt: (zacytuje z lenistwa) "Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej pojemności potrzeba czasu. Musiałbyś jechać bardzo długo, żeby naładować do pełna akumulator. Jeśli chcesz w miarę szybko naładować dodatkowy akumulator to jedynym wyjściem jest zamontowanie dla niego dodatkowego alternatora z przerobionym regulatorem napięcia. W trakcie ładowania akumulatora prostownikiem, w końcowej fazie ładowania napięcie może osiągnąć poziom 16V. Zwykły regulator utrzymuje napięcie na poziomie 14V. Gdyby podnieść to napięcie do jeszcze bezpiecznego dla akumulatora 14,5V ładowanie przebiegłoby już szybciej. Można byłoby spróbować z napięciem 15V, które jest jeszcze bezpieczne dla urządzeń podłączonych do instalacji, ale już bardzo niezdrowe dla żywotności akumulatora. Jednak czas ładowania uległby znacznemu skróceniu. Przy ładowaniu akumulatora podwyższonym napięciem należy pamiętać o częstym kontrolowaniu poziomu elektrolitu."
Tak więc radze dobry elektryk, schemat i dopiero zmiana w projekcie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-11-2010, 15:57 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Kolego mrk2607 Twoja odpowiedz jest niestety troche nie na temat.
Pytajacy ma problem tej natury, ze wydajnosc pradowa istniejacego alternatora jest nizsza niz zapotrzebowanie.
Tylko wydaje mi sie, ze niekoniecznie jest to prawda.

Jakie masz te halogeny? 4x100W? Pradu powinno wystarczyc na styk, moze zle sa podlaczone te halogeny i po prostu masz spadek napiecia na przewodach (min. tymi ktore daja ladowanie akumulatora).
Ja w starej vitarze mialem wentylator chlodnicy o mocy 350W, nie przeszkadzal w ladowani akumulatora.
anyway, mozna dopasowac alternator bosha 90A, mozna przewinac/przerobic istniejacy i wyciagnac z niego 100-120A, cos takiego robili w warszawie na ul spytki z meleszyna.
najprosciej, podjedz do zakaldu ktory regeneruje alternatory, powinni dobrac z takim samym mocnowaniem a wiekszej mocy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]