Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 14-07-2025, 10:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07-09-2010, 20:43 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
to i ja się nieco wypowiem nt. wrażeń z jazdy. Mam przejechane ok. 1000kkm na różnych samochodach w tym 360km na SX4 w czasie mocno zmiennych warunków pogodowych ulewa/słońce/wiatr.
+ cichy silnik nawet przy 130km/h
+ wysoka pozycja za kierownicą
+ dobra widoczność
+ względnie małe zużycie paliwa
+ małe gabaryty (łatwość parkowania)
+ zwrotność
+ dość dobre audio jak na samochód tej klasy
+ duży prześwit
+ dużo miejsca wewnątrz jak na samochód tych rozmiarów

- 120KM jest położone bardzo wysoko i aby wyprzedzić, podjechać pod górkę trzeba redukować
- mała elastyczność silnika - 1,6 MPI 102KM 8V cięższa od SX'a Octavia2 znacznie lepiej radziła sobie z podjazdami pod górki bez redukcji z 5
- plastiki jak w CC, ale jakikolwiek konkurent 4WD z lepszymi to min. 20kzł więcej
- bardzo słabe wyciszenie nadwozia - idealnie słyszalna każda zmiana asfaltu - dla fanów audio: poprawę jakośći należy zacząć od wygłuszania SX'a, a nie od zmiany głośników
- brak w serii czujników cofania/kamery oraz zestawu głośnomówiącego
- brak jak by nie było w topowej wersji świateł do jazdy dziennej LED
- średnia wrażliwość na boczny wiatr
- słabe tłumienie nierówności drogi
- jakość lakieru na kole zapasowym przypomina minię antykorozyjną z lat 80'tych ub. wieku


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2010, 21:01 
Offline

Rejestracja: 04-06-2010, 22:50
Posty: 14
waldis, Masz rację ale i tak trzeba się ciezyć bo gdyby nie Euro12 to było by jeszcze gorzej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2010, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
waldis pisze:
Naprawdę w to wierzysz :?: Poczytaj gdziekolwiek czego nie będzie na Euro, bo co będzie to wiadomo. Kilka stadionów, pod które może SX4 nie podjechać. Raczej GV albo Jimny.

Ja poczytałem i wygląda to jednak dość obiecująco:
http://wo.blox.pl/2010/05/Autostrady-Kaczynskiego.html

(offtop polityczno-drogowy, można wydzielić do innego tematu)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-09-2010, 21:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
rezon pisze:
...
+ cichy silnik nawet przy 130km/h
...

Czyzby sie w nowym modelu cos tutaj poprawilo?
W moim staruszku jest dosyc glosno, teraz juz przywyklem, ale bezposrednio po przesiadce z poprzedniego samochodu byl to dla mnie pierwszy "minus"
Cytuj:
...
- jakość lakieru na kole zapasowym przypomina minię antykorozyjną z lat 80'tych ub. wieku

:D ...masz tutaj na mysli faktycznie jakosc czy tez ten obrzydliwy kolor?

Na temat jakosci nie potrafie sie wypowiedziec, bo nieuzywane wyglada u mnie jak nowe, ale sadze ze wybor takiego koloru nie byl dzielem przypadku.
Chodzilo pewnie o to aby zniechecac do jazdy na "czyms takim" dluzej niz to rzeczywiscie konieczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2010, 07:45 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
SX4ever pisze:
Czyzby sie w nowym modelu cos tutaj poprawilo?
W moim staruszku jest dosyc glosno, teraz juz przywyklem, ale bezposrednio po przesiadce z poprzedniego samochodu byl to dla mnie pierwszy "minus"
...masz tutaj na mysli faktycznie jakosc czy tez ten obrzydliwy kolor?

Przy 130km/h w samochodzie jest głośno, ale to więcej zasługa hałasu od kół i powietrza niż samego silnika. Ten chodzi cicho w porównaniu do wcześniej używanych. Jeśli chodzi o zapas to mam na myśli jakość tego lakieru. Wczęsniej jeśli miałem dojazdówkę, to kolor był taki sam, ale lakier wyglądał "prawie" jak nadwoziowy


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-09-2010, 21:05 
Offline

Rejestracja: 04-06-2010, 22:50
Posty: 14
rezon pisze:
- słabe tłumienie nierówności drogi

Sprawdź jakie jest ciśnienie w oponach. Tak, jak pisałem wyżej, amortyzacja nierówności oraz comfort jazdy znacznie się poprawiły, gdy zmniejszyłem ciśnienie. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2010, 15:42 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
gwizdon pisze:
(kopia poprzedzajacego postu) Cytat usunieto - SX4ever
sprawdzałem już przed postem (2,5), obniżyłem - niewiele pomogło. Ten Typ Tak Ma. Takie jeżdżące, mocno plastikowe pudełko, ale z napędem 4x4 ;). Nie wymagam od niego tłumienia jak w limuzynie, tylko stwierdziłem fakt porównując do wielu innych wcześniej ujeżdżanych. Felgi 16" na pewno też mają udział. na zimę szukam 15" - więcej gumy do felgi. Outlandera mam na 18" i też czuję różnicę z 16" znajomego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2010, 17:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
rezon pisze:
... na zimę szukam 15" - więcej gumy do felgi.

Jezdze zima na 15" i jestem zadowolony.

Obrazek

Pogarsza to wprawdzie nieco optyke, bo kola "gubia sie" troche w glebokich nadkolach ale z takich "problemow" juz wyroslem... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-09-2010, 23:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Można zwiększyć profil.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2010, 22:59 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Wg mnie zwiekszając felgę trzeba zmniejszyć profil - inaczej przeklamania licznika sa znaczne a i dzialenie czujników może być nieprawidłowe - chodzi o cisnienie opon ESP , Napędy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-09-2010, 23:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Zgadzam sie, jednak z jednym zastrzezeniem dotyczacym napedow.
Jak dlugo na obydwu osiach samochodu 4WD zalozone bedzie ogumienie tego samego rozmiaru, a wiec jednakowo duze (lub male) z prawidlowym funkcjonowaniu napedow nie bedzie zadnego problemu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2010, 09:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Chodziło mi o zwiększenie profilu przy 15" u SX4evera (gdzie jest mniejsza felga).
Fabrycznie masz 60 dla 16" i 65 dla 15".


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2010, 10:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cytuj:
Chodziło mi o zwiększenie profilu przy 15" u SX4evera...

...to sa oryginale kola zimowe 195/65 R15 do SX4 zakupione w salonie Suzuki.
Ogumienie tego rozmiaru mam rowniez wpisane jako dopuszczalne (obok seryjnego 205/60 R16) w dowodzie rejestracyjnym/karcie pojazdu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-09-2010, 11:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
cóż innego napisałem wyżej? ;)
Powtórzę tylko, że jeżeli komuś optyka nie pasuje, to może zwiększyć profil np. do 70 przy 15" (choć efekt małej felgi np. alu i grubej opony może tez nie być za piękny :D ).
Ja myślę o zmianie zimówek na 70R16, ale dopiero w przyszłym roku.
Plusem będzie na pewno lepszy komfort na kiepskich nawierzchniach, ale minusem może być gorszy komfort przy szybkiej jeździe na dobrych i krętych drogach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-09-2011, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2011, 11:16
Posty: 57
Lokalizacja: Połomia
Wrażenia z pierwszego kwartału i 15kkm – silnik 2,0 DDiS

4x4 - na razie lato ale na szutrówkach, przy ostrych zakrętach i bucie można poczuć jego działanie :szalony:
W terenie z luźnym piaskiem jedzie jak go poprosisz.
Warunkiem sprawnego przemieszczania i dobrej zabawy jest oczywiście wyłączenie ESP i LOCK
Duży prześwit i krótki rozstaw osi spełniają swoją rolę przy wybojach i zjazdach, ale dlaczego przedni zderzak jest taki długi i wyciągnięty tak nisko ciężko mi wytłumaczyć…

Komfort? Suza tu nie zawalczy. Precyzyjnie informuje kierowcę o stanie nawierzchni i o tym, co się dzieje z autem.
Podłokietnik jest niezbędny – bez niego na dłuższych trasach lipa.
Wyciszenie OK choć jeździłem cichszymi wozami.
Radio + 9 głośników dobre do słuchania informacji, rocka i metalu. Jak czasem zapuszczam muzykę elektroniczną do faktycznie lipa. Spodziewałem się więcej (w końcu 9 głośników) ale tragedii nie ma.
Podwójny przedni słupek to nie jest najlepszy pomysł jeśli chodzi o widoczność.
Umiejscowienie gniazda zapalniczki skutecznie eliminuje pojemnik na kubek kiedy włożyć do niego wtyczkę

Finalnie jeździ się wygodnie, zwinnie i dynamicznie, a napęd i prześwit umożliwiają eksplorację nieutwardzonych dróg.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 165 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]