Vitesse pisze:
W aucie z ABSem wazna jest tez silna nacisku na pedal hamulca podczas takiego ostrego hamownia (musi byc jak najwieksza i trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).
Na pierwszych hamowaniach Swiftem(tych zeby sprawdzic jak ABS działa) nie umiałem nawet wzbudzić ABS-a (na suchej idealnej nawierzchni) wlaczyl sie dopiero za 4 razem gdzie siła nacisku była prawidłowa. Na mokrym jest to oczywiscie duzo prostsze
za to kompletnie nie rozumiem skad twoja opinia
Vitesse pisze:
trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).
to jest kompletna bzdura!!! cos musiałes poprzestawiac w swojej wypowiedzi. Przy ABS w czasie hamowania trzeba trzymać pedał dno i nie popuszczać w czasie pulsowania (jest to wlasnie olbrzymi błąd wydłuzajacy droge hamowania). jezeli czuc pulsowanie na pedale tzn ze sterownik sam zalatwia sprawe i moduluje cisnieniem hamowania na danym kole i wtedy nie masz mu przeszkadzac, ukłąd sprawdza predkość obrotową w ciagu sekundy tyle razy ze nie zdazylby o tym pomyslec i to on zalatwia sprawe hamowania, a samo pulsowanie oznacza tylko zmiany cisnienia w ukladzie hamulcowym
najprostszy cytat z Szkoly auto (dupiaty ten program ale na szybko znalazlem)
"Hamując awaryjnie z ABS-em należy wcisnąc mocno hamulec i trzymać nieprzerwanie aż do zatrzymania"
i inne cytaty
"Wynika stąd podstawowe zalecenie, jak hamować awaryjnie z ABS –em. Wszelka finezja jest wtedy szkodliwa, a pedał hamulca należy wcisnąć mocno i bezlitośnie. Przyczyna jest prosta: pierwszy objaw działania ABS, czyli znane kierowcom drżenie pedału hamulca, może świadczyć, że uzyskaliśmy maksymalną siłę hamowania jednego tylko koła. A pozostałe? Dlatego pedał musi być wciśnięty najmocniej jak można – auto i tak nie wpadnie w poślizg. Konstruktorzy coraz częściej stosują systemy dodatkowego wspomagania hamulców – jeżeli hamujemy szybko, to istnieje podejrzenie, że sytuacja jest awaryjna i system „sam” reaguje gwałtowniej niż przy spokojnym wciskaniu pedału. "
" W przypadku ABS niedopuszczalne jest hamowanie pulsacyjne. System traci wówczas orientację, bowiem warunkiem precyzyjnego działania jest stałe ciśnienie w układzie od strony pompy. Podczas hamowania trzeba cały czas trzymać dźwignię. Ważne jest również, aby podczas awaryjnego hamowania jak najmocniej przycisnąć dźwignię. W samochodach z ABS stosuje się nawet specjalne systemy dociskające pedał. "