Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 15:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 14-11-2006, 19:14 
Offline

Rejestracja: 30-10-2006, 09:20
Posty: 4
Lokalizacja: Świdnica
korel11 pisze:
Masz Węgra czy Japończyka?


Węgra.. ale dogaduję się z nim tak samo jakby był japończykiem :wink:

a co do fotek - na tym kompie mam AŻ dwie mojego maleństwa.. jak mi się uda (tzn jak łącze pozwoli) to wkleję w odpowiednim miejscu 8)

PZDR.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-11-2006, 22:23 
Offline

Rejestracja: 04-11-2006, 14:47
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
TSRALLY pisze:
dlatego pisalem ze droga hamowania nie jest rewelacja, jak czytalem testy to od tej trojki, hamuje ponoc jeszcze lepiej nowa Corsa

pare dni temu czytalem ze Panda 100 hp hamuje na 35 metrach,ale zdaje się że się komuś coś przewidziało :D


a no i hamulcow znowu nie slychac (cobra pisał w sobote ze cos popiskiwalo)

http://auto.gazeta.pl/auto/1,71357,2818242.html
w tym tescie swift hamuje na 36/37 metrach, w co tez nie wierze :)

za to nieraz czytalem ze droga hamowania jest na poziomie Yarisa (czyli koło 38)nowego, czyli wychodzi ze co sie czyta jakis test to droga hamowania jest za kazdym razem inna.......... zalezy kto testuje :wink:


To jak auto hamuje zalezy od kilku czynnikow. Po pierwsze zalezy od tego jakie klocki sa zamontowane w aucie. Po drugie zalezy od opon jakie sa zalozone na aucie (nie tylko rozmiar ale producent i dany typ) no i po trzecie na czym sie hamuje (nawierzchnia). W aucie z ABSem wazna jest tez silna nacisku na pedal hamulca podczas takiego ostrego hamownia (musi byc jak najwieksza i trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-11-2006, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
Vitesse pisze:
W aucie z ABSem wazna jest tez silna nacisku na pedal hamulca podczas takiego ostrego hamownia (musi byc jak najwieksza i trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).



Na pierwszych hamowaniach Swiftem(tych zeby sprawdzic jak ABS działa) nie umiałem nawet wzbudzić ABS-a (na suchej idealnej nawierzchni) wlaczyl sie dopiero za 4 razem gdzie siła nacisku była prawidłowa. Na mokrym jest to oczywiscie duzo prostsze


za to kompletnie nie rozumiem skad twoja opinia
Vitesse pisze:
trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).


to jest kompletna bzdura!!! cos musiałes poprzestawiac w swojej wypowiedzi. Przy ABS w czasie hamowania trzeba trzymać pedał dno i nie popuszczać w czasie pulsowania (jest to wlasnie olbrzymi błąd wydłuzajacy droge hamowania). jezeli czuc pulsowanie na pedale tzn ze sterownik sam zalatwia sprawe i moduluje cisnieniem hamowania na danym kole i wtedy nie masz mu przeszkadzac, ukłąd sprawdza predkość obrotową w ciagu sekundy tyle razy ze nie zdazylby o tym pomyslec i to on zalatwia sprawe hamowania, a samo pulsowanie oznacza tylko zmiany cisnienia w ukladzie hamulcowym

najprostszy cytat z Szkoly auto (dupiaty ten program ale na szybko znalazlem)
"Hamując awaryjnie z ABS-em należy wcisnąc mocno hamulec i trzymać nieprzerwanie aż do zatrzymania"


i inne cytaty
"Wynika stąd podstawowe zalecenie, jak hamować awaryjnie z ABS –em. Wszelka finezja jest wtedy szkodliwa, a pedał hamulca należy wcisnąć mocno i bezlitośnie. Przyczyna jest prosta: pierwszy objaw działania ABS, czyli znane kierowcom drżenie pedału hamulca, może świadczyć, że uzyskaliśmy maksymalną siłę hamowania jednego tylko koła. A pozostałe? Dlatego pedał musi być wciśnięty najmocniej jak można – auto i tak nie wpadnie w poślizg. Konstruktorzy coraz częściej stosują systemy dodatkowego wspomagania hamulców – jeżeli hamujemy szybko, to istnieje podejrzenie, że sytuacja jest awaryjna i system „sam” reaguje gwałtowniej niż przy spokojnym wciskaniu pedału. "

" W przypadku ABS niedopuszczalne jest hamowanie pulsacyjne. System traci wówczas orientację, bowiem warunkiem precyzyjnego działania jest stałe ciśnienie w układzie od strony pompy. Podczas hamowania trzeba cały czas trzymać dźwignię. Ważne jest również, aby podczas awaryjnego hamowania jak najmocniej przycisnąć dźwignię. W samochodach z ABS stosuje się nawet specjalne systemy dociskające pedał. "


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2006, 00:31 
Offline

Rejestracja: 04-11-2006, 14:47
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
TSRALLY pisze:
za to kompletnie nie rozumiem skad twoja opinia
Vitesse pisze:
trzeba miec opanowany odruch automatycznego cofania nogi gdy ABS zacznie "kopac" w pedal hamulca - w przeciwnym razie droga hamownia sie wydluza!).


to jest kompletna bzdura!!! cos musiałes poprzestawiac w swojej wypowiedzi. Przy ABS w czasie hamowania trzeba trzymać pedał dno i nie popuszczać w czasie pulsowania (jest to wlasnie olbrzymi błąd wydłuzajacy droge hamowania).


No wlasnie o to mi chodzilo. Trzeba miec opanowany (czytaj: umiec kontrolowac, przeciwstawiac sie) automatyczny (ludzki) odruch popuszczania pedalu gdy ABS "kopie" w noge czyli wlasnie wbrew naturalnym odruchom nie popuszczac a cisnac jak najmocniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2006, 12:07 
Wcisnąć jak najgwałtowniej i trzymać ile wlezie.
Tym bardziej, że z tego co mi wiadomo w naszych suzach jest zainstalowany BAS (czy BA jak go niektórzy określają) czyli System Wspomagania Hamowania Awaryjnego, którego zadaniem ma być wykrycie BARDZO gwałtownego wciśnięcia pedału hamulca. Pomaga on kierowcy poprzez dodatkowe dociągnięcie pedału i wziększenie ciśnienia w układzie hamulcowym. W niektórych pojazdach z BAS system dodatkowo włącza wtedy także światła awaryjne... stąd wziął się właśnie zwyczaj włączania awaryjnych gdy na drodze szybkiego ruchu jest korek i chcemy dać znać jadącym, że muszą gwałtownie przyhamować.

Pozdr


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 15-11-2006, 12:31 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma takiego systemu w SS.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2006, 13:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
pimposh pisze:
Nie ma takiego systemu w SS.


pimposh ma rację BAS-a nie ma w Swiftach, za to jest ABS+EBD

który daje to (jest rysunek tez):
http://www.opony.com.pl/technologie/499 ... ution.html


generalnie układ ten odpowiada za dozowanie siły hamowania pomiędzy osiami/kołami w zależności od zmienngo obciążenia w aucie (np. 2/4 pasażerów) generalnie zawsze mocniej hamuje przednia os ona jest bardziej obciazona i z racji tego trudniej ja zablokowac niz tylnia, ktora przy tej samej sile hamowania co na przodzie bylaby czesto blokowana, dlatego wlasciwie z tylu sa bebny lub znacznie mniejsze tarcze i mniej tłoczków niż z przodu, aby tył słabiej hamował

można uznac że uklad EBD jest korektorem siły hamowania pomiędzy osiami,z tym że działa on dynamicznie i nie trzeba go samemu regulować, tak jak czesto robi sie to w rajdowkach, np. na szuter ustawia sie bardziej wyrownane sily pomiedzy osiami, blizsze 50/50 lub 60 /40 a na asfalt zdecydowanie mocniej ustawia sie przod. oczywiscie ustawienie na szuter wynika głownie z mniejszej przyczepnosci podloza wiec nie ma co zbyt duzo dawac na 1 os i czasami z checi wytracania przyczepnosci tylnej osi aby ułatwić skręt np. tzw. "rybą" (rzucenie w jedną stronę auta aby straciło trochę przyczepność i zaraz w 2 wtedy skręt wykona głębiej)

inna kwestia to sprawa dociazania przedniej osi auta hamulcem przed zakretem i stosowanie lewej nogi co wlasnie w fwd jest bardzo wazne


EBD jest oczywiscie układem elektronicznym ale sa tez prostsze wersje, np. seicento van (zwykly osobowy chyba tego nie ma ale nie jestem pewny) ma korektor sił hamowania w zależności od obciązenia w bagazniku, wiadomo jest ze potrzebne sa inne rozklady jak auto jedzie puste, albo jak wsciekly kierowca firmowki wiezie cala pake zajeta 500 kg ladunku , wtedy na tył musi iśc wiecej siły niż w przypadku pustej powierzchni ładunkowej

swoja droga zadne suzuki na polskim rynku nie ma
BAS-a , na pozostałych rynkach nie sprawdzałem


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2006, 13:15 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Żadny SS na żadnym rynku, narazie układu BA nie posiada.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 14:11 
Ciekawe. Jak kupowałem Swifta to dostałem w salonie folder. Na ostatniej stronie jest coś takiego:

Obrazek

I co Wy na to?
Sprawdziłem, że teraz na stronie Suzuki nie ma już tej informacji. Może tylko jakaś partia miała, albo może były tylko założenia.
Instrukcję mam w aucie, ale sprawdzę... może tam coś pisze.
Ciekawa sprawa.

--------------
EDIT:

Znalazłem jeszcze to:
http://www.warszawa.suzuki.japanmotors.pl/showmodel.php?model=2&sID=97362c3a367f4bbc78effd9b1536a5fb
http://www.warszawa.suzuki.japanmotors.pl/showmodel.php?model=2&page=5&sID=97362c3a367f4bbc78effd9b1536a5fb
http://www.lubuskie-info.com/motoryzacja/index.php?sid=sid&do=showart&folderid=244&id=5634


Ostatnio zmieniony 16-11-2006, 14:38 przez chiron, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 14:33 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Już kiedyś o tym pisałem - błąd w druku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 14:44 
Jak to błąd w druku? To tak jak byś przyszedł po odbiór auta 1,5GS, a tam wersja 1,1 na stalówkach 12"... błąd w druku :twisted:

Patrzyłem też na zagramanicznych katalogach i też pisze że BAS, ale tylko w 2005 roku. Wszystkie późniejsze informacje już tego nie mają.

Kupa.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 15:19 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Katalog nie jest jakkolwiek wiążący, więc nikogo przepraszać za błąd SMP nie musi, aight ?

Bieżące wydania, mają to poprawione i BAS znikł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 15:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
moze masz :)
stan na dlugiej prostej zostaw dziewczyne na drodze, rozpedz sie zahamuj przy niej i zapytaj czy widziala mrugajace awaryjne, to najprostszy sposób :wink:

a co do katalogu najczesciej pisze, Ty to zasloniles w tej fotce, ze katalog nie jest oferta w rozumieniu prawa i moga byc bledy , odstepstwa czy jakos tak


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 15:28 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli jest BAS to nie trzeba dziewczyny żeby zobaczyć mruganie kierunkowskazów - widać to normalnie w środku, po kontrolkach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2006, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeśli to ma być metoda to już miałem kilka okazji by to sprawdzić :)
Nic takiego nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-11-2006, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-05-2006, 17:32
Posty: 162
Lokalizacja: Łódź - Desantowa:P
ja mam model z 2005 i nie migaja... jakis inny sposob sprawdzenia??


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-11-2006, 16:51 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Ale się uparliście. Nie macie niczego takiego :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2006, 12:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
hamulce nie piszczą, korzystajcie z gwarancji póki jest :)
szczegóły w OCENACH WARSZTATÓW żeby się nie powtarzać


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2006, 16:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Czytałem, że hamulce Ci tylko wyczyscili.

Owszem, to pomaga, ale na bardzo krótko. Przynajmniej w moim przypadku :? A jak u Ciebie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2006, 17:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
heh no niestety piskaja znowu, z drugiej jednak strony jakos specjalnie mi to nie przeszkadza


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-02-2007, 20:55 
Offline

Rejestracja: 11-01-2007, 22:33
Posty: 5
Lokalizacja: krasnystaw
:roll: WITAM WSZYSTKICH CO CHODZI O HAMULCE W SWIFTACH PRACUJE W SALONIE SUZUKIW BRUXELI I MAMY TEN SAM PROBLEM DUZO KKLIENTOW SIE SKARZY NA ZGRZYTANIE .OTOZ POWOD JEST TAKI KLOCKI SA ZA TWARDE I TARCZE ZA MIEKKIE MY ZMIENIAMY TO NA GWARANCJI ALE JUZ CZESCI SA ZMIENIAONE POWINNI WIEDZIEC TO W ASO POZDRAWIAM.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-02-2007, 22:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
gair, po pierwsze primo, na forum nie KRZYCZYMY :)
Po drugie primo, używamy znaków interpunkcyjnych bo czytający mogą pogubić się w sensie Twojej wypowiedzi.
Po trzecie primo, możesz coś dokładniej o tym dlaczego uznajecie to na gwarancji?Czy dlatego, żę taki układ, twarde klocki + miękkie tarcze jest niewłaściwy?
A po czwarte primo, witamy na forum :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2007, 12:46 
Offline

Rejestracja: 11-01-2007, 22:33
Posty: 5
Lokalizacja: krasnystaw
:D Jezeli krzyknelem to bardzo przepraszam,nieswiadomosc co chodzi do zgrzytania hamolcow to tak jak wyzej napisalem mamy klientow co przyjezdzaja bo maja problem z hamulcami. My wymieniamy bo to jest wziete pod gwarancje poniewaz na tarczach robia sie wryty i powoduje zgrzyt przy chamowaniu, wiec jest problem ,jezeli jest samochod nowy to nie rozumie jak moga powiedziec ze to jest normalne,tarcze i klocki sa zamieniane.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2007, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
a ja musiałem płacić ;/


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-03-2007, 01:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-05-2006, 17:32
Posty: 162
Lokalizacja: Łódź - Desantowa:P
jakis czas temu mialem przeglad 30 000 KM i... po mojej uwadze ze mi trzeszczy przy hamowaniu..
zadecydowano o szlifowaniu tarcz i wymianie klockow... POMOGLO! :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]