Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 23:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 11:42 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
Witam wszystkich użytkowników Swift.
Jestem nowym formumowiczem i w niedalekiej przyszłości jego współposiadaczem, ponieważ głównym jego użytkownikiem będzie moja żona. Będzie to Swift GLX 1,3 5D w kolorze ZY4 (ciemny grafit), chcę go wyposażyć w alufelgi i tu mam dylemat, ponieważ nie potrafię się zdecydować na konkretny model felg.
Proszę więc o pomoc szanownych formumowiczów, w grę jak na razie wchodzą 15'':

OZ michelangelo 8
OZ titan
Dezent F
Dezent N
MAK cruiser
MAK veleno
Stillauto SR 900
Tora T940
Allesio spider
Allesio polar

Ciężko mi się jest zdecydować na któryś z modeli, może pomozecie mi coś wybrać, moje wskazanie to OZ michelangelo 8 lub Stillauto SR 900, bardzo mało Swift'ów kręci się w moim regionie i ciężko jest coś podpatrzeć.

[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 12:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-03-2007, 12:47
Posty: 1197
Lokalizacja: Mysłowice
Stilauto fajne, a nie chcialbys takich jak ma TSRALLY? Podobaja mi sie, w dodatku oryginalne z SUZUKI i kolor tez by chyba pasowal (zobacz zdjecia ze spotu Slaskiego).


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 12:49 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
Też mi się podobają, ale problem w kolorze, bardziej (jeśli chodzi o kolor) podobają mi się felgi w kolorze alu, a co sadzicie o OZ Michelangelo, nie wiem czy w wersji z 10-ma szprychami też są dostępne w rozmiarze 15''.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 13:04 
Offline

Rejestracja: 14-06-2007, 20:22
Posty: 17
Lokalizacja: KRK
Jesli chodzi o michalangelo to nie wystepuja w wersji z 10 ramionami, a jesli chcesz zobaczyc jakie felgi oz beda pasowac do swifta to wejdz na stronek www.prince.com.pl - tam jest konfigurator felg oz. Zreszta prince to glowny dystrybutor felg oz na polske - jesli bylbys zainteresowany to mam tam jakies 12 % znizki na felgi. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 16-07-2007, 14:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
Buba bierz te, ktore Tobie sie najbardziej podobaja :)
Osobiscie bralbym albo OZ, albo Mak-i ostatecznie Toory.
Dezent - duzo tego schodzi, Stillauto srednie felgi robi a Allesio mialo piekne serie felg z odchodzacym lakierem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 14:34 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
Rzecz cała w tym że nie potrafię sobie wyobrazić który wzór będzie wyglądał dobrze na Suzuki Swift, jeśli coś mi się podoba to na konfiguratorze wygląda kiepsko, a wam jest lepiej ocenić, gdyż na pewno już wcześniej mieliście podobne dylematy.

A może mała ankieta, po weryfikacji zostały:

1.OZ michelangelo 8
2.OZ titan
3.MAK veleno
4.MAK Fiorano
5.MAK cruiser
6.Toora T940,

Który wzór waszym zdaniem najlepiej będzie wyglądał w Swift?

Pomóżcie !!! :uznanie:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2007, 15:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
OZ titan - jak chcesz miec kozaka swifta :) ( styl lans :D )
MAK veleno - jesli lubisz wzory, ktore sie nie opatrza :)

Takie jest moje zdanie z tych felg co wymieniles :)
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-07-2007, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
jak OZ to tylko OZ RECORD TECH
po prostu cos pieknego :) i chodza w 3 kolorach o ile pamietam w tym srebrnym

i nei kupuj 15" wez od razu 16" - 15 cali to minimalnie za malo tym bardziej jak i tak chcesz lekko felgi doinwestowac a nie kupowac jakis najtanszych. mnie te 16" ciagle chodza po glowie i cos czuje ze jak tylko skoncza sie oryginalne letnie potenzy - to berlinki pojda na zimowe felgi a na lato kupie jakas 16 - nache :)


Na górę
 Tytuł: felgi
Post: 20-07-2007, 10:33 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 16:14
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
OZ RECORD TECH pasuja tylko do suzuki swift sport


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2007, 07:57 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
A może OZ-superturismo GT, co sądzicie o tej feldze, jak się będzie komponować z Swiftem? :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2007, 08:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2006, 19:57
Posty: 572
Lokalizacja: Warszawa
Myślę, że będą bardzo fajnie wyglądać na Swiftcie. :P
Kolega msmartini ma taki właśnie zestaw.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-07-2007, 11:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Jak dla mnie:

OZ Michelangelo 8

tudzież MAK veleno.

A co myslicie o Alutec Storm?

Sama felga ładnie wygląda, ale jak wklepiecie w google i zobaczycie obrazki... to sam nie wiem...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 11:34 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
Witajcie niestety szara rzeczywistość, czytaj: dostępność felg, zmusza mnie do wybrania czegoś z oferty firmy Alcar (www.alcar.pl), myslę o Dotz Daytona, AEZ Xylo lub Dezent V dark, rozmiar 15''.
Co wg. was dobrze będzie lezało pod Swiftem w kolorze YZ4 Azur Grey, pomocy za trzy tygodnie odbieram autko i chcę wyjechać z salonu na alu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2006, 19:57
Posty: 572
Lokalizacja: Warszawa
Buba, z tego co napisałeś zdecydowanie wybrałbym Dotz Daytona.
Szprychowe też są niezłe, ale w rozmiarze od 17" wzwyż. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
1. Dotz Daytona
2. Aez Xylo

Pozatym jesli wszyscy by mysleli ze od 17 wzwyz to by maluchy jezdzic musialy na 15 :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 13:46 
Offline

Rejestracja: 16-07-2007, 11:11
Posty: 9
Lokalizacja: Krosno
Jedną z felg która bardzo mi się podoba to MB Italia 011, ale niestety nigdzie jej nie mogę namierzyć w rozmiarze Swift'owym, moze macie jakieś namiary na firmę która je ma w ofercie i sa dostępne.
Jak myslicie 15'' będą OK, inwestycja w 16'' to dodatkowe 1600 PLN.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 15:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
Co od rozmiaru - 15 do 1.3 starcza Ci w zupelnosci to raz, po drugie po co 1.3 ma sie toczyc na 16 ? Po 3 - opony do 15 sa duzo tansze niz do 16


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 16:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
1.3 ma sie toczyc na 16" po to ze lepiej wyglada :) To tyle w temacie


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
Co do toczenia

Ceny :
Co do 185/50 R16 - najtansza opona 330 zl
185/55 R16 - 314 zl

dla porownania 15 ( wcale nie najtansze, tak jak brane w przypadku 16 opony ):

185/55R15 - 221 zl
195/50R15 - 170 do 200 zl


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 22:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2006, 19:57
Posty: 572
Lokalizacja: Warszawa
Nie bardzo rozumiem. :roll:
Chodzi mi o to, że można założyć na 16-stki oponę o szerokości takiej jak fabryczna, czyli 185. Opory toczenia pozostają te same, więc o "toczeniu się" (czyt. zmuleniu) auta nie powinno być mowy.
Co do cen, które podałeś to jak napisałem inna sprawa. Wiadomo nic za darmo. Lans kosztuje. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 22:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
a jednak sie mylisz.
Porownajmy :
185/55 R15 vs 185/55 R16
srednica kola :584.5mm vs 609.9
Wiec jest roznica w oporach toczenia.

seria ma niby 603mm

pozatym wazne jest zeby roznica przy seryjnym ogumieniu nie siegala wiecej jak -/+ 4 %

Przyspieszenie i tak sie niestety zmniejszy, to takze cena lansu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
co ma obwod kola do oporu toczenia ? opor jest na powierzchni styku opony z ziemia a ta przy zachowaniu tej samej szerokosci jest taka sama. Poza tym przyspieszenie wcale nie musi ucierpiec jesli zmienisz ciezka 15" na lekka 16" np. OZ Ultralaggera :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-08-2007, 22:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2006, 19:57
Posty: 572
Lokalizacja: Warszawa
To co napisał Cobra - nie średnica czy obwód koła ma znaczenie w tym przypadku, lecz szerokość i waga.

185/50 16 - +1,9 % różnicy
185/55 16 - -1,1 %


Na górę
 Tytuł: opory
Post: 12-08-2007, 19:09 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 16:14
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
moge przekazać subiektywne odczucia w sprawie zmiany felg na 16...

po zmianie na 16 i opony o szerokości 195 jest wyraźnie wolniej :(

przydało by się wiecej mocy niż w 1.5GS


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2007, 23:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-08-2007, 14:05
Posty: 36
Lokalizacja: Podkarpackie
Widzę, że jest dyskusja o alusach, ten temat akurat nie jest mi obcy gdyż tak się złożyło, że pracuje w firmie, która produkuje felgi ze stopów lekkich, od momentu jak aluminium wjeżdża na zakład w postaci tzw (gąsek) poprzez proces odlewania, hartowania, obróbki mechanicznej i wykończeniowej, lakierowania, pakowania i wysyłania ich w świat, wszystko to jest oczywiście poprzeplatane kontrola jakości.
Tak, więc pozwolę sobie udzielić kilka rad praktycznych dla wszystkich, którzy przymierzają się do zakupu felg.

Felgi są produkowane z różnych stopów aluminium różniących się głównie zawartością magnezu, zawierają również stront i tytan, generalnie im więcej magnezu tym felgi twardsze, felgi są również hartowane lub nie, różnica jest taka, że te nie hartowane są miększe i łatwiej jest je ugiąć na naszych cudownych drogach, ale można je wyprostować, hartowane natomiast jest dość trudno ugiąć a w praktyce jak ktoś bardzo mocno walnie to raczej pękają niż się gną a takiej felgi się raczej nie naprawia, choć są warsztaty, które to spawają, ale ja bym już na tym nie jeździł.

Tak, więc z wielkością felg nie ma, co przesadzać w przypadku SWIFTA optymalne przy naszych dziurawych drogach jest rozmiar 15 cali, 16 cali można oczywiście założyć wygląda to oczywiście bardzo fajnie i na pewno się lepiej prowadzi, ale trzeba się liczyć z większymi kosztami samych felg i opon, bardziej tłucze nas po tyłku i zawieszenie naszego autka też się szybciej wybije, z tym się trzeba liczyć przy stanie naszych dróg, no i oczywiście głośność wzrośnie no, bo pewnie jak ktoś założy większe gumy to i na pewno trochę szersze.

Jako ciekawostkę podam, że mój katalog z felgami podaje, że do SWIFTA można założyć także 17 cali (podam na końcu kilka wymiarów związanych z doborem felg do SWIFTA).

Teraz o wyglądzie samych felg ostatnio jest moda na tzw. polery czyli felgi z polerowanym rantem lub całą powierzchnią czołową, wyglądają lepiej od tych całych srebrnych.

Jak się maluje felgi, najpierw jest przygotowanie powierzchni czyli odtłuszczanie, płukanie, dezoksydacja czyli usuwanie tlenków, płukanie, chromianowanie czyli nanoszenie warstwy antykorozyjnej, kilka płukań, suszenie, nanoszenie warstwy podkładu proszkowego i wypalenie go w piecu, potem warstwa lakieru bazowego czyli koloru lakier mokry, odparowanie, potem lakier bezbarwny również mokry na koniec felga trafia jeszcze raz do pieca aby lakier stwardniał, tak powstają felgi zwykłe, a polery generalnie proces jest ten sam do momentu naniesienia lakieru bazowego potem felga jest toczona i uzyskuje ten efekt polerowanego aluminium, potem jest pokrywana bezbarwnym lakierem proszkowym i wypalana w piecu, jak ktoś uważnie czytał to się domyśla że w miejscu polerowania jest tylko jedna warstwa lakieru a w normalnej feldze jest trzy warstwy, co to daje w praktyce a no to że jedna rysa na polerze i mamy piękną korozję aluminium, każdy wie jak to wygląda (takie białe strupki).

Jeszcze o kształtach felg im prostsze tym lepsze do czyszczenia, wszelkie skomplikowane kształty imitacje śrub, czyli imitacje felg skręcanych itp. równają się pucowanie felg szczoteczką do zębów.

Mam nadzieję, że to się komuś przyda, jak chcecie coś jeszcze wiedzieć pytajcie jak tylko będę znał odpowiedz to odpowiem jak nie to zawsze mogę zapytać gdyż ja generalnie nie zajmuję się produkcją tylko tzw. automatyką przemysłową.

Ja osobiście będę się toczył na piętnastkach niepolerowanych Exclusive Line Z 6.5x15, napiszcie jak wam sie podoba? tutaj można zobaczyć wszystkie felgi jakie są w ofercie.
http://www.ats-wheels.com/english/index_english.html
szukajcie w dziale (Aftermarket) szukajcie również (Wheel generator) tam można poprzymieżać felgi na wasze SWIFTY :D Życzę miłego przymieżania :D

Jak ktoś chce wieksze to niech zapomni o tym co przeczytał i kupuje jakie mu sie podobają :D

Teraz kilka liczb, które mogą się przydać przy kupnie felg, są to dane z katalogu felg.

Rozstaw śrub 4x100mm otwór centralny 54.1mm offset czyli tzw. ET od 35-43mm

Teraz o rozmiarach felg i kapciach do nich.

5,5Jx14H2 opona175/65, 185/60
6Jx14H2 opona 175/65, 185/60
6,5Jx15H2 opona 185/55, 185/60
7Jx15H2 opona 195/50, 205/50
7Jx16H2 opona 195/45, 205/45
7,5Jx16H2 opona 195/45, 205/45
7Jx17H2 opona 205/40, 215/40
7,5Jx17H2 opona 205/40, 215/40
8Jx17H2 opona 205/40, 215/40

Pozdrawiam Guli


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]