Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 14:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2059 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 171 72 73 74 7583 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-03-2022, 11:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tomi99 pisze:
Zgadza się, przecież wiem o tym ale to , że ktoś zamalował i zakrył nie zmienia faktu, że jest pordzewiała :)
Wrzucasz tu filmik z samochodem, który ma 25-30 lat i stwierdzasz, że jest pordzewiały. A oczekujesz, że jak ma dziś wyglądać terenówka z tamtych lat?

Suzuki fabrycznie nie ma zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia w postaci konserwacji, trzeba to zrobić na własną rękę jeśli masz zamiar jeździć autem więcej niż 10 lat.
Kilka postów wyżej wrzuciłem Ci rozebrane do gołego podwozie auta po 5 zimach w naszym kraju i przejechaniu 90 tysięcy kilometrów. Kolega wyżej wrzucił Ci fotkę podwozia starszego S-Crossa z dwukrotnie większym przebiegiem, auto z tej samej linii produkcyjnej, co Vitara. Co jest niejasne?
Masz tu bezpośrednie i konkretne info od użytkowników, no ale ktoś gdzieś tam na autocentrum napisał, że po trzech latach Vitara zardzewiała, ciekawe. Albo komentarz z czapy, albo standard, czyli ktoś zajrzał pod spód, zobaczył nalot na wydechu i stwierdził, że auto pordzewiałe - tak to mniej więcej wygląda. A wydech łapie nalot po kilku miesiącach i wygląda niezmiennie przez kolejne lata. Opinie Pertyna można sobie podarować, ten człowiek regularnie takie bzdury opowiada, że głowa mała.

Informacyjnie:
Obrazek

Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 31-03-2022, 12:07 przez DS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 31-03-2022, 11:48 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 246
Cytuj:
Oczywiście o nowym, powyżej wrzuciłem Ci dwie z masy opinii na internecie dot. rdzy w VItarze, w jednej gość pisze, że ma auto tylko 3 lata. Co do porownania z seatem wystarczy, ze wpiszesz ateca rdza w google a potem zrob to samo z vitara rdza - na temat vitary jest tona tematow gdzie o seacie wyskakuje jeden czy dwa tematy, ze ktos ma nalot na elementach zawieszenia.


Takie sprawdzanie jest bez sensu:

"Vitara Rust" --> 797 000 wyników w google
"Ateca Rust" --> 238 000 wyników

Niby spora różnica... ale Ateca to samochód "drogowy" produkowany od 2016 roku, a vitara to jest terenówka (oczywiście ta stara wersja, nie obecna) produkowana od lat 90. Do tego dochodzi jeszcze grand vitara. To jest absurdalne żeby wyciągać wnioski z gnijących ram taplanych w błocie do nowej vitary.
Co do reszty to już chyba każdy stwierdził, że Ateca to jest zwyczajnie droższy samochód wyższej klasy. Sam jeździłem Vitara i Atecą i jeżeli dopłata jest dla Ciebie ok to nie ma się co zastanawiać.

Patrząc na cennik 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus vs 1.5 TSI 150 KM Style (gdzie style ma zdaje się dużo słabsze wyposażenie) to jest 32 tysiące. Topowa wersja Vitary z 2WD czyli Elegance Sun kosztuje tyle co Style w Atece. Co tu porównywac


Na górę
Post: 31-03-2022, 12:24 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Przemekc1 pisze:
Cytuj:
Oczywiście o nowym, powyżej wrzuciłem Ci dwie z masy opinii na internecie dot. rdzy w VItarze, w jednej gość pisze, że ma auto tylko 3 lata. Co do porownania z seatem wystarczy, ze wpiszesz ateca rdza w google a potem zrob to samo z vitara rdza - na temat vitary jest tona tematow gdzie o seacie wyskakuje jeden czy dwa tematy, ze ktos ma nalot na elementach zawieszenia.


Takie sprawdzanie jest bez sensu:

"Vitara Rust" --> 797 000 wyników w google
"Ateca Rust" --> 238 000 wyników

Niby spora różnica... ale Ateca to samochód "drogowy" produkowany od 2016 roku, a vitara to jest terenówka (oczywiście ta stara wersja, nie obecna) produkowana od lat 90. Do tego dochodzi jeszcze grand vitara. To jest absurdalne żeby wyciągać wnioski z gnijących ram taplanych w błocie do nowej vitary.
Co do reszty to już chyba każdy stwierdził, że Ateca to jest zwyczajnie droższy samochód wyższej klasy. Sam jeździłem Vitara i Atecą i jeżeli dopłata jest dla Ciebie ok to nie ma się co zastanawiać.

Patrząc na cennik 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus vs 1.5 TSI 150 KM Style (gdzie style ma zdaje się dużo słabsze wyposażenie) to jest 32 tysiące. Topowa wersja Vitary z 2WD czyli Elegance Sun kosztuje tyle co Style w Atece. Co tu porównywac


Nic dla mnie nie jest niejasne wystarczy popatrzec na to co wklejalem wczesniej:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/


Wyraźnie Vitara zbniera becki i jednym z punktow nisko ocenionych jest karoseria, przytoczylem dwie negatywne opinie na ten temat a jest ich tam duzo wiecej. Wyraźnie też widać że ocena Ateki jest dużo wyższa i ile procent kupiło by ponownie Atece a ile Vitare.

"Patrząc na cennik 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus vs 1.5 TSI 150 KM Style (gdzie style ma zdaje się dużo słabsze wyposażenie) to jest 32 tysiące. Topowa wersja Vitary z 2WD czyli Elegance Sun kosztuje tyle co Style w Atece. Co tu porównywac["

Zdaje się - no wlasnie... Różnica jest taka jak pisałem 15-20 tyś zł i Style ma dużo więcej w standardzie niż Vitara choćby dwustrefowa klima czego nie ma w Vitarze nigdy i nawiewy z tyłu. W przypadku vitary benzynowej musisz bazowac tylko na ogloszeniach aut ostatnich sztuk w salonach czyli raptem sa to 3-5 samochodow na cala polske bo jak juz mowilem nowego 1.4 benzyny nie zamowisz w salonie z automatem więc Twoje patrzenie na cennik jest bezsensu...

Wiec masz 108 tys zl vs 128 tys jesli chcialbym z fotelami z elektryczna pamiecia (czego tez nie uswiadczymy w Vitarze tak apropo), fotele dynamica, szyby chromy i inne rzeczy, ktore bym wybral albo moge wybrac tanszy style ze zwyklymi fotelami za 122 tyś.
Nie wiem skad Ty wziales 32 tys ? To sa wlasnie opinie "zdaje sie" cos wiem ale nei do konca albo nie czytasz tego co ja pisze i moich wymagan albo ktos wyszukuje ateke 190km z 4x4 i dsg wtedy tak - jest duzo drozsza.


Na górę
Post: 31-03-2022, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tomi99 pisze:
Nic dla mnie nie jest niejasne wystarczy popatrzec na to co wklejalem wczesniej:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/

Wyraźnie Vitara zbniera becki i jednym z punktow nisko ocenionych jest karoseria, przytoczylem dwie negatywne opinie na ten temat a jest ich tam duzo wiecej. Wyraźnie też widać że ocena Ateki jest dużo wyższa i ile procent kupiło by ponownie Atece a ile Vitare.

Nad czym się zatem zastanawiasz? Zaufaj opiniom z autocentrum i masz odpowiedź na swoje rozterki, bierz Atecę.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2022, 12:49 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
DS pisze:
Tomi99 pisze:
Nic dla mnie nie jest niejasne wystarczy popatrzec na to co wklejalem wczesniej:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/

Wyraźnie Vitara zbniera becki i jednym z punktow nisko ocenionych jest karoseria, przytoczylem dwie negatywne opinie na ten temat a jest ich tam duzo wiecej. Wyraźnie też widać że ocena Ateki jest dużo wyższa i ile procent kupiło by ponownie Atece a ile Vitare.

Nad czym się zatem zastanawiasz? Zaufaj opiniom z autocentrum i masz odpowiedź na swoje rozterki, bierz Atecę.


Jeśli nie wiesz to też nie czytałeś moich wypowiedzi :D


Na górę
Post: 31-03-2022, 12:57 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 246
Wszystko z oficjalnych stron. Podobne silniki w manualu i najniższe wersje dla tych silników (co w Seacie oznacza wersje style)
Obrazek
Obrazek

Dokładnie 31600. Tak wiem, przy różnych kombinacjach różnica będzie inna. Jeżeli chcesz automatu to przez to, że nie mamy już 1.4 tylko strong hybrid będzie mniejsza i znowu zwiększy się gdy będziesz chciał wziąć napęd na 4 koła, bo w Atece wtedy trzeba brać 190km DSG.
Jak rozumiem przy konfiguracji, która Cię interesuje różnica to 15-20 tysięcy. Przy tej cenie samochodu to moim zdaniem duża różnica, jeżeli jesteś gotowy ją ponieść to tak, Ateca to lepszy samochód. Trochę nie rozumiem tego ciągnięcia tematu i wynajdowania starych zardzewiałych Vitar na youtubie żeby udowodnić sobie, że warto dopłacić.


Na górę
Post: 31-03-2022, 13:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Rzecz w tym, że czytałem.
Zadałeś konkretne pytanie - Powiedzcie Ci co mają Vitary kilka lat jak wygląda u Was podwozie?
Dostałeś w odpowiedzi bardzo szczegółowy ogląd podwozia Vitary + foto S-Crossa, co skwitowałeś wrzuceniem filmu z jakimś 30 letnim śrutem upalanym w terenie i stwierdzeniem, że Vitara rdzewieje. Brnąc dalej - ktoś gdzieś tam napisał, że Vitara zardzewiała po trzech latach. Wybierz zatem źródło, któremu ufasz i tyle, na nic Ci opinie użytkowników stąd.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2022, 13:50 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
Przemekc1 pisze:
Wszystko z oficjalnych stron. Podobne silniki w manualu i najniższe wersje dla tych silników (co w Seacie oznacza wersje style)
Obrazek
Obrazek

Dokładnie 31600. Tak wiem, przy różnych kombinacjach różnica będzie inna. Jeżeli chcesz automatu to przez to, że nie mamy już 1.4 tylko strong hybrid będzie mniejsza i znowu zwiększy się gdy będziesz chciał wziąć napęd na 4 koła, bo w Atece wtedy trzeba brać 190km DSG.
Jak rozumiem przy konfiguracji, która Cię interesuje różnica to 15-20 tysięcy. Przy tej cenie samochodu to moim zdaniem duża różnica, jeżeli jesteś gotowy ją ponieść to tak, Ateca to lepszy samochód. Trochę nie rozumiem tego ciągnięcia tematu i wynajdowania starych zardzewiałych Vitar na youtubie żeby udowodnić sobie, że warto dopłacić.


Pisałem wcześniej ale może przeoczyłeś - strong hybrid odpada, wole jeździć rowerem niż to kupić. Powtarzam po raz kolejny patrzenie w przypadku Vitary na cennik nie ma sensu bo nie ma tam wersji, która mnie interesuje - tzn. 1.4 benzyna mild hybrid z automatem , takowe zostały w kilku salonach ostatnie sztuki i cena wynosi 108 tyś zł więc Twoje porównanie do 86 tys ma się nijak. Już nie da się zamówić takiej wersji z konfiguratora jaką bym chciał, stąd różnica w moim przypadku do Ateki jest dokładnie taka jak napisałem.
A na marginesie - cene Vitary podałeś w wersji komfort, która odpowiada wersji Reference w Atece. Musiałbyś zmienić na premium i wtedy masz odpowiednik Style.

DS pisze:
Rzecz w tym, że czytałem.
Zadałeś konkretne pytanie - Powiedzcie Ci co mają Vitary kilka lat jak wygląda u Was podwozie?
Dostałeś w odpowiedzi bardzo szczegółowy ogląd podwozia Vitary + foto S-Crossa, co skwitowałeś wrzuceniem filmu z jakimś 30 letnim śrutem upalanym w terenie i stwierdzeniem, że Vitara rdzewieje. Brnąc dalej - ktoś gdzieś tam napisał, że Vitara zardzewiała po trzech latach. Wybierz zatem źródło, któremu ufasz i tyle, na nic Ci opinie użytkowników stąd.


Nie czytałeś:) To jest tylko jedno pytanie i jedna z kwestii którą biorę pod uwagę przy wyborze auta poza innymi (DUŻO ważniejszymi), których nie będę powtarzał po raz kolejny - musiałbyś po prostu poczytaj troszkę dalej (wcześniejsze strony) niż tylko dwie ostatnie... Dziekuje CI za odpowiedz na to ostatnie pytanie i jest to jedna z setek opinii nt rdzewienia karoserii w Vitarze, które czytałem - tyle. Meritum jest szersze i wyjaśni się jutro o czym też pisałem wcześniej.


Na górę
Post: 31-03-2022, 14:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Oczywiście, odnoszę się do jednej poruszonej przez Ciebie kwestii, gdzie, jak kolega wyżej zauważył - odpowiedź próbujesz usilnie negować jakimiś absurdalnymi argumentami.

Tomi99 pisze:
Dziekuje CI za odpowiedz na to ostatnie pytanie i jest to jedna z setek opinii nt rdzewienia karoserii w Vitarze.
Ja nie przedstawiłem opinii, tylko osobiście nagrany film pod moim własnym samochodem - i to jest surowy materiał, na podstawie którego każdy może wyrobić sobie opinię - Ty tego nie robisz, tylko brniesz w coś, co już wcześniej uznałeś za pewnik. Nie ma zatem znaczenia, jakie i ile kwestii poruszamy - znaczenie ma wybór źródła informacji, które uważasz za wiarygodne.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2022, 14:35 
Offline

Rejestracja: 10-03-2022, 11:42
Posty: 26
Suzuki: Swift
DS pisze:
Oczywiście, odnoszę się do jednej poruszonej przez Ciebie kwestii, gdzie, jak kolega wyżej zauważył - odpowiedź próbujesz usilnie negować jakimiś absurdalnymi argumentami.

Tomi99 pisze:
Dziekuje CI za odpowiedz na to ostatnie pytanie i jest to jedna z setek opinii nt rdzewienia karoserii w Vitarze.
Ja nie przedstawiłem opinii, tylko osobiście nagrany film pod moim własnym samochodem - i to jest surowy materiał, na podstawie którego każdy może wyrobić sobie opinię - Ty tego nie robisz, tylko brniesz w coś, co już wcześniej uznałeś za pewnik. Nie ma zatem znaczenia, jakie i ile kwestii poruszamy - znaczenie ma wybór źródła informacji, które uważasz za wiarygodne.


Ja uznaję Twoje źródło za wiarygodne jak najbardziej ale tak samo inne opinie negatywne również uznaję za prawdziwe dlatego , że jak pisałem wyżej. wiele z tych opinii jest odzwierciedleniem tego co OSOBIŚCIE odczuwałem jadąc Vitarą, np. dużo ludzi pisze że jest słabo wyciszona i dla mnie była głośna, silnik na obrotach pracuje jak wiertarka i tak samo to słyszałem więc jeśli te same osoby opisują rzeczy , których sam doświadczyłem i wymieniają je jako negatywne to dlaczego miałbym im nie wierzyć, że też im pordzewiało podwozie? Po co mieliby wymyślać nt podwozia, a pisać prawdę o tym, że w środku jest głośno co sam czułem zwłaszcza jeśli to jest w opinii tej samej osoby?

EDIT: faktycznie zbaczamy z tematu, nastrepny post już napiszę na temat po wykonaniu kolejnej jazdy myślę, że już będzie decyzja.


Na górę
Post: 31-03-2022, 14:55 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 294
Suzuki: S-Cross
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego wiem, że mój znajomy mechanik miał na podnośniku 3 letniego S-Crossa z przebiegiem 14 tys km i mówił, że rdza już dość mocno jak na taki wiek/kilometraż wychodziła więc mimo wszystko ja swojego zabezpieczać będę.


Na górę
Post: 31-03-2022, 14:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 508
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
A może kolega po prostu to zwykły troll.Szukanie wad to wytykanie błędnego zakupu tych co już kupili Vitarę .Nie chcesz kupić to nie kupuj .Temat powinien dawno już być zakończony .Nic nie wnosi nowego.Chyba niektórym użytkownikom salony samochodowe płacą za reklamę innych samochodów niż Suzuki.Nie chcesz nie kupuj i tyle w temacie.Nie jestem zainteresowany testami malkontenta.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 31-03-2022, 15:31 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 294
Suzuki: S-Cross
Albo niektórzy mają klapki na oczach i nie potrafią obiektywnie ocenić sytuacji? :)


Na górę
Post: 31-03-2022, 15:34 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 246
prebenny pisze:
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego wiem, że mój znajomy mechanik miał na podnośniku 3 letniego S-Crossa z przebiegiem 14 tys km i mówił, że rdza już dość mocno jak na taki wiek/kilometraż wychodziła więc mimo wszystko ja swojego zabezpieczać będę.


Zapewne dużo też zależy od użytkowania samochodu i czy jest garażowany. Słysząc o 3 letnim samochodzie z przebiegiem 14 tysięcy to równie dobrze może to być samochód stojący cały czas w cieniu na deszczu/śniegu, który nawet nie ma kiedy się dobrze wysuszyć. Z drugiej strony mój miał bardzo dużo km i sporo lat, ale zawsze był to samochód garażowany w suchym miejscu.

Pewnie zawsze lepiej zabezpieczyć, chociaż ja biorąc pod uwagę doświadczenia z poprzedniego S-crossa gdzie nic nie było robione narazie będę obserwować. Swoją drogą będzie ciekawe porównanie pod tym względem czy coś się popsuło odnośnie zabezpieczenia fabrycznego od 2013 roku czy jest tak samo.

Cytuj:
Nie czytałeś:) To jest tylko jedno pytanie i jedna z kwestii którą biorę pod uwagę przy wyborze auta poza innymi (DUŻO ważniejszymi), których nie będę powtarzał po raz kolejny - musiałbyś po prostu poczytaj troszkę dalej (wcześniejsze strony) niż tylko dwie ostatnie... Dziekuje CI za odpowiedz na to ostatnie pytanie i jest to jedna z setek opinii nt rdzewienia karoserii w Vitarze, które czytałem - tyle. Meritum jest szersze i wyjaśni się jutro o czym też pisałem wcześniej.

To już się robi nudne, setki rdzewiejących vitar, ciekawe, że jakoś tego nie widać na ulicach, a jeździ ich naprawdę dużo. Ty na pewno nie czytasz opinii odnośnie vitar od lat 90 gdzie to były całkiem inne samochody? Jak się ktoś tak bardzo boi o to mityczne rdzewienie to wystarczy zrobić konserwację, nie kosztuje to majątku.


Na górę
Post: 31-03-2022, 15:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 508
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Mam 5 letnia Vitarę S zakładałem ostatnio osłonę silnika i skrzyni biegów.Miałem okazję przyjrzeć sie dokładnie od spodu samochód na podnośniku .Zero ognisk korozji .Ruda tylko na kolektorze wydechowym.Osłonę polecam.Czysto w komorze silnika i odrobinę ciszej.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 31-03-2022, 15:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Uszanujmy, że ktoś może przywiązywać większą wagę do anonimowych opinii z internetu niż do faktów. Jego wybór :)
Wierzącego nie da się przekonać faktami, ani odwrotnie.

Sugeruję bardziej merytoryczny powrót do tematu 8)


Na górę
Post: 31-03-2022, 15:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 508
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
DOKŁADNIE TAK.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Post: 31-03-2022, 16:48 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 148
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Tomasz62 pisze:
Avalanche pisze:
maciejosss pisze:
A tutaj dla kolegi co lubuje się w linkach z autocentrum zobaczcie podsumowanie opinii o vitarze i atece:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/

Ciekawe o jakich problemach elektrycznych piszą? :niewiem:
Z karoserią chodzi pewnie o to, że klapą bagażnika trzeba na początku trzaskać.

DS pisze:
Podwozie Vitary po 5 latach, 90 000 kilometrów.

Sorry za OT, ale robiłeś już przegląd po 5 latach?
Jeżeli tak, to jakiego rachunku można się spodziewać?

Z klapą jest ciekawostka :) u mnie jak wszystkie drzwi są zamknięte nie chce się ona dać zatrzasnąć :) Natomiast jeżeli któreś drzwi są otwarte lub szyba uchylona zatrzaskuje się bez problemu :)


wychodzi na to , że jest szczelna dość ( ponoć może do 40cm brodzić )

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 31-03-2022, 16:56 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 148
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
DS pisze:
Tomi99 pisze:
Nic dla mnie nie jest niejasne wystarczy popatrzec na to co wklejalem wczesniej:
https://www.autocentrum.pl/oceny/suzuki/vitara/iii/
https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ateca/

.

Nad czym się zatem zastanawiasz? Zaufaj opiniom z autocentrum i masz odpowiedź na swoje rozterki, bierz Atecę.


pewnie już kupił i chce się dowartościować :D

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 31-03-2022, 17:14 
Offline

Rejestracja: 10-03-2021, 08:00
Posty: 476
Suzuki: Vitara Hybrid 4WD
clawis pisze:
Mam 5 letnia Vitarę S zakładałem ostatnio osłonę silnika i skrzyni biegów.Miałem okazję przyjrzeć sie dokładnie od spodu samochód na podnośniku .Zero ognisk korozji .Ruda tylko na kolektorze wydechowym.Osłonę polecam.Czysto w komorze silnika i odrobinę ciszej.

Nie kuś ;)
Te osłony cały czas za mną łażą i sam nie wiem, coś czuję, że w końcu się zdecyduję. A Ty który model masz i czy robiłeś może przegląd w ASO z taką osłoną, a jeśli tak, to nie robią jakiś problemów, bo chyba utrudnia to nieco choćby wymianę oleju?


Na górę
Post: 31-03-2022, 17:56 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 148
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
Tomi99 pisze:
maciejosss dla mnie silnik w Ateca 1.5 150km to właśnie plus w stosunku do Vitary bo po pierwsze jak pisałem w Vitarze na wyższych obrotach brzmi jak wiertarka:) a w Atece jest przyjemny basowy dźwięk, a druga sprawa to vitara 1.4 ma do setki 9,5s natomiast bazowa Ateca pomimo , że jest większa to ma 8,5s. W atece siedzi się wysoko a regulacja fotela dodatkowo jest znacznie większa.


gdzie realnie ta 1s różnicy ? :D

https://zeperfs.com/en/duel8914-9183.htm

Suzuki nigdy nie zaniżało danych jak cała grupa VW

wg testu , suzuki ma 9s ,a producent podaje 9.5
Ateca , producent podaje 8.6 , realnie 9.2a :placze:

to tylko minimalne różnice jak i w dynamice na różnych prędkościach

żeby nie było, aż tak nie zachwalam Vitary , ale niejedno sporo mocniejsze auto dostało w doopę na światłach

https://www.youtube.com/watch?v=pjfZpmPSXyg

znalazłem też taki test , 1.4-150km

https://www.youtube.com/watch?v=nrXgX37fPg0 , pewnie 1,5-150km ,ma szansę być delikatnie szybsze

i kolejne 0-190 Vitara ok 40s ( start ok 2s )
https://www.youtube.com/watch?v=x6ADUJWQhMg

i Seat
https://www.youtube.com/watch?v=9Rq6fwNIltE
start w 4s i 180 po 40s

podobne wyniki , ale to extrema i jak dla mnie spalanie w mieście ma największe znaczenie , na to też patrzałem w dniu zakupu

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 31-03-2022, 19:18 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
Wy tak na serio z tym startem na światłach, czy może ja zabłądziłem i siedzę na forum supry?


Na górę
Post: 31-03-2022, 19:33 
Offline

Rejestracja: 12-02-2021, 20:35
Posty: 148
Lokalizacja: Gdynia
Suzuki: Vitara 1,4T hybrid
baart77 pisze:
Wy tak na serio z tym startem na światłach, czy może ja zabłądziłem i siedzę na forum supry?

w poprzednim aucie ( 1.2 64km ) miałem wg producenta prawie 16s do 100 , ale dzięki krótkiej skrzyni biegów wrażenie było o wiele lepsze

dziś mam okolice 9s i mi to pasuje , ale czy to jest 9,9s czy 8,5s dla mnie to bez znaczenia . Sama dynamika jak najbardziej OK . dziś mam dość długie przełożenia biegów ( choć jak dla mnie 2 bieg powinien dobić do 105km/h jak u konkurencji a nie tylko do 95km/h , wtedy Suzuki podało by czas 0-100km/h - np 8.5s - realne , to na 3 biegu już ponad 150km/h a na 4 - 200km/h ) . Lubię depnąć na światłach ( czasami ) ale ważniejsze jest jazda np na 4 biegu np od 40 jak i 140km/h gdzie auto dzięki MH ciągnie praktycznie od samego dołu ( wyraźnie to czuć na 2-3 biegu , nie ma turbo dziury )

_________________
Vitara 1.4T Hybrid


Na górę
Post: 31-03-2022, 19:36 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 251
Straszne :) a ja tylko po prostu jeżdżę i się specjalnie nie zastanawiam ;) Cieszy mnie jak autko mało pali :) Niedługo jadę do Zurichu ciekawe jaki będzie wynik :( niestety dużo autostrad, a Vitara ich nie lubi :(

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 31-03-2022, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2016, 18:57
Posty: 508
Lokalizacja: Świdnica
Suzuki: VITARA S 1,4 AT AWD
Skoro austriackie i chorwackie lubi to szwajcarskie też jej nie straszne.

_________________
Jest Vitara S 1,4 AT AWD
Ex S-cross 1,6 DDiS AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2059 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 171 72 73 74 7583 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]