Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-07-2025, 19:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 818 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2007, 21:20
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Przejechane już 1200 , pierwszy przegląd zrobię pewnie koło 1500 km (tak się umówiłem z serwisem). Jak do tej pory, prócz tego co już wczesniej pisałem najbardziej dokucza mi telepiący się pedał hamulca. Czy u Was też on jest taki kolebiący się na prawo i lewo ? Muszę to zgłosić w środę przy przeglądzie. Z mniej uciążliwych kwestii zauważyłem jakieś dźwięki z okolicy tylej klapy przy jeżdżeniu po kostce brukowej np.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 22:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na ten hamulec skarżą się też posiadacze produktów made in Japan w USA. U mnie jeszcze nie stwierdzono, ale pojawił się świerszcz w lewych przednich drzwiach...


Na górę
 Tytuł: 1.5 GS
Post: 07-05-2007, 22:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ciekawostka: węgierski 1.5 GS
http://tomi.belcom.hu/sx.jpg


Na górę
 Tytuł: Re: 1.5 GS
Post: 07-05-2007, 23:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2007, 21:20
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Avalanche pisze:
Ciekawostka: węgierski 1.5 GS
http://tomi.belcom.hu/sx.jpg


O własnie, a może ma ktoś wersję 1.5 ? Cóż to za wynalazek ? :)


Na górę
Post: 15-05-2007, 19:05 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 45
Lokalizacja: SR
Suzuki: Vitara 1.4 4WD 2016
Czy mnie oczy nie mylą ??? :?: Oficjalna strona SMP podaje, że cena SX4 4WD jest większa o równe 2 000 zł i wynosi 60 900 zł + oczywiście cena lakieru metalik! A SMP obiecało, że ceny są stabilne i cały rok nie zmieniane. Czyżby popyt na 4WD tak wywindował cenę ?????


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2007, 19:43 
Offline

Rejestracja: 09-05-2007, 11:45
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Witam! To mój pierwszy post :)

Byłem w ub. sobotę w salonie Suzuki gdyż planuję wkrótce zakup SX4 4WD - niestety potwierdzam informację o podwyżce.

Dealer dał mi nowe cenniki ("właśnie przyszły od Suzuki") z podwyżką 2 tys. zł.

Naprawdę zaczynam się zastanawiać... za prawie 63 tys. mam już spory wybór innych samochodów... Pytanie dla szczęśliwych użytkowników: czy uważacie że warto wydać taką kwotę na SX4?

Pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2007, 19:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mówiąc o stabilności mieli na myśli, że nie będą NIŻSZE ;)
Żeby klient nie miał wrażenia, że go naciągneli, a potem obniżyli ceny o 4 tys.


Na górę
 Tytuł: do andy421
Post: 15-05-2007, 20:01 
Offline

Rejestracja: 03-05-2007, 19:52
Posty: 45
Lokalizacja: SR
Suzuki: Vitara 1.4 4WD 2016
Mimo podwyżki bierz SX4 w ciemno. To auto warte jest tej ceny. Zauważ i policz wyposażenie. W tej cenie jest wszystko za wyjątkiem EBD i skóry na siedzenia. Niedawno w AutoŚwiat była opisywana nowa Skoda Fabia z silnikiem 80 KM. Gdyby dołożyć w cenie wyposażenie jakie ma SX4 to też wychodzi cena ok. 60 tys. zł. A przecież jest to auto znacznie mniejsze - no i Skoda :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2007, 20:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
EBD jest, nie ma ESP.
Będzie w standardzie od 2008 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2007, 22:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-05-2007, 16:40
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
za prawie 63 tys. mam już spory wybór innych samochodów... Pytanie dla szczęśliwych użytkowników: czy uważacie że warto wydać taką kwotę na SX4?


Zależy, czego się od auta oczekuje.

Jeśli potrzebujesz napędu na cztery i nie chcesz używki, to wybór jest niewielki (poza ofertą Suzuki - bodajże tylko Fiat Panda i łada Niva :lol:).
Jeśli napęd na cztery nie jest niezbędny - to faktycznie można trochę poprzebierać i pogrymasić, ale u konkurencji - w tym przedziale cenowym - nie ma rewelacji.
Ja za chwilę odbieram SX-a 2WD, razem z gadżetami wyniesie mnie też prawie 60 tysięcy, i uważam (szczerze mówiąc) że stosunek ceny do jakości zakupu mam bardzo dobry.


Na górę
Post: 16-05-2007, 06:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-03-2007, 21:08
Posty: 78
Lokalizacja: Niepołomice
suzier pisze:
Czy mnie oczy nie mylą ??? :?: Oficjalna strona SMP podaje, że cena SX4 4WD jest większa o równe 2 000 zł i wynosi 60 900 zł + oczywiście cena lakieru metalik! A SMP obiecało, że ceny są stabilne i cały rok nie zmieniane. Czyżby popyt na 4WD tak wywindował cenę ?????


Słyszałem, że w krakowskich salonach przyjmują zapisy na SX4 w wersji 4WD na grudzień :szok: Zdecydowanie popyt przewyższył podaż w przypadku tych samochodów....


Na górę
Post: 16-05-2007, 09:10 
Offline

Rejestracja: 09-05-2007, 11:45
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Luke pisze:
Słyszałem, że w krakowskich salonach przyjmują zapisy na SX4 w wersji 4WD na grudzień :szok: Zdecydowanie popyt przewyższył podaż w przypadku tych samochodów....


No to już jest chore.... :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 09:17 
Offline

Rejestracja: 27-02-2007, 09:02
Posty: 74
Lokalizacja: wawa
to jest m.in. odpowiedź na pytanie czy warto kupić auto za 60 tys. z takim wyposażeniem. Ja polecam ale zdecydowanie 4WD - mimo iż moge jeździć z 2WD to nie daje to absolutnie żadnej frajdy z jazdy a gdy przyjdzie zima to wtedy się okaże że nie warto było oszczędzać 4 tysi aby kupić 2WD


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 09:26 
Offline

Rejestracja: 09-05-2007, 11:45
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
dobarek pisze:
to jest m.in. odpowiedź na pytanie czy warto kupić auto za 60 tys. z takim wyposażeniem. Ja polecam ale zdecydowanie 4WD - mimo iż moge jeździć z 2WD to nie daje to absolutnie żadnej frajdy z jazdy a gdy przyjdzie zima to wtedy się okaże że nie warto było oszczędzać 4 tysi aby kupić 2WD


Zgoda - ja też chcę 4WD. No ale czekać do grudnia???

Planowałem zamówić sx4 za ok. 3-4 tygodnie, ale do tego czasu chyba porozglądam się za innymi modelami - tak na wszelki wypadek, bo jednak sx4 to było coś o czym myślałem od dawna...


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 09:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-05-2007, 16:40
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
2WD to nie daje to absolutnie żadnej frajdy z jazdy a gdy przyjdzie zima to wtedy się okaże że nie warto było oszczędzać 4 tysi aby kupić 2WD


Co kto lubi. Moim zdaniem 2WD ma także sens.

AWD ma dla mnie dwie wady:
1) jest dostępny tylko w wypasionej wersji, z gadżetami, których nie lubię i nie potrzebuję (im mniej rzeczy, które mogą się zepsuć - tym lepiej);
2) jest nieco cięższy i ma znacznie większe straty w napędzie, przez co jest ciut mniej dynamiczny w normalnej jeździe.
Gdyby to jeszcze był porządny, stały napęd na cztery, to bym się może skusił...
Ale w zimie, w mieście, z zaspy - wysoko zawieszoną ośką też wyjadę, wystarczają dobre zimówki, nie muszę koniecznie mieć AWD.
W moim przypadku decydowała o wyborze żona, bo to samochód dla niej przede wszystkim - stwierdziła, że na czteropęda ma jeszcze czas, najpierw musi się porządnie nauczyć radzić sobie z ośką.
I chwała jej za to ;-)

Moja mama jeździ wyłącznie czteropędami - ostatnio Ignisem - i obawiam się, ze wsadzona w ośkę byłaby w wielu sytuacjach bezradna jak dziecko.

Natomiast, jeśli kogoś powyższe zastrzeżenia akurat nie przekonują - to znaczy chce mieć jednak ten dołączany napęd tyłu, plus rózne dodatkowe luksusy, a nie zależy mu specjalnie na przyspieszeniach - to zgradzam się z Przedmówcą, cena za wersję AWD jest śmiesznie niska w porównaniu do ośki.
Brać, nie grymasić.
:D


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 12:18 
Offline

Rejestracja: 27-02-2007, 09:02
Posty: 74
Lokalizacja: wawa
Zgoda - ja też chcę 4WD. No ale czekać do grudnia???

Planowałem zamówić sx4 za ok. 3-4 tygodnie, ale do tego czasu chyba porozglądam się za innymi modelami - tak na wszelki wypadek, bo jednak sx4 to było coś o czym myślałem od dawna...[/quote]

Polecam ten samochód - zrobiłem już 5 tysięcy i coraz bardziej mi się podoba. Walory jezdne ma super. Świetnie trzyma się drogi. Wyposażenie które ma to w autach klasy kompakt musiałbyś zapłacić 80 tysięcy. Można za to kupić owszem Leona, Focusa czy Astrę z nieco uboższym wyposażeniem, ale żadnym z nich nie jeździ sie tak fajnie - wiem, bo próbowałem


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 12:23 
Offline

Rejestracja: 27-02-2007, 09:02
Posty: 74
Lokalizacja: wawa
odnośnie przyspieszania to auto jest raptem cięższe o 60 chyba kilo, a więc tak jakbys wiózł jakąś fajna kobitkę z dużą ilością biżuterii. Przyspieszanie według książki różni się mniej niż 0,5 sekundy o ile dobrze pamiętam. W 4WD natomiast możesz odłączyć tylny napęd i auta będą się różnić włąśnie tą kobitką z biżuterią ;) więc argumenty o większej dynamice jakoś niespecjalnie do mnie trafiają - tym bardziej że w wątku o spalaniu jakoś nie widać aby 2WD paliły mniej niż 4WD. poza tym aby w ogóle to auto rozbujać to i tak musisz jeździć powyżej 3500 obrotów a tu nie ma zbytniej różnicy pomiędzy 2 a 4WD


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2007, 21:20
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Faktycznie, jednym z argumentów dla jakich kupiłem 2WD była większa ekonomia, a z tym jak widać nie jest wcale tak różowo. Palą tak samo, czy to 2 czy 4 WD. Co innego pytanie, czy ktoś chce dopłacać do wątpliwie potrzebnego 4WD i plastikowej biżuterii :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 15:00 
Offline

Rejestracja: 27-02-2007, 09:02
Posty: 74
Lokalizacja: wawa
możemy przerzucac się argumentami - waga 60 kg przy tej masie nie ma absolutnie żadnego wpływu na osiągi biorąc pod uwagę jeszcze wysokość samochodów. Natomiast jeździłem wieloma juz w swoim życciu samochodami w tym naprawdę dobrymi i twierdzę że generalnie SX4 ma super zawieszenie i właściwości jezdne. Gdy do tego dodamy napęd 4x4 - naprawdę niezły to otrzymujemy bardzo dobrze jeżdżące auto - absolutnie napęd 2WD nie umywa się do 4WD i jakości jazdy nawet na suchej nawierzchni - w zakręty mozna wchodzić dużo szybciej i nie bać się że "tyłek" zarzuci...Na pewno nie warto oszczedzac 4 tysięcy przy zakupie


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 15:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2007, 21:20
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
dobarek pisze:
możemy przerzucac się argumentami - waga 60 kg przy tej masie nie ma absolutnie żadnego wpływu na osiągi biorąc pod uwagę jeszcze wysokość samochodów. Natomiast jeździłem wieloma juz w swoim życciu samochodami w tym naprawdę dobrymi i twierdzę że generalnie SX4 ma super zawieszenie i właściwości jezdne. Gdy do tego dodamy napęd 4x4 - naprawdę niezły to otrzymujemy bardzo dobrze jeżdżące auto - absolutnie napęd 2WD nie umywa się do 4WD i jakości jazdy nawet na suchej nawierzchni - w zakręty mozna wchodzić dużo szybciej i nie bać się że "tyłek" zarzuci...Na pewno nie warto oszczedzac 4 tysięcy przy zakupie


Się mówi, 4 tysiące, ale okazuje się, ze trzeba dorzucic 1,6 do metaliku i teraz 2 podwyżka więc sie robi 7.600 a to już niemało. Ja tam jeździłem dość dynamicznie Punto i jakoś mnie nie zarzucało na zakrętach a i w zimę dawałem radę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 18:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 981
Lokalizacja: Górny Śląsk
Ja też zastanawiałem się czy 2WD czy 4WD, w końcu zdecydowałem się na 2WD. Myślę, że w moich warunkach nie wykorzystam w pełni walorów napędu 4WD (większość jazdy drogi asfaltowe i często w warunkach miejskich), a nie lubię płacić za cos czego w pełni nie wykorzystam. Uważam, że decyzja co do wyboru napędu powinna być poparta dobrym przemyśleniem co do oczekiwań i potrzeb jakie ma spełnić przyszłe auto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 18:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-03-2007, 21:08
Posty: 78
Lokalizacja: Niepołomice
Zgadzam się z Tobą Iron, ale... W moim przypadku było tak, że chciałem 2WD tylko moja żona powiedziała "bierzemy 4WD bo ładniej wygląda". I jak tu kłócić się z taką argumentacją? :D Swoją drogą teraz niezmiernie się cieszę, że mam 4WD :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-05-2007, 16:40
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
auto jest raptem cięższe o 60 chyba kilo, (...) Przyspieszanie według książki różni się mniej niż 0,5 sekundy o ile dobrze pamiętam. W 4WD natomiast możesz odłączyć tylny napęd (...) więc argumenty o większej dynamice jakoś niespecjalnie do mnie trafiają

"Wg książki" różnica w przyspieszeniu jest dokładnie 0.7, ale w praktyce bardziej odczuwalna - sprawdziłem oba, wiem, co mówię.
A mechanizm napędowy nawet po odłączeniu ma większe opory.

Cytuj:
generalnie SX4 ma super zawieszenie i właściwości jezdne

Zgadzam się, jak na tę klasę bardzo dobre.
Ale napęd nie ma tu nic do rzeczy.

Cytuj:
napęd 2WD nie umywa się do 4WD i jakości jazdy nawet na suchej nawierzchni - w zakręty mozna wchodzić dużo szybciej i nie bać się że "tyłek" zarzuci


Litości... Na suchej nawierzchni w przedniopędach tyłek zarzuca tylko wtedy, kiedy kierownik wejdzie "za dynamicznie" i skrewi w połowie zakrętu...
Jak nie odejmie gazu - nie ma szans, wyjedzie co najwyżej dziobem, ale to inna bajka.
Zarzucić potrafi natomiast RWD lub AWD.

Za to... do dynamicznej jazdy po zakrętach ten typ napędu AWD, który ma SX4, nadaje się jak słoń do baletu ;)
Uważaj - to nie jest stały napęd (rozpina się sam powyżej 60 km/h, makabryczny pomysł złośliwych ludzi...). Dołączany tył powoduje czasem dziwne zachowania auta - w dużym uproszczeniu, nagłe przejście od pod- do nadsterowności. Efekt - auto, które jak zwykły przedniopęd ucieka dziobem na zewnątrz zakrętu, nagle dostaje wtedy napęd na tył i zarzuca tym tyłem.
Przerabiałem takie coś m.in. w Skodach z haldexem, dziękuję, postoję. Po krętym, nawet na niezbyt pryczepnej nawierzchni, szybciej, bezpieczniej i spokojniej pojadę zwykłą ośką, niż takim wynalazkiem.

Automatycznie dołączane napędy tyłu to generalnie pomysł nie na szybką jazdę, ale na miejskie zaspy i błotnisty dojazd do działki... dzięki, nie potrzebuję. 8)

Ale, jak pisałem, co kto lubi.

Cytuj:
chciałem 2WD tylko moja żona powiedziała "bierzemy 4WD bo ładniej wygląda". I jak tu kłócić się z taką argumentacją?

Wszystkie zewnętrzne dodatki i ozdóbki można dokupić luzem (listwy, felgi) i założyć do 2WD - nawet nie tak drogo. :roll:


Ostatnio zmieniony 16-05-2007, 21:19 przez WiS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 21:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wszystko fajnie, ale to rozłączanie napędu na tył powyżej 60 km/h dotyczy trybu LOCK (blokada 50/50). W AUTO ograniczenia nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-05-2007, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-05-2007, 16:40
Posty: 91
Lokalizacja: Kielce
Avalanche pisze:
Wszystko fajnie, ale to rozłączanie napędu na tył powyżej 60 km/h dotyczy trybu LOCK (blokada 50/50). W AUTO ograniczenia nie ma.

No właśnie - to oznacza, że tylko do 60 masz napęd stały, a przy prędkościach powyżej 60 już tylko wtedy, kiedy "inteligentna" elektronika uzna za potrzebne dorzucenie momentu na tył.
Czyli wtedy, gdy system wykryje uślizg kół przednich.

Z efektem, jak opisałem wyżej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 440 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 818 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]