Cytuj:
auto jest raptem cięższe o 60 chyba kilo, (...) Przyspieszanie według książki różni się mniej niż 0,5 sekundy o ile dobrze pamiętam. W 4WD natomiast możesz odłączyć tylny napęd (...) więc argumenty o większej dynamice jakoś niespecjalnie do mnie trafiają
"Wg książki" różnica w przyspieszeniu jest dokładnie 0.7, ale w praktyce bardziej odczuwalna - sprawdziłem oba, wiem, co mówię.
A mechanizm napędowy nawet po odłączeniu ma większe opory.
Cytuj:
generalnie SX4 ma super zawieszenie i właściwości jezdne
Zgadzam się, jak na tę klasę bardzo dobre.
Ale napęd nie ma tu nic do rzeczy.
Cytuj:
napęd 2WD nie umywa się do 4WD i jakości jazdy nawet na suchej nawierzchni - w zakręty mozna wchodzić dużo szybciej i nie bać się że "tyłek" zarzuci
Litości... Na suchej nawierzchni w przedniopędach tyłek zarzuca tylko wtedy, kiedy kierownik wejdzie "za dynamicznie" i skrewi w połowie zakrętu...
Jak nie odejmie gazu - nie ma szans, wyjedzie co najwyżej dziobem, ale to inna bajka.
Zarzucić potrafi natomiast RWD lub AWD.
Za to... do dynamicznej jazdy po zakrętach ten typ napędu AWD, który ma SX4, nadaje się jak słoń do baletu
Uważaj - to nie jest stały napęd (rozpina się sam powyżej 60 km/h, makabryczny pomysł złośliwych ludzi...). Dołączany tył powoduje czasem dziwne zachowania auta - w dużym uproszczeniu, nagłe przejście od pod- do nadsterowności. Efekt - auto, które jak zwykły przedniopęd ucieka dziobem na zewnątrz zakrętu, nagle dostaje wtedy napęd na tył i zarzuca tym tyłem.
Przerabiałem takie coś m.in. w Skodach z haldexem, dziękuję, postoję. Po krętym, nawet na niezbyt pryczepnej nawierzchni, szybciej, bezpieczniej i spokojniej pojadę zwykłą ośką, niż takim wynalazkiem.
Automatycznie dołączane napędy tyłu to generalnie pomysł nie na szybką jazdę, ale na miejskie zaspy i błotnisty dojazd do działki... dzięki, nie potrzebuję.
Ale, jak pisałem, co kto lubi.
Cytuj:
chciałem 2WD tylko moja żona powiedziała "bierzemy 4WD bo ładniej wygląda". I jak tu kłócić się z taką argumentacją?
Wszystkie zewnętrzne dodatki i ozdóbki można dokupić luzem (listwy, felgi) i założyć do 2WD - nawet nie tak drogo.
