Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-06-2025, 06:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1826 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-08-2016, 17:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Chodziło mi właśnie o jakieś zdjęcia "na żywo". Te wszystkie w necie znam, filmików masę też oglądałem... i przyznam szczerze, nadal nie wiem jak ten niebieski wygląda w rzeczywistości. Na tych zdjęciach z netu wpada on czasami w delikatną zieleń. Nie wiem czy to wina "zielonego otoczenia" czy samego koloru. Większość z tych zdjęć robiona jest na trawie czy pośród zielonych drzew.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 17-08-2016, 10:42 
Offline

Rejestracja: 11-04-2016, 21:09
Posty: 9
Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem nowego S-Cross, a nie może skorzystać w najbliższym salonie z rabatów pokazowych zapraszam.

_________________
Suzuki Bielsko-Biała,667 071 387


Na górę
Post: 17-08-2016, 12:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
mateusz_jmb pisze:
Jeżeli ktoś jest zainteresowany zakupem nowego S-Cross, a nie może skorzystać w najbliższym salonie z rabatów pokazowych zapraszam.


Ja właśnie (godzinkę temu) zamówiłem w Rzeszowie swojego Sphere Blue Pearl. Ma być "bardzo szybko" - cokolwiek by to nie znaczyło.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 17-08-2016, 14:09 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Gratulacje :ok:
Jaka wersja i silnik?

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 17-08-2016, 14:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Joozwa pisze:
Gratulacje :ok:
Jaka wersja i silnik?


1.0 2WD Premium

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 17-08-2016, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
tow_vader pisze:
Ja właśnie (godzinkę temu) zamówiłem w Rzeszowie swojego Sphere Blue Pearl. Ma być "bardzo szybko" - cokolwiek by to nie znaczyło.
Gratulacje, tym bardziej, że salon w Świlczy to świetna ekipa :ok:
A nie kusiło All Grip? W przypadku 1.0 tryb Sport zapewne nieźle się spisuje :reggae:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 17-08-2016, 19:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
DS pisze:
tow_vader pisze:
Ja właśnie (godzinkę temu) zamówiłem w Rzeszowie swojego Sphere Blue Pearl. Ma być "bardzo szybko" - cokolwiek by to nie znaczyło.
Gratulacje, tym bardziej, że salon w Świlczy to świetna ekipa :ok:
A nie kusiło All Grip? W przypadku 1.0 tryb Sport zapewne nieźle się spisuje :reggae:


Pewnie, że kusiło. A w zasadzie to 1.4 kusił najbardziej i skrzynia 6-cio biegowa. Ale po jeździe próbnej i zauważalnym lepszym zachowaniu w porównaniu do obecnej Liany 1.6 stwierdziłem, że w zupełności wystarczy. No i ta różnica w cenie... po prostu na tyle było aktualnie mnie stać. :-)

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 17-08-2016, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Od 1.0 2WD do 1.4 4WD to już spory przeskok cenowy, 1.0 4WD jest mniej więcej po środku ;)
Przy okazji - 1.0 2WD potrafi zerwać przyczepność przy zmianie biegu z 1 na 2 podczas przyśpieszania (natychmiastowa ingerencja ESP), ten silnik naprawdę daje radę.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-08-2016, 08:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Już wiem gdzie ja tego S-Crossa widziałem...

Obrazek
Ten sam chiński projektant? :szalony:


Na górę
Post: 19-08-2016, 08:48 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 06:43
Posty: 20
Suzuki: Vitara 2WD Premium
Byłem na pokazie roadshow i odbyłem jazdę próbną nowym S-crossem w wersji Premium 2WD 1.0 BoosterJet. Wrażenia z jazdy i odbioru całości samochodu były tak pozytywne, że chociaż mam zamówioną i czekam na nową Vitarę to w przypływie euforii miałem ochotę porozmawiać z dealerem czy możliwa byłaby jeszcze podmianka na S-crossa. :) Na szczęście nie podjąłem tej decyzji z gorącą głową, ale o tym za chwilę. Subiektywnie samochód w porównaniu do poprzedniej wersji jak i Vitary prezentuje się dużo bardziej okazale i „godnie”, na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach i myślę że na ulicy będzie zwracał uwagę jako „wyższa półka” (nie mylić oczywiście z markami premium), a kontrowersyjny agresywny grill jak dla mnie jest na plus:) Projekt i wykończenie wnętrza przypomina mi Vitarę w wersji premium, więc po wcześniejszych jazdach próbnych Vitarą czułem się znajomo, o większej pojemności kabiny i bagażnika niż w Vitarze nie ma co wspominać bo to oczywistość. Natomiast największy efekt „wow” i opad kopary miałem jak wyjechałem na miasto i drogę ekspresową - jazda z silnikiem 1.0 z turbosprężarką to po prostu bajka, samochód dostaje duże przyspieszenie już przy stosunkowo niskich obrotach, przez co nie trzeba go wysoko kręcić żeby wydobyć jego moc. Manewry związane z wyprzedzaniem, czy szybkim włączaniem się do ruchu nie sprawiają najmniejszych problemów, silnik jak dla mnie sprawiał wrażenie dużej responsywności i wrażliwości na operowanie pedałem gazu, a niskie obroty powodowały że pracował relatywnie cichutko. Po jeździe nowym S-crossem poprosiłem o jeszcze jedna jazdę Vitarą i powiem że byłem poważnie i negatywnie zaskoczony jak silnik 1.6 relatywnie mulił i głośno pracował jak trzeba było go wysoko wkręcać. Różnica w komforcie jazdy była dla mnie znacząco zauważalna. Jedyne co mnie powstrzymywało przed próbą zmiany zamówienia były negatywnie opinie które słyszałem o trwałości turbodoładowanych silników. Po wizycie w salonie dodatkowo zasięgnąłem języka u kolegi mechanika, który pracował w ASO forda. Powiedział, że te silniki 3 cylindrowe turbo są masakrycznie skomplikowane i wchodziły do forda (ecoboost) jak kończył tam prace i już wtedy były z nimi problemy bo nigdy nie paliły tyle co miały, a jako tako nie było przewidywanych ich napraw, dopiero po pół roku przewidzieli wymianę rozrządu obejmującą wymianę połowy silnika za jakieś 5-7 tyś zł po 150 000 km. W fordzie w silnikach 3 cylindrowych był problem z kulturą pracy i późniejszymi wyciekami i awariami od większych wibracji niż w 4 cylindrowych i 6 cylindrowych. Po tym jak mu pokazałem filmik reklamowy BoosterJet https://www.youtube.com/watch?v=Y0PqeMU6gl8 wskazał mi 3 najczęstsze usterki jakie najprawdopodobniej spotkają ten silnik:
1) przegrzanie - mały zbity silnik mało przestrzeni do oddawania ciepła poza chłodzeniem i wystarczy lekko przegrzać i po nim
2) problemy z turbiną lub zaworem upustowym
3) te wtryski na kiepskim paliwie się przytkają, prawdopodobnie żeby zrobić 6 otworów muszą być o dużo mniejszej średnicy niż tradycyjne które z gorszym paliwem sobie radzą choć nie zawsze

Jednym słowem powiedział, że on na razie wybrałby jednak sprawdzonego wolnossącego 1.6 i lepiej poczekać i zobaczyć jak te silniki będą się sprawdzać po kilku latach, szczególnie że dopiero w tym roku zostały wprowadzone na rynek. Osobiście jeżeli planowałbym kupować samochód z zamiarem jego sprzedaży przed upływem gwarancji to bym się nie zastanawiał i brał S-crossa, ale że mam zamiar użytkować dłużej to zdecyduję się na Vitarę :)
Sorry za przydługawy tekst i pozdrawiam :)


Na górę
Post: 19-08-2016, 09:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Nie ma co przepraszać za długość tekstu. Chyba wszyscy się zgodzą, że lepsza taka opinia niż zamykająca się w jednym zdaniu typu: "do d*py" czy "fajny".

Powiem tak. Myślę, że dla firmy Suzuki byłoby strzałem w stopę wprowadzanie na rynek europejski, gdzie ich sprzedaż ciężko porównać do "marek wiodących", silnika, który od samego niemalże początku, miałby sprawiać problemy. Oczywiście piszę to trochę próbując tłumaczyć sobie swoją decyzję o zakupie. I tak sądzę, że przez "ekologię" jesteśmy skazani na coraz gorsze jakościowo produkty motoryzacyjne (aż do najbliższej rewolucji w tej dziedzinie). Jeśli jednak okaże się aż tak źle jak prorokuje twój mechanik (choć to nie ma co prorokować, to jest "oczywista oczywistość" ;-) ) następnym moim samochodem będzie Tesla. ;-) Myślę, że uda mi się nowym S-Crossem pojeździć do czasu, aż będzie to możliwe.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 19-08-2016, 09:18 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Bizonsky87 pisze:
...zasięgnąłem języka u kolegi mechanika, który pracował w ASO forda. Powiedział, że te silniki 3 cylindrowe turbo są masakrycznie skomplikowane i wchodziły do forda (ecoboost) jak kończył tam prace i już wtedy były z nimi problemy bo nigdy nie paliły tyle co miały, a jako tako nie było przewidywanych ich napraw, dopiero po pół roku przewidzieli wymianę rozrządu obejmującą wymianę połowy silnika za jakieś 5-7 tyś zł po 150 000 km. W fordzie w silnikach 3 cylindrowych był problem z kulturą pracy i późniejszymi wyciekami i awariami od większych wibracji niż w 4 cylindrowych (...)





No właśnie o tym była mowa, ze norma Euro 6 przewiduje sprawność układu spalinowo-katalitycznego dla resursu 160 tys. km, te przekombinowane silniczki tyle dożywają i dziękuję, do widzenia. Jeśli pomimo różnych ostrzeżeń ludzie się w takie rozwiązania pakują to rzecz jasna na własną odpowiedzialność i nic mi do tego. Przypomina to nieco sytuację z kredytami w CHF parę lat temu. Były wielokrotne ostrzeżenia, nie warto się w to pchać bo na razie jest pięknie, ale później może i zaboleć, i kosztować.


Również otrzymałem zaproszenie na prezentację S-Crossa FL, ale zignorowałem je. Nie chce samochodu z turbo, koniec kropka. A czy grill z chromu czy z patyny, to naprawdę, I don't give it a s*** :).


Na górę
Post: 19-08-2016, 09:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Dla przypomnienia - małe silniki turbo to żadna nowość w Suzuki, oferowali takie już w latach osiemdziesiątych.
Zastosowanie nie tylko w samochodach, ale także w poduszkowcach i lotnictwie, np. w motolotniach, gdzie niezawodność musi być na najwyższym poziomie, bo gra idzie o życie.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 19-08-2016, 16:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
Ecoboosty od Forda sa bardzo wytrzymałe i trwałe.
Moj brat we flocie ma sporo takich i przebiegi 110-140 tys km w 3 lata robią bez problemu.
Generalnie są tak zadowoleni z 1.0T ze przestali kupowac 1.4 i 1.5TDCI w Fiestach.

Jazda z turbo jest o wiele przyjemniejsza od bez i nawet nie wyobrazam sobie zeby ktos po jezdzie autem z turbiną kupił świadomie wolnossącego o podobnej mocy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 19-08-2016, 18:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja przed wyborem 1,6 testowałem również inne auta różnych marek, również z turbiną. Po wnikliwej analizie plusów dodatnich i ujemnych ;) Wybrałem wolnossący silnik. Za wyborem, poza prostą sprawdzoną konstrukcją, przemawiało zużycie paliwa. W silnikach z turbiną, efekt "wow" powoduje właśnie turbina z dużym momentem. Po mieście, to OK ale w trasie ta różnica się zaciera. No i spalanie (nie testowałem Suzuki), "albo mieć albo być", czyli jak chce się trochę "pojechać", to te mikrosilniczki palą zdecydowanie więcej niż deklarują producenci.
Co do trwałości, to pewnie będzie miała zastosowanie zasada "jak dbasz tak masz". Odpowiednio eksploatować turbinę, skrócić interwał wymiany oleju, nie zamykać obrotomierza za często ;) i bedzie jeździł.
Ja gdybym miał kupować dzisiaj s-crossa (o ile brałbym go pod uwagę) to tylko 1,4 ale raczej skłoniłbym się ku Maździe z 2.0 wolnossącym silnikiem.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 19-08-2016, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
Turbo żyje, turbo pije ;)
Mi na testowych jazdach 1.0T w Scross palił w zasadzie tyle samo co 1.6.
Obstawiam ze dotarty bedzie palił mniej niz 1.6, a frajda z jazdy i komfort lepszy w 1.0T.

Mi akurat Scross niepotrzebny (Suzuki to drugie auto w rodzinie) ale Nowego Swifta czy Baleno z 1.0T na pewno bym kupił, gdyby cena była podobna do np. Fabii TSI czy Fiesty Ecoboost.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 20-08-2016, 19:02 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
No ja np. ciekawy jestem ile taki silniczek 1.0 weźmie przy 130 km/h na autostradzie dociążony rodzinką i bagażami na wakacje, a może jeszcze wypełnioną trumną na dachu...
Podejrzewam, że tu może pojawić się różnica w porównaniu do 1.6, choć mogę się mylić.
Niby S-Cross nie jest może autem na rodzinne wakacje, ale mi akurat - poza jednym "ale" o czym pisałem w wątku dotyczącym spalania - na trasie w sumie ok. 2.200 km i przy maksymalnym doładowaniu (z trumną) sprawdził się całkiem całkiem. Nawet mój uszkodzony i wrażliwy na długie siedzenie w fotelu kręgosłup o dziwo w ogóle ani raz nie zastrajkował. Jednak bardziej wyprostowana pozycja w SUVie (jak na krześle, w porównaniu no mojego poprzedniego Passata, gdzie wpadało się jak w fotel przed TV), zapewne bardziej sprzyja kręgosłupowi. Ale w komforcie jazdy nie tylko o pozycję fotela chodzi, a że to już nie na temat wątku to nie będę rozwijał;-)
A bardziej na temat - mam pytanie, czy może w nowym S-Crossie dodali gniazdo zapalniczki dla pasażerów z tyłu, choć zapewne o tym po raz kolejny zapomnieli...;-(
Wbrew pozorom jest to dość istotny dodatek, jak ma się dzieciaki, które potrzebują od czasu spojrzeć w TV na zagłówkach, a przy okazji jest lodówka, której pasuje w zasadzie żeby cały czas była podłączona. No i wówczas jest dylemat, czy zatrzymywać się, ciągnąć druty do bagażnika i przepinać się (ewentualnie kupić rozdzielacz), czy też kierowca może odłączyć nawigację lub akurat ładującą się komórkę i wpinać się do przodu;-) Takie dylematy załatwiłoby jedno gniazdko w tunelu środkowym...


Na górę
Post: 20-08-2016, 20:44 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jako, że nie używam gniazda w bagażniku, to nabyłem kątową wtyczkę, dwa gniazda i trochę przewodu. Połączywszy wszystko do kupy, poprowadziłem jedno pod fotel kierownika celem zasilenia CB, a drugi po deskę z przodu do kamerki, tym samym oba akcesoria włączają mi się razem z zapłonem i mam wolne gniazdo z przodu. Wiem, że mogłem się wpiąć w instalację ale to rozwiązanie ma podstawową zaletę - jednym ruchem odłączam akcesoria od instalacji (np. wstawiając auto na przegląd.
Gdybym potrzebował gniazdo na tunelu z tyłu to niewielkim kosztem bez problemu da sie to zrobić.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-08-2016, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Tylko rozdzielacz. Nie czekając na kolejne wersje kupiłem. Zapewne w facelifcie też jest tylko jeden wieszak w bagażniku... O to trudniej niż o 3 cylindry ;)

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Post: 20-08-2016, 20:50 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
@zulos
Całkowicie się zgadzam. Tylko w moim przypadku rodzina 2 osobowa, bo dziatki już wyfrunęły - to auto wystarczające na rodzinne podróże. Też zrobiłem 1100 tam i z powrotem w ubiegłym tygodniu bez zmiennika i byłem pozytywnie zaskoczony jazdą na dość długich dla mnie trasach (mam dyskopatię). Myślałem o samodzielnym zamontowaniu gniazdka do zapalniczki tunelu środkowym, bo kabel do lodówki wyprowadzony z bagażnika lubi się rozłączać. Może któryś z Kolegów montował albo może podać wskazówki jak to zrobić najprościej ? (gwarancja skończy mi się w maju 2017).


Na górę
Post: 20-08-2016, 20:55 
Offline

Rejestracja: 30-03-2009, 18:19
Posty: 91
Lokalizacja: Ruda Śląska
tarant2 pisze:
Tylko rozdzielacz. Nie czekając na kolejne wersje kupiłem. Zapewne w facelifcie też jest tylko jeden wieszak w bagażniku... O to trudniej niż o 3 cylindry ;)

Z rozdzielaczami gniazdek zapalniczki trzeba uważać na sumaryczne obciążenia, bo przeważnie w środku chinole wstawiają zwykłe bezpieczniki topikowe, o często niewielkim amperażu. Przekonałem się o tym gdy chciałem w aucie żony podłączyć odkurzacz przez taki rozdzielacz. Potem długie medytowanie jak dostać się do środka :)


Na górę
Post: 20-08-2016, 21:47 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
nie ten temat ale, suma obciążenia instalacji wszystkich gniazd = 120 W, warto zwrócić na to uwagę podłączając np lodówkę


Na górę
Post: 21-08-2016, 12:53 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
MS pisze:
nie ten temat ale, suma obciążenia instalacji wszystkich gniazd = 120 W, warto zwrócić na to uwagę podłączając np lodówkę

Czy dobrze Cię rozumiem, że jeśli np. w bagażniku wepnę coś co zżera 80 W, to z deski mogę pociągnąć już tylko 40 W???
Nie mam bladego pojęcia ile może ciągnąć taki zestaw lodówka+nawigacja+2xTV w zagłówkach, ale muszę w takim razie to sprawdzić. W czasie podróży lodówka szła w zasadzie cały czas, a na zmianę szły dodatkowo nawigacja lub 2xTV (sorry, że pociągnąłem wątek nie na temat;-)


Na górę
Post: 21-08-2016, 14:10 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Lodówki z którymi miałem do czynienia miały 35-40W. Wszelkie ładowarki i nawigacje to moce rzędu od kilku do kilkunastu Wat, wiec dramatu nie ma. Ewentualnie CB może być porównywalne z lodówką i to tylko podczas nadawania. Problemem tak na poważnie to mogą być wszelkie przetwornice 12-230V Ja na m.in. taką okoliczność poprowadziłem do kabiny gniazdo bezpośrednio z akumulatora (wiadomo, ze trzeba korzystać z rozsądkiem, bo akumulator to tylko 36Ah). Inną zaletą jest możliwośc ładowania telefonu w zamkniętym samochodzie, podczas kiedy auto stoi na parkingu, a ja np. wciągam pizzę :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-08-2016, 14:29 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
macioo pisze:
Lodówki z którymi miałem do czynienia miały 35-40W. Wszelkie ładowarki i nawigacje to moce rzędu od kilku do kilkunastu Wat, wiec dramatu nie ma.

No to tym bardziej chylę czoła przed geniuszami marketingu, żeby nie wpaść na to, żeby to gniazdo w tunel środkowy dla pasażerów z tyłu dołożyć. Skoro ma to być samochód do wszystkiego w tym także rodzinny (a sprawdza się), to wiadomo, że potrzebna jest lodówka, TV dla dzieci, czy możliwość ładowania smartfonów, tabletów i innego badziewia w długich trasach. Jeśli przez to S-Cross miałby kosztować 150,- zł więcej to może leasing by mnie jeszcze puścił;-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 114 15 16 17 1826 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]