Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-06-2025, 19:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2016, 19:06 
Offline

Rejestracja: 09-07-2015, 20:27
Posty: 18
A co do wywalenia dpf w Norwegii, to z tego co sie orietowalem praktycznie nikt nie chce sie tego podjac, a pozatym beda problemy z przegladam. Wiec proponuje albo kombinowac tak jak mi sie udalo, albo wyciagnac go calkowicie i zrobic tak jak to napisal powyzej kolega tomekgips.


Na górę
Post: 14-02-2016, 00:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4026
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Super, że się udało. :) Nie rozumiem natomiast, dlaczego uparcie nie czytacie instrukcji auta? Jest w niej instrukcja wypalania DPF. Żeby było śmieszniej to działa :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 15-02-2016, 00:57 
Offline

Rejestracja: 09-07-2015, 20:27
Posty: 18
Dzialac, na pewno dziala, wiadome... Tylko problem pojawia sie, kiedy auto uzywa kilka osob, a w szczegolnosci jesli mowa o kobietkach :) Nie wszystkim da sie wszystko przetlumaczyc i wytlumaczyc ;P


Na górę
Post: 24-02-2016, 18:17 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Witam niestety u mnie operacje czyszczenia DPF sie nie udaly ...Zaaplikowalem najpierw puszke Wurth DPF cleaner...pojawila sie woda z tlumika , podymilo troche , zapalail sie zygzak i nic...Po tygodniu zapodalem mu pusze K2 DPF cleaner i....po tym specyfiku to nawet nie podymilo odrazu zygzak i amba :sciana:


Na górę
Post: 24-02-2016, 18:26 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Brakuje mi juz pomyslow...Chyba bede musial wymienic DPF na nowy...Znalazlem zamiennik BOSAL 095-221. Ktos sie orientuje czy po wymianie ( planuje samemu wymienic )musze zaadaptowac nowy DPF w ECU ?


Na górę
Post: 25-02-2016, 10:08 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
danyel pisze:
Brakuje mi juz pomyslow...Chyba bede musial wymienic DPF na nowy...Znalazlem zamiennik BOSAL 095-221. Ktos sie orientuje czy po wymianie ( planuje samemu wymienic )musze zaadaptowac nowy DPF w ECU ?



Wg mnie będziesz musiał adoptować. Ja po usunięciu fizycznym DPFa miałem coś źle usunięte programowo i po kilkuset kilometrach i tak wywalało błąd DPF. Jechałem do znajomego mechanika robił mi adaptację DPF (komputer doczytywał to jako założenie nowego DPF, kasował wszystkie wartości i na jakiś czas był spokój). Robiłem tak dwa razy. Potem zakład w którym usuwałem DPF jescze raz przeprogramował sterownik i więcej nie słyszałem o dpf). Czyli nawet jeżeli założysz nowy DPF w komputerze cały czas będą zapisane wartości zapełnienia z poprzedniego DPFa. Powodzenia w wymianie i współczuję przyszłej eksploatacji.


Na górę
Post: 01-03-2016, 10:32 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Przerabiał ktos temat czyszczenia DPF myjka wysokim ciśnieniem? Na youtubie goscie robia to i twierdza ze to dziala(na youtubie wszystko dziala)Mam w pracy karchera HDS moge to potraktować woda o temp. 80°i ciśnieniem 140 bar...sprobowac warto uwazam...kolego krudnik nie orientujesz sie jakim interfejsem mozna zaadaptować tego DPF'a?


Na górę
Post: 01-03-2016, 10:36 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Wyciągał ktoś sam tego DPF 'a? Duzo pier#%%@*@# ?


Na górę
Post: 01-03-2016, 11:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4026
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Samo wyciągnięcie to nie wszystko, trzeba jeszcze soft oszukać. Nie wiem, czy można samemu z softem powalczyć, czy nie musi to robić warsztat. Nie słyszałem, aby ktoś samodzielnie to robił (lub zapomniałem ;) ).

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-03-2016, 08:36 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
danyel pisze:
Przerabiał ktos temat czyszczenia DPF myjka wysokim ciśnieniem? Na youtubie goscie robia to i twierdza ze to dziala(na youtubie wszystko dziala)Mam w pracy karchera HDS moge to potraktować woda o temp. 80°i ciśnieniem 140 bar...sprobowac warto uwazam...kolego krudnik nie orientujesz sie jakim interfejsem mozna zaadaptować tego DPF'a?



Mój mechanik ma KTS Boscha. Myślę, że DELPHI DS150E (i jego chiński klon) też powinny sobie z tym poradzić.


Na górę
Post: 02-03-2016, 11:57 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Chodzilo mi o sam proces demontazu DFP potraktowania go chemia i wysokim ciśnieniem... ciezko go wymontować?


Na górę
Post: 19-03-2016, 13:17 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Te DPF cleanery naprawde dzialaja , ale z opoznieniem...Tak samo jak w wypadku kolegi Lazk , moja Suzi sie naprawila :P...Samochod stal ponad tydzien , jezdzilem drugim i.... jednego dnia wsiadlem i pojechalem do pracy...Dalem mu ostro we pi#$%! az z okolic DPF poczulem smrod :P Lampka DPF na chwile zgasla i znowu sie zapalila. Wiec postanowilem zrobic test a ze nie chcialo mi sie znowu jechac 20km i znow zawiesc sie gdy zapali sie zygzak postawilem auto na podworku i podparlem pedal gazu skrzynka z narzedziami by trzymal 1500 obr./min stymulujac wypalanie...Auto stalo tak 10,20,30 min. zygzak sie niezapalal ale DPF dalej sie palil wiec pomyslalem ze lipa znowu...Rano wstaje odpalam jade do pracy patrze a ani DPF ani zygzak sie nie pali !!! Polecialem dla pewnosci 40min. na czwartym biegu 70-80km/h i sukces. Teraz kupilem sobie chinska wersje Delphi DS150E i moge sprawdzac zawartosc filtra samemu , co prawda nie ma tam opcji dla vitary procesu automatycznego wypalania jak dla aut grupy VAG ale i tak polecam ten interfejs (dalem 200zl z przesylka DHL w 7 dni z hong kongu ) Dzieki za rade krudnik :) ale w DS150E nie widze opcji adaptacji nowego DPF.


Na górę
Post: 19-03-2016, 21:02 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
danyel pisze:
Teraz kupilem sobie chinska wersje Delphi DS150E i moge sprawdzac zawartosc filtra samemu , co prawda nie ma tam opcji dla vitary procesu automatycznego wypalania jak dla aut grupy VAG ale i tak polecam ten interfejs (dalem 200zl z przesylka DHL w 7 dni z hong kongu ) Dzieki za rade krudnik :) ale w DS150E nie widze opcji adaptacji nowego DPF.



Nie ma za co. Ja nie mam już DPFu ale mam ten interface "DS150E" i faktycznie są tam różne testy, ale wypalania DPF nie ma. Myślałem, że z powodu tego, że u mnie już nie ma filtra. Też polecam ten interface szczególnie jak ktoś ma kilka aut w rodzinie. Ja ostatnio programowałem kluczyki do Opla (ale to inny temat).


Na górę
Post: 20-03-2016, 10:13 
Offline

Rejestracja: 04-02-2016, 20:09
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara 2006
Z innej beczki bo nie moge znalezc tematu zeby sie podczepic...Ktos sie orientuje czy da sie przeprogramowac centralny zamek by za jednym przycisnieciem przycisku na kluczyku otwieral wszystkie drzwi a nie tylko kierowcy to irytujace :P


Na górę
Post: 31-05-2016, 10:10 
Offline

Rejestracja: 04-05-2016, 11:32
Posty: 17
Suzuki: GV
danyel pisze:
...Rano wstaje odpalam jade do pracy patrze a ani DPF ani zygzak sie nie pali !!! ... DPF.


Witam,

A czy ktoś wie co oznacza ten "zygzak"? Dlaczego wywala go i co to za błąd???
Wcześniej ktoś pisał o EGR???
Z kolei w Instrukcji obsługi napisali, że wyskakiwanie zygzaka może być spowodowane przez błąd immobilizera????


Na górę
Post: 07-06-2016, 07:51 
Offline

Rejestracja: 04-05-2016, 11:32
Posty: 17
Suzuki: GV
Cześć jakiś czas temu pisałem, że wyskakuje mi zygzak. Po poczytaniu kilku tematów na forum zabrałem się za temat EGR. Wykluczyłem z mechanikiem problem świec żarowych i problem przewodów gumowych od sterowania podciśnieniem zaworu od turbo. Wczoraj rozkręciłem dolot spalin od EGR, który wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
po wydłubaniu sadzy z EGR
Obrazek
Tak więc jest zaślepiony.
Dziś jednak jadąc do pracy znów wyskoczył mi wspominany zygzak. Ostatnio nie wyskakiwał po przeczyszczeniu sterownika podciśnienia or zaworu turbiny.

Stawiam aktualnie na ten zawór, mimo sprawdzenia trzymania ciśnienia. prawdopodobnie psuje się elektroniczny sterownik...


Na górę
Post: 09-06-2016, 13:34 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
A odczytałeś, jaki błąd jest zapisany w pamięci? Skąd wiesz, że to EGR?


Na górę
Post: 21-06-2016, 08:36 
Offline

Rejestracja: 04-05-2016, 11:32
Posty: 17
Suzuki: GV
krudnik78 pisze:
A odczytałeś, jaki błąd jest zapisany w pamięci? Skąd wiesz, że to EGR?


tak mam trzy błędy:
B1513/B1514/B1504
Czytając po kolei:
B1513 - błąd temperatury obw HVAC (Ogrzewanie, Wentylacja i Klimatyzacja),
B1514 - błąd kompresora klimatyzacji,
B1504 - błąd czujnika zmierzchu.

Aczkolwiek czytałem, że zygzak może być powodowany uszkodzonym czujnikiem temperatury turbo (cyt. kazało się, że to faktycznie była usterka czujnika temperatury sprężarki, po ostatniej wizycie w serwisie lampka przestała się zapalać a i zużycie paliwa wróciło do normy, ...).

Tylko gdzie taki czujnik jest w 1.9 DDIS i czy w ogóle tam jest?????

Ogólnie polecam Manual Online - ale jeszcze nie wyczytałem o czujniku temp. turbo:
http://www.manualslib.com/manual/835976 ... 119#manual


Na górę
Post: 21-06-2016, 14:39 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Kamazina pisze:
krudnik78 pisze:
A odczytałeś, jaki błąd jest zapisany w pamięci? Skąd wiesz, że to EGR?


tak mam trzy błędy:
B1513/B1514/B1504
Czytając po kolei:
B1513 - błąd temperatury obw HVAC (Ogrzewanie, Wentylacja i Klimatyzacja),
B1514 - błąd kompresora klimatyzacji,
B1504 - błąd czujnika zmierzchu.



Wg mojej wiedzy, żaden z tych błędów nie dotyczy bezpośrednio problemów z mocą. To są jakieś poboczne błędy. Należałoby odczytać błędy zapisane w module silnika, a nie module klimatyzacji. Kup sobie najprostsze urządzenie typu ELM327 albo podjedź do mechanika po zapaleniu się symbolu "piły". Błędy powinny zaczynać się od symbolu P i czterech cyfr (standard OBD2). Wtedy będziesz wiedział czy EGR niedomaga. Zazwyczaj jest kilka błędów i trzeba dojść, który to root cause.


Na górę
Post: 22-06-2016, 10:25 
Offline

Rejestracja: 04-05-2016, 11:32
Posty: 17
Suzuki: GV
Dzięi kolego za odpowiedź.
Co do EGR to jest on jak już wyżej pisałem zablokowany i nie jest problemem. Ale nadal pojawia mi się symbol piły od czasu do czasu.
Dziś podepnę do GV Texę i zobaczę co zczyta. Karman niestety ale wyrzucał błąd i nie chciał zczytać błędów z komputera silnika.


Na górę
Post: 22-06-2016, 11:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4026
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Byłeś na forum KSP? Jest tam trochę informacji o tym problemie. Wspominają np. o czujniku doładowania.
Link z wynikami szukania "zygazk egr ", powinno zadziałać bez logowania.
http://forum.klubsuzuki.pl/search.php?k ... mit=Szukaj

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 22-06-2016, 12:25 
Offline

Rejestracja: 04-05-2016, 11:32
Posty: 17
Suzuki: GV
loguje się tam czasem ale nic nie znalazłem.
Lista aktualnych błędów:
P1431 - filtr cząstek stałych jest ograniczony
C1061 - przekaźnik silniczka pompy hydraulicznej
C1037 - Zasilanie czujnika kąta skrętu
U1126 - brak komunikacji z czujnikiem kąta skętu,
U1140 - Utrata kontroli z modułem sterującym(ABS)
B1150 - brak komunikacji z systemem airbag - trochę mnie to martwi, ciekaw jestem czy poduszki są sprawne??????

Brak innych błędów. Tester Texa.


Na górę
Post: 22-06-2016, 12:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4026
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A sprawdzałeś to co tam sugerują? Węże DPF, czujnik doładowania itp? Zygzak między innymi to sygnalizuje.
Trzeba by wykasować te błędy i zobaczyć które się pojawią, bo to mogą być błędy które się pojawiły chwilowo z różnych przyczyn i niekoniecznie sygnalizujące usterkę.

Chyba następne auto kupię takie z przed 20-30 lat... ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 24-06-2016, 12:31 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Kamazina pisze:
loguje się tam czasem ale nic nie znalazłem.
Lista aktualnych błędów:
P1431 - filtr cząstek stałych jest ograniczony
C1061 - przekaźnik silniczka pompy hydraulicznej
C1037 - Zasilanie czujnika kąta skrętu
U1126 - brak komunikacji z czujnikiem kąta skętu,
U1140 - Utrata kontroli z modułem sterującym(ABS)
B1150 - brak komunikacji z systemem airbag - trochę mnie to martwi, ciekaw jestem czy poduszki są sprawne??????

Brak innych błędów. Tester Texa.



W temacie symbolu "piły" skoncentrowałbym się na błędzie P1431. Błedy DPFu powodują ograniczenie mocy przez sterownik oraz deaktywację wielu innych "procedur".

poniżej procedura z service manual:

DTC P1431: Clogged Particulate Filter Failures Malfunction
S5JB0B1104132
! CAUTION
The parameters must be reinitialised after any procedure is carried out on the diesel particulate filter.
Use command “Initialize Diesel PF data” on SUZUKI scan tool, and diesel particulate filter after-sales
regeneration referring to “Diesel Particulate Filter After-sales Regeneration Procedure in Section 1C”
or “Diesel Particulate Filter Removal and Installation in Section 1K”.
NOTE
• Conditions for applying fault finding procedures to stored faults:
The fault is declared present after the engine is started or following a road test.
• If the fault is present:
– Diesel particulate filter regenerations are inhibited.
– The EGR function is inhibited.
– The vehicle performances are reduced.
– The Injection warning light (gravity 1 warning light) is lit.

Check the condition of the following pressure pipes:
• Differential pressure sensor downstream side pipe if necessary.
The fault appears if the weight of soot contained in the filter is greater than 50 g.
Carry out diesel particulate filter after-sales regeneration referring to “Diesel Particulate Filter After-sales
Regeneration Procedure in Section 1C”.
If the fault is still present, substitute a known-good ECM and recheck.

Oznacza to, że regeneracja filtra DPF jest wstrzymana, EGR nieaktywny, moc ograniczona w momencie, kiedy występuje ten błąd.

proponowane rozwiązanie sprawdzić czujnik różnicy ciśnień i przewody doń idące (po lewej stronie silnika przed turbiną, jeśli patrzymy od strony maski). Dwa gumowe przewody idą od czujnika róznicy ciśnień do filtra DPF.
drugie rozwiązanie to wypalić dpf w warsztacie, jak nie zadziała to wymienić na nowy.

Co ja bym zrobił a nie jest w manualu, to pojechał do warsztatu i poprosi o "adaptację dpf", czyli wyzerowanie ustawień tego filtra i wtedy próbował go wypalić podczas jazdy. Innego oczywistego rozwiązania nie będę proponował, myślę, że sam najlepiej wiesz, co się robi z DPF.


Na górę
Post: 24-06-2016, 12:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4026
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
DPF można tez wypalić w warsztacie. Ja bym jeszcze sprawdził kwestie EGR, czy odpowiednio zmodyfikowano soft.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]