Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 05-07-2025, 10:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21-02-2011, 17:07 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
U mnie wystarczyło baterię nieco przekręcić, aby styki dotykały jej w innych miejscach i pilot ożył. Ale też było nie ciekawie, jak samochód nie reagował w ogóle na gumki i przyciski na pilocie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-02-2011, 07:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
U mnie bateria byla tak słaba ,ze mojej kobicie udalo sie zatrzasnac kluczyk w bagazniku. Moja mina jak odebralem telefon z ta informacja byla bezcenna.
Polecam kazdemu wymiane bateryjek nawet raz na rok. Kilka PLN a zawsze ma sie pewnosc ,ze autko zadziala :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-02-2011, 10:01 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Woju pisze:
Polecam kazdemu wymiane bateryjek nawet raz na rok...
powinien to robić serwis przy przeglądzie, ale można też samodzielnie CR2032 to powszechnie dostępne bateryjki


Na górę
Post: 07-11-2011, 21:19 
Offline

Rejestracja: 06-11-2011, 19:40
Posty: 1
Dolaczam do istniejacego juz(!) tematu )*- SX4ever

Mam czasami problem z kluczykiem elektronicznym, czyli nie za każdym razem mogę otworzyć lub zamknąć drzwi przyciskiem na klamce a także "odpalić" samochód. Z kluczykiem w stacyjce "pali" bez problemu. Czy słaba bateria w pilocie ( 2,83 V ) może być przyczyną ? Pozdrawiam właścicieli SX4

*) Zakładanie nowych tematów


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2011, 23:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Koszt baterii maks 5zl... Warto wymienic :lol:


Na górę
Post: 08-11-2011, 20:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
CICI pisze:
Dolaczam do istniejacego juz(!) tematu )*- SX4ever

Mam czasami problem z kluczykiem elektronicznym, czyli nie za każdym razem mogę otworzyć lub zamknąć drzwi przyciskiem na klamce a także "odpalić" samochód. Z kluczykiem w stacyjce "pali" bez problemu. Czy słaba bateria w pilocie ( 2,83 V ) może być przyczyną ? Pozdrawiam właścicieli SX4

*) Zakładanie nowych tematów


Dysgooglia staje się bardziej pospolita niż dysleksja. Fajnie, że Moderatorzy reagują szybko i skutecznie. ;)
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2011, 02:47 
Offline

Rejestracja: 10-12-2011, 21:58
Posty: 10
Podwójne ryglowanie to bajka.To z kluczyka to tylko mit.Wciskasz gumke raz i masz zamknięte wszystkie drzwi.Przy otwarciu wciskasz raz,otwierasz jedne drzwi,dwa razy -wszystkie.Byłam z reklamacją u dilera,instrukcja jest dla różnych modeli i samochodów i nie ma podwójnego ryglowania ,sprawdzaliśmy na innych samochodach w salonie.To tylko sprzedawcy taką bujde wciskają.


Na górę
 Tytuł: @kluczyk
Post: 01-01-2012, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-07-2011, 10:01
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Zauważyłem, że są problemy z kluczykiem w silnych polach elektromagnetycznych - chyba nawet piszą o tym w instrukcji. Takie pole to przy Pałacu Kultury w Warszawie (wszystko "pada") czy w okolicach stacji trafo i linii przesyłowych.
Ja miałem już dwukrotnie inny ZONK. Przy zamykaniu rygiel kierownicy zamyka się, ale układ kierowniczy ma napięcie, tzn. rygiel jest przyblokowany. Ile się naszarpałem z pokrętłem zapłonu, zanim zajarzyłem aby z lekką siłą skręcić kierownicę i rozblokować układ :)


Na górę
Post: 07-07-2012, 09:45 
Offline

Rejestracja: 08-12-2007, 17:58
Posty: 48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam po dłuższej nieobecności.
Wczoraj tj. w piątek po burzy, w południe miałem niecodzienne zdarzenie.
Temp. w okolicach 30 st. C., wysoka wilgotność. Podjechałem pod hurtownię,
wyłączyłem zapłon, ale nie zamykałem na klucz. Po chwili samoczynnie włączył się alarm. Samochód przestał na cokolwiek reagować. Zero reakcji.
Jedynie kluczykiem mogłem zamknąć i otworzyć sam. Przed tel. do Yamy (serwis) rozebrałem kluczyk elektroniczny, powtórnie złożyłem i wróciło wszystko do normy tzn. alarm szczeknął raz i się uspokoiło. Baterie nowe, wymieniam w obu na wiosnę. I to tyle.
Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-07-2012, 11:33 
Offline

Rejestracja: 04-03-2012, 21:35
Posty: 7
Hm... Podpinam się pod temat, ostatnio mój kluczyk elektroniczny też zaczyna wariować. Gumka i przyciski na elektronicznym przestają działać a gdy otwieram auto awaryjnie manualnym to włącza się alarm... WTF? Co ciekawe sprawdzałem to i przy otwieraniu zamkniętego samochodu kluczykiem manualnym alarm włącza się tak średnio przy co trzeciej próbie... Nic z tego nie rozumiem. Jeśli bateria jest słaba to czemu raz działa bez zarzutu a innym razem nie? Poza tym gdy wciskam odblokowanie drzwi i samochód nie reaguje ta czerwona diodka na kluczyku się świeci, więc bateria chyba daje radę. Zdarzył mi się ten problem zresztą tej zimy w czasie , gdy panowały syberyjskie mrozy, ale zrzuciłem to właśnie na ich karb. Teraz mrozów nie ma, auto garażowane i dzieją się takie rzeczy... Kombinować samemu czy walić do ASO?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-07-2012, 11:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ile lat ma pilot?
W moim też różnie działał, więc wymieniłem baterię i mu przeszło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-07-2012, 15:18 
Offline

Rejestracja: 04-03-2012, 21:35
Posty: 7
Nawet roku nie ma...


Przed chwilą sprawdzałem na drugim kluczyku i to samo. Otwieram auto kluczykiem mechanicznym (tylko drzwi kierowcy, tzn. jedno przekręcenie w lewo) i przy otwarciu drzwi alarm raz się włącza a raz nie, mimo iż czynność tę wykonuję tak samo. Ech... Bez wizyty w ASO się chyba nie obejdzie.


Na górę
Post: 01-02-2016, 18:03 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Koledzy, odświeżam.

Zauważyłem dzisiaj, że nie działa mi zamek w drzwiach kierowcy - nie działa zamykanie z pilota z zewnątrz samochodu, ani przyciskiem na drzwiach do ryglowania wszystkich drzwi - po prostu ten pojedynczy rygielek nie wskakuje na swoje miejsce. Drzwi kierowcy mogę jedynie zamknąć kluczykiem i otworzyć kluczykiem - drzwi nie otworzą się z pilota.

Czy ktoś może coś podpowiedzieć?


Na górę
Post: 01-02-2016, 19:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A słychać zadziałanie siłownika?
Jak słychać, to może wypięło się cięgno.
Jak nie słychać, to mógł zdechnąć siłownik albo coś z kostką zasilania.
W każdym wypadku będziesz musiał zdjąć boczek i sprawdzić. Zdejmuje się łatwo. ;-)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 01-02-2016, 20:23 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Dzięki za odzew :)

Szykuje się robótka na sobotę. Coś się w drzwiach dzieje podczas pstrykania kluczykiem, może faktycznie cięgno? Tak czy siusiak, dopiero w sobotę się wezmę. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie albo najlepiej doświadczenia, to zapraszam do podzielenia się nimi :)

Mam serwisówkę do SX-a, podpatrzę obrazki.


Na górę
Post: 02-02-2016, 18:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W sumie jak odkręcisz dwie śrubki (pewnie masz w serwisówce, które), to tylko pociągnąć zdecydowanie za boczek zaczynając od rogu przy dolnym zawiasie. Zdejmowałem kilkanaście razy i żadnego kołka nie urwałem. Przydają się łyżki tapicerskie plastikowe. Bezstresowo się podważa zatrzask po zatrzasku. Odpinasz wtyczki sterowania i głośnika i masz boczek wolny. Folia jest dość tandetna. Zanim zdecydowałem się na wygłuszenie, to użyłem pianki do podłóg panelowych, żeby podkładać pod folię, żeby nie "warczała", jak gra muzyka.
Ogólnie prosta robota nawet dla kogoś mało doświadczonego.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 02-02-2016, 19:01 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
@macioo

Dzięki za rady. Może zrobię jakiś mini-poradnik ze swojej naprawy ;)


Na górę
Post: 07-02-2016, 12:59 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Witam,

walczyłem w sobotę z drzwiami po stronie kierowcy. Tak jak pisał macioo, trzeba odkręcić dwie śrubki - są schowane za zaślepkami za klamką oraz w górnym schowku za klawiaturą od szyb i lusterek.

Załącznik:
manual1.jpeg


Następnie zostają zatrzaski - na obrazku widać ich umiejscowienie. Ponieważ nie mam łyżek tapicerskich, zastosowałem mój ulubiony zestaw plastikowych pasków wyciętych z banki po płynie od spryskiwaczy - wciskam coraz więcej pasków zwiększając szczelinę aż na tyle szeroka, że uda się użyć drewnianej kuchennej szpatułki od naleśników :) Żeby sobie ułatwić, najpierw zdjąłem trójkątną osłonę przy lusterku, a potem zabrałem się za boczek od góry - bo jest tam mniej zatrzasków. Do tej operacji można opuścić szybę - będzie wygodniej.

Załącznik:
narz.jpg


Warto podwiesić sobie boczek ze względu na to, że trzeba rozłączyć 3 wiązki kabli - mi poszło cholernie ciężko. Najgorsza jest wtyczka od głośnika wysokotonowego, bo ma najkrótszy kabel, przez co boczek odchyla się na parę centymetrów. Ja przez ramę okna przewiesiłem takiego gumowego sznura z haczykami, jakiego używa się do mocowania przedmiotów w bagażniku - na tym podwiesiłem sobie boczek.

Wtyczka od gwizdka wymaga wciśnięcia małego trzpienia, który zabezpiecza przed samoistnym rozłączeniem - ja nie dałem rady i za pomocą krótkiego śrubokręta wykręciłem gwizdek a wtyczkę rozłączyłem już na końcu, po zdjęciu gwizdka. Po odłączeniu gwizdka zwiększa nam się zakres manewrowania boczkiem, bo pozostałe 2 wiązki mają dłuższe kable. Można już teraz kręcić boczkiem dowolnie, żeby rozłączyć wtyczki. Tę mniejszą, od lusterek można łatwo rozłączyć wąskimi szczypczykami łapiąc z jednej strony za "wąs" odblokowujący zapadkę.

Z ostatnią wtyczką uszarpałem się jak cholera, bo ciężko ją dobrze złapać - tu też trzeba wcisnąć "wąs" i próbować ją rozłączyć. Ja pomogłem sobie WD 40 ale trzeba pamiętać, żeby potem wtyczkę odtłuścić i wysuszyć. Zanim rozłączycie wtyczkę - podnieście szybę.

Załącznik:
drzwi.jpg


Odklejamy folię. Żeby wydłubać biały mechanizm siłownika, potrzebujemy wyjąc wkład zamka - jest mocowany na 1 śrubę imbusową ukrytą pod zaślepką na boku drzwi. Następnie rozłączamy cięgno przy klamce (obrócić plastikowy uchwyt i wyjąć cięgno - tak jak na obrazkach z manuala).

Załącznik:
manual2.jpeg


Załącznik:
manual3.jpeg


Demontujemy klamkę - w tym celu uwalniamy mocowania pancerzy linek biegnących z modułu do klamki przy klamce - robi się nieco luźniej. Klamka trzyma się na dwóch plastikowych wpustach - widoczny jest ten po lewej stronie, ten po prawej jest ukryty - jest to plastikowy wypust zahaczony w prostokątnym otworze - wystarczy z wyczuciem przesunąć go w kierunku tyłu drzwi - klamka z mocowaniem wyskoczy. Kształt wypustu można wyczuć wsuwając dłoń do wnętrza drzwi. W tej chwili moduł siłownika trzyma się tylko na 3 torksach.

Luzujemy prowadnicę szyby odkręcając śrubę mocującą (10). Szyby oczywiście nie wyjmujemy - manual serwisowy podaję instrukcję demontażu szyby, a fragment o zamkach odwołuje się do części poświęconej wyjmowaniu szyby). Rozłączamy zasilanie siłownika. Odkręcamy 3 torksy z boku drzwi i staramy się wyjąć moduł - w tym celu trzeba manewrować modułem, cięgnem i prowadnicą szyby. Żeby było łatwiej, należy uwolnić cięgna biegnące do klamki z uchwytu w połowie dystansu - są dość sztywne i utrudniają manewrowanie.

Moduł jest o dziwo rozbieralny po odkręceniu ok 10 wkrętów ale trzeba robić to ostrożnie, żeby nie wysypały nam się zębatki, sprężynki i inne mechanizmy.

Załącznik:
mech.jpg


Moje się rozsypały ale i tak okazało się, że moje "koło zamachowe" jest połamane - wykruszył się fragment współpracujący ze sprężyną.

Załącznik:
uszk.jpg


Uwaga - wszystko pokryte jest dużą ilością smaru - warto mieć pod ręką jakąś ścierkę.

W poniedziałek obdzwonię ASO za częścią, bo na krajowym portalu aukcyjnym akurat nie było do drzwi kierowcy, a na zagranicznym takie używane cacko kosztuje ok. 150 euro :)

Potrzebne narzędzia:
- łyżka tapicerska lub zamiennik - ja użyłem szpatułki drewnianej, plastikowej i skrawków plastiku,
- wąski śrubokręt do podważania zapadek,
- krótki śrubokręt jeśli trzeba będzie odkręcać gwizdek (łatwiej manewrować,
- ew. guma do podwieszenia boczka,
- szczypce do wyciągania wtyczek,
- ew. WD 40, ściereczka, benzyna ekstrakcyjna do zmycia WD,
- klucz 10,
- torksy i imbusy - nie pamiętam numeru.

Narzędzia lepiej przygotować zawczasu i położyć w zasięgu ręki, bo szczególnie niewygodny jest moment pomiędzy uwolnieniem boczka z zatrzasków a odpięciem wtyczek.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 07-02-2016, 20:18 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Dodam, że po którymś tam rozebraniu drzwi, rozłączanie wtyczek robi się bez zastanowienia i automatycznie. :))

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-02-2016, 20:21 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Moje niestety były zrośnięte :)

Edyta:
Część nosi numer 82202-79J32. Koszt w ASO to ok 380 zł brutto. Czekam - ma być w ciągu 3 dni :)

Edyta2:
Zrobione. W sumie montaż banalnie prosty :) 20 minut roboty. Zainwestowałem w nową cześć, bo to w sumie najczęściej otwierany zamek.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]