Jakieś dziwne porównanie:
http://4x4.auto-swiat.pl/nowy-auto-swia ... azy/eqs2p0
==================
EDIT:
Przeczucie mnie nie myliło.
Zamiast obiektywnego porównania różnych propozycji w podobnych cenach (choć S-Cross faktycznie od kilku miesięcy kosztuje dużo mniej), dostajemy ARTYKUŁ SPONSOROWANY, w którym autor miał wyraźnie określone wytyczne i trzymał się ich kurczowo wbrew faktom i danym z własnego artykułu
Kilka przykładów?
Jeep ma niby mieć:
- "najobszerniejsze wnętrze" (wg wymiarów najwyżej II miejsce;)
S-Cross o większym rozstawie osi, szerokości z przodu i z tyłu dostał najmniej punktów.
- największy bagażnik (wg wymiarów najmniejszy, zaledwie 350 l bazowe)
Dostał więc najwięcej punktów - 38 (Skoda Yeti 35, a S-Cross nie mający "pakownego bagażnika" 36).
- niskie spalanie (wg testu najwyższe i najbardziej odbiegające od danych katalogowych!), co dało Jeepowi 36 punktów w tej kategorii (S-Cross z najniższym dostał 37)
- taką samą ładowność jak S-Cross
To nic, że wg danych z artykułu 21 kg mniejszą i może ciągnąć najlżejszą przyczepę, ale dajemy 17 pkt - równo z Suzuki.
S-Cross stracił trochę punktów w kategorii jazdy ("pozbawiony czucia układ kierowniczy", "nie najlepszy komfort zawieszenia"), gdzie "lekko działające wspomaganie"

i komfortowe zawieszenie dają Jeepowi 3 pkt przewagi.
Napęd 4x4?
Suzuki ma "kiepski napęd na cztery koła" (brak jakichkolwiek uzasadnień w artykule), a Jeep ze swoim "dołączanym napędem na wszystkie koła za pomocą sprzęgła wielotarczowego" dostaje maks. liczbę punktów.
Jeep dostał też maksa za "ukształtowanie nadwozia", cokolwiek to znaczy, w której to kategorii wyprzedził resztę o 4-5 punktów.
W minusach S-Crossa wyróżniona jest też kiepska gwarancja na lakier (1 rok, a Jeep aż 2

), ale już w minusach Jeepa nie ma oczywiście wzmianki o TYLKO 7-letniej gwarancji na blachy (Suzuki i Skoda po 12 lat).
I autor jeszcze dorzucił 7 pkt za utratę wartości (Suzuki 4 pkt, choć jak pokazują dane statystyczne Jeep traci z nich najwięcej).
Dzięki tym wszystkim miejscami mało sprytnym zabiegom w sumie Jeep wygrał... 2 punktami nad Skodą Yeti, choć przegrał z resztą w kategorii "kosztów".