Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-07-2025, 00:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-11-2013, 11:35 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Witam, serdecznie szanownych Forumowiczów.

Zwracam się z prośbą o pomoc przy usterce sondy lambda. Kod został odczytany przy pomocy komputera i jest następujący: P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" czyli potocznie mówiąc grzałka sondy. Samochód Suzuki GV 1.6 16V 3D z 2004r. Sprawa na pozór banalna. Wykręciłem sondę i za pomocą miernika stwierdziłem przepaloną grzałkę (dwa czarne przewody). Zero przejścia oraz oporu w postaci 5-6,5 oma :( . Zamówiłem oryginalną sondę lambda firmy DENSO (uniwersalną - sprawdzając w katalogu DENSO) o symbolu DOX-0119. Sonda sprawna - grzałka też (jest przejście oraz wymagany opór) :) . Po skasowaniu błędów i założeniu nowej sondy autko odpaliło pochodziło i zgasło. Po paru próbach było ok. Gdy je zgasiłem i próbowałem znowu odpalić gasło na wolnych obrotach i wyskoczył ponownie ten sam błąd odnoszący się do grzałki. :( Sondę jeszcze raz sprawdziłem i jest OK. Podejrzewam, że jest problem z napięciem podawanym na sondę, ponieważ go tam nie ma. Dokonałem sprawdzenia bezpiecznika odpowiedzialnego za tzw. "podgrzewacz czujnika tlenu" zdjęcie w zał. jest OK. I na tym moja skromna wiedza się kończy. Bardzo proszę o pomoc co mam jeszcze sprawdzić i gdzie. Nadmieniam, że nie dysponuję schematem elektrycznym. Proszę o sugestie i podpowiedzi za które z Góry Dziękuję.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2013, 12:42 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Grzałka jest zasilana przez komputer (tzn tam jest czujnik czy grzałka działa).
Jeżeli bezpiecznik jest ok, to może być uszkodzony czujnik grzałki w komputerze - najczęściej jest to opornik na którym powstaje spadek napięcia jeżeli prąd płynie przez grzałkę.
Ewentualnie uszkodzony kabel między komputerem a grzałką.

Schematy można znaleźć w internecie bez problemu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2013, 16:16 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
sprawdź miernikiem czy na styki bezpiecznika podawane jest napięcie. Jeśli tak to masz uszkodzony gdzieś kabel, lub źle podłączoną sondę. Co do gaśnięcia na wolnych to trochę dziwne, bo u mojego ojca jest ten sam błąd co u Ciebie, ale on jakoś nie ma kiedy wymienić tej sondy i już tak jeździ dłuższy czas, ale auto na wolnych obrotach chodzi normalnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2013, 10:20 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Dziękuję za odpowiedzi. Do "kostuch" jeżeli to nie jest dla Ciebie problemem to czy byłbyś tak uprzejmy i podesłał mi schemat tej instalacji. Nie ukrywam, że wiele szukałem w internecie ale chyba za słabo. Twoja teoria jest bardzo bardzo prawdopodobna - jeszcze raz Dziękuję.
Natomiast wyjaśniając to gaśnięcie autka na wolnych obrotach - to tak jak napisałem wystąpiło to tylko gdy włożyłem "uniwersalną" sondę lambda. Po założeniu swojej starej z przepaloną grzałką nie ma tego problemu. Tak więc wyszło na jaw to, że źle dobrałem sondę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2013, 10:48 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Do użytkownika "kostuch". Sprawdzając połączenia miernikiem i próbnikiem we ftyczce sondy lambda - doszedłem do następujących ustaleń: napięcie 12V pojawia się prawidłowo po przekręceniu kluczyka, natomiast nie pojawia się masa. Stąd przypuszczam, iż masa brana jest z komputera. Proszę o podpowiedź z którego zacisku komputera wychodzi masa na sondę?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2013, 12:12 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
tsek,
Wysłałem Ci schematy meilem.
Ponieważ było kilka wersji, nie podam ci dokładnie numeru pinu. Musisz popatrzeć u siebie i porównać ze schematem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2013, 05:49 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
"kostuch" - Dziękuję, dostałem . Jest długi weekend więc w sam raz na szukanie :) problemu.


Na górę
 Tytuł: sonda
Post: 09-11-2013, 23:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witam
Domyślam się, że chodzi o SQ416 z silnikiem G16B

masa jest podawana tylko po zapaleniu silnika, nie musi być stale - sonda jest ogrzewana w razie potrzeby..

po włączeniu zapłonu na obu końcach grzałki sondy ma być 12V.
pin D9 odpowiada za masę grzałki, B3 to sygnał 0,1-1V.

pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: po lifcie
Post: 09-11-2013, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
P.S.

jeśli masz wersje po lifcie to grzałka jest na pinie b4 :-)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2013, 19:44 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
"drysiek" tak chodzi o SQ416 z silnikiem G16B - Bardzo Dziękuję za rozpiskę. Mam wersję po lifcie czyli pin B4. Sprawdziłem przewód z sondy do komputera i jest OK. Wymieniłem sondę na DENSO o symbolu DOX-0119 i fakt po przekręceniu kluczyka na obu końcach pokazuje się 12V (czyli OK) a i tak po czasie wyskakuje błąd grzałki? Pytanie czy źle dobrałem sondę i chodzi o coś innego. Podłacze jescze zdjęcie komputera. Proszę o podpowiedź co to za element który zaznaczyłem w prostokącie ? Pytam ponieważ jest przez niego przejście na PIN B4.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł: :-)
Post: 10-11-2013, 20:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
niestety jakoś nie umiem powiększyć zdjęcia :-( , podłącz sondę zza katalizatora (zamień wtyczki sond) i zobacz czy dalej będziesz dostawał ten błąd. Do tego silnika bardziej dox0326 / dox0354 / dox1068.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2013, 20:49 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Dzięki za podpowiedź, ale wpadłem na to samo przed zakupem sondy :) Niestety zamiana miejscami nic nie dała. Natomiast przyglądnę się bliżej tym sondą co podałeś. A ta co kupiłem zastępuje sondę oryginalną i ma grzałkę o oporności 6,5 ohma (jak oryginalna) tak podaje manual.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2013, 21:10 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Załączam zdjęcie uszkodzonej sondy (grzałki). Sonda DENSO o symbolu 65D3.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-11-2013, 08:23 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
"drysiek" miałeś rację, że źle dobrałem sondę :) Dotarłem do porządnego manuala i okazuje się, że sonda HO2S-1 powinna mieć oporność grzałki w przedziale 4.5 - 5.7 ohma a nie jak sądziłem 6.5 ohma (z błędnego manuala). Wyszło to przy okazji jak podmieniłem jeszcze raz miejscami sondy i okazało się, że wyskoczyły - dwa błędy: powtórzył się oczywiście P0135 oraz pojawił się nowy P0141 co dowiodło, że oporność dobrej sony z grzałką jest za wysoka :)

Legenda:

1. P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
2. P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka"


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2013, 13:21 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Witam, czy ktoś z kolegów na form może zna wartość oporności grzałki sondy lambda o symbolu DENSO DOX-0354, z góry dziękuję za odpowiedź. Tą co kupiłem "uniwersalną" DOX-0119 ma 6.5 ohma i okazuje się, że ma za wysoką wartość stąd wyskakuje ponownie błąd grzałki.


Na górę
 Tytuł: sonda
Post: 15-11-2013, 22:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
a czy po podłączeniu sondy zza kata. wykasowałeś błędy ? - powinieneś skasować, a błąd z sondy 1 nie powinien się wgrać.

Różnica 1-2omy to bardzo mało - czy aby na pewno stąd ten błąd - sprawdziłeś pinologię - złącze uniwersalnej sondy ?

pozdrawiam

P.S. niestety nie mam danych do sond denso :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-11-2013, 08:24 
Offline

Rejestracja: 18-07-2013, 07:04
Posty: 10
Dziękuję wszystkim za sugestie a w szczególności Tobie "drysiek"

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA

Po założeniu sondy DENSO o symbolu DOX-0354 wszystko gra jak ta la la :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]