Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-06-2025, 23:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 12:25 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Nieco na marginesie dwóch testów, jakie czytałem o nowej Vitarze, niewiarygodna jest ilość miejsca, jakie przywiązuje się w polskiej prasie motoryzacyjnej do tychże plastików w samochodach, ich jakości, fakturze właściwościom, i czemu tam jeszcze:).

Te organoleptyczne rozważania, a czy plastik miękki, czy twardy, czy przyjemny, czy nabłyszczany… Litości, jakie to ma w ogóle znaczenie? O ile plastiki w samochodzie nie trzeszczą i nie wydzielają nieprzyjemnego zapachu (a z czymś takim zetknąłem się parę lat temu w Clio), to nie ma w mojej skromnej opinii o co kruszyć kopii.

Samochody w USA mają często bardziej siermiężnie wykonane wnętrza, i jakość mało tam słychać marudzenia o plastikach.

Można odnieść wrażenie, ze te "testy platiku" służą nierzadko temu, żeby w danym teście prasowym dodać punkcików w klasyfikacji pojazdom VW/VAG, ci przecież maja plastiki najlepsze, z całym dla nich szacunkiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 12:31 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Jarl pisze:
Nieco na marginesie dwóch testów, jakie czytałem o nowej Vitarze, niewiarygodna jest ilość miejsca, jakie przywiązuje się w polskiej prasie motoryzacyjnej do tychże plastików w samochodach, ich jakości, fakturze właściwościom, i czemu tam jeszcze:).

Te organoleptyczne rozważania, a czy plastik miękki, czy twardy, czy przyjemny, czy nabłyszczany… Litości, jakie to ma w ogóle znaczenie? O ile plastiki w samochodzie nie trzeszczą i nie wydzielają nieprzyjemnego zapachu (a z czymś takim zetknąłem się parę lat temu w Clio), to nie ma w mojej skromnej opinii o co kruszyć kopii.

Samochody w USA mają często bardziej siermiężnie wykonane wnętrza, i jakość mało tam słychać marudzenia o plastikach.



Można odnieść wrażenie, ze te "testy platiku" służą nierzadko temu, żeby w danym teście prasowym dodać punkcików w klasyfikacji pojazdom VW/VAG, ci przecież maja plastiki najlepsze, z całym dla nich szacunkiem.


lubię to !!!!!!!!!!!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 15:55 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
twarde plastiki przenoszą dźwięk. Outlander miał tego hektary i przy większych prędkościach działały jak pudło rezonansowe. Miękkie tłumią hałas, więc jednak trochę znaczenia jakie są to ma


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 17:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Halszka pisze:

Interesuje mnie natomiast, z jakich przyczyn jest wprowadzony ten przegląd po 1 tys.


To akurat jest bardzo mądra sprawa. Podczas pierwszych kilometrów dociera się silnik i mogą się pojawić w oleju drobiny metalu, które nie najlepiej działają na silnik. Koszt 300pln to nie majątek. Ja wyhandlowałem podczas zakupu ten przegląd w gratisie. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 08:17 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
To raczej kolejny pomysł na wyciągnięcie większej kasy za serwis.
Ponadto buduje zły image firmy, bo jeśli wymaga wymiany oleju po 1kkm i uzasadnia to dbałością o silnik, to znaczy że jest on źle wykonywany, a conajmniej źle spasowany. A jesli tak jest i faktycznie olej musi być wymieniany, to na koszt producenta, bo klient nie powinien płacić za problemy technologiczne producenta.

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 08:32 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 184
Mnie potrzebę wymiany oleju po 1000 km wyjaśniono w ten sposób, że nie wiadomo ile silnik leżał na hali i czekał na montaż, a potem auto stało na placu przed fabryką i na stocku i generalnie to jest bardziej wymiana jakby starego oleju po roku czasu. Oczywiście pewnie to jakieś tam naciąganie klienta, ale z drugiej strony okazja, żeby wszystko sprawdzić po wyjeździe z salonu i zgłosić. Są teorie, że dzisiaj silników się już nie dociera, ale w instrukcji piszą co innego, ja po jakichś 2 tysiącach zauważyłem zmianę, jeśli chodzi o dynamikę silnika, chociaż może to tylko autosugestia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 08:54 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
MarekC pisze:
Ponadto buduje zły image firmy, bo jeśli wymaga wymiany oleju po 1kkm i uzasadnia to dbałością o silnik, to znaczy że jest on źle wykonywany, a conajmniej źle spasowany.
raczej odwrotnie - im dokładniej jest coś spasowane tym większej dbałości wymaga. Teoretycznie dzisiaj nie ma konieczności docierania silnika z uwagi na większą dokładność wykonania niż miało to miejsce 20 lat temu, a tym samym i wymiany oleju. Jest jednak jedno ale... Części są dokładniej wykonywane, ale nie docierane ze sobą, więc zawsze jakieś tam drobiny metalu w ilości znacznie większej niż w późniejszym okresie eksploatacji do oleju się dostają. Powinno to wszystko osiąść na filtrze. Ale jak byłoby tego za dużo i przytka filtr to i tak olej pójdzie po za filtrem przez bypass, który większość silników ma. A wtedy to już mamy smarowanie niefiltrowanym olejem czyli z cząstkami metalu.
W grupie VW nie ma obowiązku ani wymiany oleju, ani docierania silnika. A jednak i docieram i wymieniam - tyle, że po 3-5kkm bo tyle mniej więcej docieram silniki, które później się odwdzięczają bezproblemową pracą przez ok. 150kkm bo tyle mniej więcej robię samochodami do sprzedaży. Silniki benzynowe Suzuki wg mnie mają lepszą kulturę pracy niż VW - prawdopodobnie są dokładniej pasowane i na pewno ani docieranie, ani wymiana oleju im nie zaszkodzi, a tylko może pomóc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 09:57 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Mnie by nie przeszkadzało, gdyby producent zaprosił mnie na darmowy przegląd po pierwszych 1 czy 3kkm i gdybym nie musiał za to płacić w czasie zakupu auta.
Wtedy w ASO mogliby wciskać mi co chcą w temacie "dbałości o moje auto".

Co do docierania - różne są opinie na ten temat, w tym takie że silnik po docieraniu jest mniej efektywny niż ten, który od początku był ekploatowany jak dotarty. Samochód jest bardziej dynamiczny, przy tym samym zużyciu paliwa, itd...

Ostatni mój samochód odebrałem z salonu w 2003 i też go docierałem, bo tak mi poradził zaufany mechanik. W ASO twierdzili, że mogę, ale nie muszę... Obecne auto kupiłem jako 4-letnie.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 09:59 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Koot pisze:
Mnie potrzebę wymiany oleju po 1000 km wyjaśniono w ten sposób, że nie wiadomo ile silnik leżał na hali i czekał na montaż, a potem auto stało na placu przed fabryką i na stocku i generalnie to jest bardziej wymiana jakby starego oleju po roku czasu. Oczywiście pewnie to jakieś tam naciąganie klienta, ale z drugiej strony okazja, żeby wszystko sprawdzić po wyjeździe z salonu i zgłosić. Są teorie, że dzisiaj silników się już nie dociera, ale w instrukcji piszą co innego, ja po jakichś 2 tysiącach zauważyłem zmianę, jeśli chodzi o dynamikę silnika, chociaż może to tylko autosugestia.


Ja też widzę zmianę dynamiki po około 1600 km, a olej po 1000 km wymieniłem dla spokoju.
W końcu 300 PLN przy cenie zakupu samochodu to nie jest jakaś powalająca kwota ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 11:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jeżeli uważają niektórzy że przegląd na 1kkm to naciąganie, to jak nazwać "opłatę za przygotowanie auta do wydania do klienta" kilka stów?


Ostatnio zmieniony 21-04-2015, 17:52 przez macioo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 12:27 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Umieram z ciekawości. Dawaj.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 13:26 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Dziwić moze, ze firma Suzuki zdecydowała się na cos takiego jak Stop&Go (zwany szumnie "systemem") nie dając jednocześnie, jak przeczytałem, możliwości rezygnacji przez klienta z tego pseudowynalazku.

Przecież to w ogóle nie jest potrzebne w samochodzie, niczego nie poprawia, ani bezpieczeństwa, ani osiągów, ani komfortu, niczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 13:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Podobno takie coś zmniejsza zużycie paliwa o 5-10%, nie mówiąc o redukcji zanieczyszczenia.
Można to wyłączyć i działa to do czasu ponownego uruchomienia (kluczykiem/przyciskiem ENGINE START itp.), więc praktycznie można, chyba że jesteś kurierem albo dostawcą pizzy ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 15:26 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
mayya pisze:
W końcu 300 PLN przy cenie zakupu samochodu to nie jest jakaś powalająca kwota ...


I właśnie dlatego klient powinien coś takiego dostać od Suzuki gratis.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 16:06 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
MarekC pisze:
Co do docierania - różne są opinie na ten temat, w tym takie że silnik po docieraniu jest mniej efektywny niż ten, który od początku był ekploatowany jak dotarty. Samochód jest bardziej dynamiczny, przy tym samym zużyciu paliwa, itd...
nie ma takiej możliwości.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-11-2008, 17:37
Posty: 348
Lokalizacja: śląskie
Dziwne ,ze wydaje sie kilkadziesiat tys zl na samochod ,a "żałuje " sie 300 zl na przeglad po 1000km.Mnie ten przeglad , w przypadku Swifta, kosztował koszt filtra 46.25 zł (filtr na gwarancji auta kupuje zawsze w serwisie) i koszt oleju Shell Helix Ultra 5W30 ECT,zakupionego przeze mnie za 85 zl/4l w duzej sieci,razem nieco ponad 130 zł.
Faktycznie ta kwota nie powala z nóg!
Ceny w przypadku S-crossa moga byc podobne.
Ten przeglad robi raczej kłopot z obowiazkowym przegladem lakieru, ktory nalezy wykonywac przed uplywem 12 tu miesiecy od daty kupna,,bo zmusza do 2 krotnej jazdy na przeglad samochodu po roku ,najpierw na przegląd lakieru a po miesiacu na przeglad samochodu ,albo wykonywania obu razem 1 mc wczesniej(w terminie przegladu lakieru)Tak robie ,bo do serwisu gdzie kupilem auto mam 60 km.
Silnikowi ,który mam zamiar uzytkowac przez iles tam lat , na pewno wymiana oleju zrobi dobrze.
A czy silnik ma lepsze osiągi?Nie wiem , wiem natomiast ,ze mam lepsze samopoczucie ,ze robie wszystko zgodnie z wymaganiami producenta.W razie czego ....


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-02-2008, 20:07
Posty: 61
Lokalizacja: Płock
Ja slyszalem of pa a z serwisu, ze fabrycznie silnik zalany jest rzadkim olejem, ktory ma la two smarowac zimny, niedotarty silnik. Potem zalewaja standardowym.
Marketingowo Suzuki poleglo, gdyz mogli wliczyc te 300 zl w cene (np. now Superb ma wliczone przeglady gwaranvyjne w cene zakupu :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 18:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
A jaka to różnica? Czy zapłacisz przy kupnie, czy przy przeglądzie? Nie wiem czy Skoda nadal bierze kasę, za "wydanie samochodu" ale jak kupowałem musiałem zapłacić dodatkowo (chyba 400pln) za to, że rozkonserwowali i wysprzątali samochód za który zapłaciłem kupę kasy! To dopiero jest marketingowy samobój!


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 19:32 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
Nie wiem czy Skoda nadal bierze kasę, za "wydanie samochodu" ale jak kupowałem musiałem zapłacić dodatkowo (chyba 400pln) za to, że rozkonserwowali i wysprzątali samochód za który zapłaciłem kupę kasy! To dopiero jest marketingowy samobój!
a ile rabatu wynegocjowałeś w Skodzie od ceny cennikowej samochodu? Bo u mnie to wystarczyłoby na kilkadziesiąt takich "rozkonserwowań", ale nie miałem na fakturze nic oprócz samochodu w cenie wynegocjowanej kilka miesięcy wcześniej. W Suzuki zresztą też. BTW na wymianę oleju można przyjechać ze swoim filtrem, olejem - wychodzi trochę taniej. Od lat jeżdżę ze swoimi olejami kupowanymi w zaufanych źródłach - przynajmniej wiem co mam wlane, filtry często kupuję w ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
LOL! To chyba najwieksze OT na tym forum :] Chetnie cos dorzuce...

harry pisze:
Silnikowi ,który mam zamiar uzytkowac przez iles tam lat , na pewno wymiana oleju zrobi dobrze.

Z tym sie zgadzam ...
Cytuj:
A czy silnik ma lepsze osiągi?Nie wiem , wiem natomiast ,ze mam lepsze samopoczucie ,ze robie wszystko zgodnie z wymaganiami producenta.W razie czego ....

... ale z tym juz nie, bo to nie sa wymagania producenta, jedynie miejscowego importera.
Przykro mi, jezeli teraz popsulem Twoje dobre samopoczucie...

Te same samochody sa sprzedawane w zachodniej Europie i tam pierwszy serwis/ wymiana oleju jest wymagana dopiero po 15 tys. km lub po uplywie roku od sprzedazy.

Nie kwestionuje tutaj faktu, ze kazdy nowy silnik sie dociera i wczesniejsza wymiana oleju
na pewno mu nie zaszkodzi, ale dlaczego nie moge sam decydowac gdzie i kiedy to zrobie, bo sam preferowalbym na przyklad przebieg rzedu 3 tys. kilometrow do pierwszej wymiany.
Aby bylo ciekawiej, taki serwis po 1. tysiacu kilometrow obowiazuje chyba we wszystkich bylych KDL-ach...

Mozna powiedziec "kapitalizm z ludzka twarza" bo tylko tutaj importerzy wykazuja tyle troski o nasze dobro...
Ale zeby nie bylo nieporozumien, przy pierwszym serwisie po 15 tys. km, jak na Zachodzie,
nikt mi nie zabrania wczesniejszej wymiany oleju i filtra, moge to robic chocby co miesiac i to nie tylko w autoryzowanej sieci S.
Jezeli mi na tym zalezy, moge nawet potwierdzac te wymiany w ksiazce serwisowej... tylko po co. Wazne abym mial potwierdzony serwis 15. tys.km i nastepne...

A na temat kosztow...

Bezplatne serwisy, tzn. uslugi ktorych koszty zostaly juz wkalkulowane w koszty zakupu pojazdu uwazam za totalne nieporozumienie/ naciaganie / oszustwo.

Kupujac samochod,chce placic za nabywany sprzet a nie za nie wiadomo jak skalkulowane uslugi serwisowe, z ktorych nie wiadomo czy nawet bede korzystal.
Moze wczesniej rozbije to auto, albo zostanie mi ono skradzione, albo mi sie znudzi i je sprzedam, albo sie rozwiode i bede je musial oddac swojej "ex", albo, albo, albo...

Moge placic za uslugi z ktorych aktualnie korzystam i ktore sa w miare jasno skalkulowane w przynaleznym do danej uslugi rachunku. Punkt!
Kazda inna forma kalkulacji ryczaltowej jest tylko kompromisem, w ktorym placacy zawsze
przegrywa, nie chce takich "bezplatnych" uslug serwisowych...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 21:16 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
rezon pisze:
a ile rabatu wynegocjowałeś w Skodzie od ceny cennikowej samochodu? Bo u mnie to wystarczyłoby na kilkadziesiąt takich "rozkonserwowań", ale nie miałem na fakturze nic oprócz samochodu w cenie wynegocjowanej kilka miesięcy wcześniej. W Suzuki zresztą też. BTW na wymianę oleju można przyjechać ze swoim filtrem, olejem - wychodzi trochę taniej. Od lat jeżdżę ze swoimi olejami kupowanymi w zaufanych źródłach - przynajmniej wiem co mam wlane, filtry często kupuję w ASO.


1. Rabatu dostałem "ZERO", bo to był 1999r i jeszcze bywało tak, że się brało co przywieźli (inne wyposażenie zamawiałem) a nade mną stał taryfiarz i: "panie, jak pan nie chcesz, to ja biore", na auto się czekało się 11 tygodni, a samochód pilnie potrzebowałem.
2. Nauczony doświadczeniem znajomego, filtry kupuję w ASO. Koleś przywiózł swój (okazało się że wadliwy) i krótko mówiąc zatarł silnik. ASO się wypięło i kazali mu się bujać z producentem filtra :|
3. Jasne, że olej można kupić swój. Fakt, będzie taniej. Ale pewności, że ten własnie olej ci wleją będziesz miał tylko wówczas gdy będziesz nad mechaniorem stał podczas wlewania. W praktyce w ASO przy dobrych układach z daleka przez szybę możesz popatrzeć. Nota bene, mnie by się nie chciało sterczeć w oknie i obcinać co nalewają. W tym czasie wolałem pooglądać i objechać Vitarkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 07:07 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
Rabatu dostałem "ZERO", bo to był 1999r i jeszcze bywało tak, że się brało co przywieźli (inne wyposażenie zamawiałem) a nade mną stał taryfiarz i: "panie, jak pan nie chcesz, to ja biore", na auto się czekało się 11 tygodni, a samochód pilnie potrzebowałem.
wiesz... wstawianie wspomnień z zakupu z 99r komentując dzisiejszą sytuację :] biorąc pod uwagę sprzedaż Skody to wpisywanie wówczas pozycji "wydanie samochodów" było świetnym pomysłem ;)
macioo pisze:
W praktyce w ASO przy dobrych układach z daleka przez szybę możesz popatrzeć
zależy od ASO - można przez szybę, można wejść na halę.... Ostatnio przy wymianie klocków w Superbie wszedłem i zobaczyłem sobie je przed założeniem kół, a dokładnie wyczyszczenie i przesmarowanie prowadnic. Po wymianie klocków tylnych w ASO Mitsu w Lublinie czy wyczynach rzeszowskiego ASO tej marki - "wierzę, ale sprawdzam - jakoś pracy mehanikuf" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 07:31 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
SX4ever pisze:
e same samochody sa sprzedawane w zachodniej Europie i tam pierwszy serwis/ wymiana oleju jest wymagana dopiero po 15 tys. km lub po uplywie roku od sprzedazy.

SX4ever pisze:
nikt mi nie zabrania wczesniejszej wymiany oleju i filtra, moge to robic chocby co miesiac i to nie tylko w autoryzowanej sieci S.


Zgadzam się z powyższym - to potwierdza moje zdanie, że wymiana oleju po 1kkm to sposób na wyciągnięcie ekstra kasy od klienta za usługi serwisowe.
S byłoby tu bardziej fair (jeśli nie chce dać tego całkowicie gratis) gdyby "zalecało" taką wymianę, nie zaś "wymagało". Nie wierzę również w zalewanie nówek "innym" olejem.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 10:06 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
MarekC pisze:
Zgadzam się z powyższym - to potwierdza moje zdanie, że wymiana oleju po 1kkm to sposób na wyciągnięcie ekstra kasy od klienta za usługi serwisowe.

Nie wiem jak Ty, ale ja przed podjęciem decyzji o kupnie auta wypytałem każdego dilera o koszty serwisu. Co ciekawe nie jest to wiedza dostępna "od ręki", tj. konkretny sprzedawca zazwyczaj nie potrafił mi podać szczegółów, mówiąc coś o średniej cenie przeglądu, ale po dopytaniu (czasem wymagało to odpytania serwisowców) otrzymałem cały plan serwisowy z kosztami. Reasumując: o tym, że mój S-Cross ma przejść przegląd wstępny po 1000 km wiedziałem z góry i wiedziałem też jaki jest jego koszt. O co więc teraz płakać?

Z innej beczki: rozważałem też kupno Kii i tu przeżyłem pewien szok, ponieważ okazało się, że plan przeglądów przewiduje wizyty co 30kkm/2 lata. Na moje pytanie o przegląd "zerowy" po jakimś 1~2kkm dowiedziałem się, że nie ma - po prostu wyjeżdżam autem z salonu i wracam za 2 lata (bo tyle pewnie by mi zajęło zrobienie tych 30kkm). Dopiero potem, po dopytaniu się serwisu wyszło, że jednak wymiana oleju co 30kkm lub co rok. Tak czy inaczej - wydaje się, że to dość długi "przebiegookres" jak na nowe auto będące na dotarciu, no chyba, że silniki są jakoś wstępnie docierane. W jakichś dyskusjach, jeszcze przed kupnem auta, ktoś rzucił uwagę, że plan przeglądów Kia został dostosowany do klientów flotowych i szczerze mówiąc - nie wygląda to na coś nieprawdopodobnego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 10:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cenniki przeglądów są czasem wystawione nawet w serwisach Suzuki, więc to nie jest wiedza tajemna ;) Inna sprawa, że każdy klient może mieć inne zniżki.

S-Cross ma przeglądy co 20 tys. km?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 257 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 611 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]