Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 23:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 601 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1225 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21-02-2015, 16:37 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Remote pisze:
...
Dostalem 1.4 turbo 140 albo 150 KM. Po prostu szatan, z kazdych obrotow rwie do przodu. Pracuje bardzo cicho, komfort rewelacyjny. Spalanie 5,7l na trasie i 7l w miescie.

Mam teraz problem, bo zona powiedziala ze ona nie chce juz wolnossacego silnika. Koniecznie chce benzynowe turbo ;)
....


Sęk w tym, że jest pewna cena, jaką za to należy zapłacić. Nie miałem do czynienia z tym silnikiem więc oprę się tylko na tym, co czytałem w sieci - najpierw zachwyty i silnik roku a teraz - omijać szerokim łukiem ze względu na awaryjność.

Nie wiem czy ten silnik ma dwumas ale jest to spotykane rozwiązanie w silnikach turbodoładowanych. Do tego turbina - ja się cieszę, że jej nie mam :) chociaż mam w peżocie (ale dbam o nią).

Nie wiem na ile różną jednostką od mojego 1.6 107 KM jest 1.6 120 KM ale nawet archaiczny wtrysk pośredni w moim silniku ma swoje zalety - zero problemu z nagarem w dolocie :)

Nie brnę dalej, bo na technice się nie znam ;)

PS.

Widzę że kolega też pingwinkowy :) Ja udaję windę dla różnych serwisów używających Silverlighta ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-02-2015, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
ipek33 pisze:
W przyszłym roku wyjdzie nowa Honda HR-V. Jeśli faktycznie będzie 1,8 z 4WD to biorę ją pod uwagę, obok nowej Vitary :)


W tym roku ma być Mazda CX-3 z wolnossącymi 1.5 oraz 2.0. Mocy 2.0 w CX3 jeszcze nie podają, ale Mazda nowe dwulitrówki oferuje po 120,140 i 165KM, po 200Nm.


Co do Suzuki, czy to Scross czy Vitara, jeśli pojawi się benzynowe 1.4 turbo to nie będzie wolnossącego 2.0, tak uważam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-02-2015, 08:31 
Offline

Rejestracja: 05-12-2013, 18:38
Posty: 164
Bandit1 pisze:
Co do Suzuki, czy to Scross czy Vitara, jeśli pojawi się benzynowe 1.4 turbo to nie będzie wolnossącego 2.0, tak uważam.


Obawiam się, że Japończycy powoli się poddają :) Przez lata właściwie ignorowali diesle by w końcu jednak poddać się trendowi - dziś już chyba większość ma własnego diesla w ofercie: Honda, Subaru, Nissan (choć ci chyba biorą już od Francuzów), Mitsubishi, Toyota...

Niestety albo stety, bo pewne zmiany wymuszają normy. Za czystsze spaliny odpowiadają inne rozwiązania techniczne i pewnie cenowe. Łatwiej i taniej? zmniejszyć i uturbić silnik. Nie mam wiedzy technicznej, czy silnik wolnossący dotarł do technicznej bariery wyznaczonej normą Euro i dalej nie da się czy da się ale jest o za drogie...

Konkluzja z tego przydługiego wywodu jest taka, że to kwestia czasu, jak wolnossaki zaczną znikać z rynku.

Co do mazdy - nie mam jakoś przekonania do tej marki ale nie ma to racjonalnych podstaw :)

Dzięki SX4 wiem, że Suzuki oferuje całkiem rozsądny kompromis między możliwościami auta a ceną, dlatego szukając w przyszłości jego następcy rozejrzę się w rodzinie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-02-2015, 16:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Remote pisze:
Tak wiec czekam na Vitare 1.4 turbo - oby tylko nie przesadzili z ceną jak w przypadku 1.6 diesel.
Cena jest mniej więcej znana - 1.4 Turbo AT ok. 20 tys. więcej niż 1.6 MT


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2015, 08:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
A 1.4 turbo bedzie tylko z automatem ?
+20 tys ? Chyba kogos w Suzuki Bog opuscił....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2015, 08:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Mokka 1.4 turbo kosztuje 80-90 tys., więc to mnie nie dziwi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2015, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Remote pisze:
A 1.4 turbo bedzie tylko z automatem ?
+20 tys ? Chyba kogos w Suzuki Bog opuscił....

Niestety tego nie wiem, ale na pewno automat (nie CVT) będzie tylko z 1.4 turbo (infomacja od przedstawiciela SMP podczas pokazu Vitary). Biorąc pod uwagę, że w S-Cross sama skrzynia (CVT) kosztuje 8 tys. zł, to można mniej więcej założyć, że silnik 1.4 turbo MT (jeśli będzie taka wersja) to ok. 12 tys. zł więcej niż 1.6 MT

PS. W przypadku turbo AT problem dwumasy nie występuje ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2015, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Pomijając "zniknięcie" diesla, zmieniły się tez nazwy wersji wyposażenia. Top, to podobnie jak w Vitarze XLED. O ile jasno podano, że światła mijania są w nich diodowe, to "z czego" są światła drogowe? Ksenony?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2015, 22:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tu się zmieniła tylko nazwa.
Nadal są biksenony + dzienne LED.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2015, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 327
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Doczytałem. I szyberdach odpadł. A mój "stary" Elegance CVT ponoć już czeka we Wrocławiu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-03-2015, 14:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
W dzisiejszym Motorze porównanie S-crossa 1.6i oraz Qashqai 1.2i turbo, oba modele w bezstopniowym automacie. Zużycie benz testowe w mieście w obu autach ponad 10 l/100, bardziej ''zrywny'' S-cross, bo mniej waży.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-03-2015, 16:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No właśnie też czytałem. I powiem, że trochę mnie to zużycie zaskoczyło. Ja przy mojej dość ciężkiej nodze nie uzyskałem zużycia w mieście 10l, a i pozostałe też powalają. Na trasie bez wielkich wysiłków zużywam 6-6,5l , a podobno CVT jest oszczędniejsza niż manual, w odróżnieniu od klasycznego automatu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-03-2015, 21:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2010, 08:00
Posty: 117
Lokalizacja: Kraków
To tu też napiszę, że w naszym S-crossie (CVT) wynik z miasta (ale miasta z korkami, średnia prędkość 20-30 na godzinę) to 8,5-9. Natomiast jeżeli już można jechać normalnie 50-70, to spada, aczkolwiek raczej do 7 niż do 6.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 12:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-07-2008, 10:17
Posty: 81
Lokalizacja: Szczecin
u mnie w manualu po przejechaniu 700 km komputerek w mieście pokazał 7,7 l benzyny /100km, a po dodatkowych 300 km mieszanej trasy pokazuje 7,2 l


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 15:08 
Offline

Rejestracja: 29-01-2015, 10:06
Posty: 152
W niedzielę zaliczyłem wyjazd Gdańsk-Toruń-Gdańsk. Do Torunia strasznie wiało i jazda pod wiatr - ustawiłem tempomat na 115km/h i spalanie nie chciało zejść poniżej 7,5l/100km. Tryb auto, Allgrip. Z powrotem trasa mieszana Toruń-Nowe Marzy (stara 1), tempomat 95km/h a Nowe Marzy-Gdańsk (A1) tempomat na 105km/h i na koniec drogi miałem średnie spalanie 6,3l/100km.
Teraz trochę pokręciłem się po Trójmieście i pokazuje 6,5l/100km.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 21:43 
Offline

Rejestracja: 03-03-2015, 20:46
Posty: 184
Czytałem test motoru i trochę mnie zaskoczyła jego metodologia.
Zestawiono S-Crossa z napędem AllGrip z Qashqaiem 2wd, oba auta z automatem. Suzuki dostało więcej punktów za układ napędowy, ale jakoś ta przewaga w punktach jest za mała, biorąc pod uwagę jego 4wd, oraz że z opisu testu wynika, że Nissan z tą skrzynią jest autem ospałym i po prostu źle się nim jeździ. S-Cross za napęd i dynamikę jest chwalony. Potem w kolejnych kategoriach Qasqai stratę nadrabia, ale w bardzo naciągany sposób np. S-Cross dostaje mniej punktów za wymiary wewnątrz, choć w tekście jest wskazane, że miejsca z tyłu i w bagażniku jest więcej. Z przodu niby wysokim osobom może brakować miejsca (? ja mam 188 cm i mi jakoś nie brakuje). Tak samo S-Cross dostaje pochwały za lepszy układ kierowniczy, a punktów za to dostaje mniej. Nie uwzględniono też w ogóle ceny wyprzedażowej Suzuki, ani dużych rabatów które były już w październiku.Także cały test nie odzwierciedla rzeczywistej atrakcyjności oferty na S-Crossa w porównaniu z Qasqaiem. A podsumowaniem testu jest, by nie kupować Qasqaia z automatem. I że oba auta zadziwiająco dużo palą - nie mam CVT więc nie mogę tego zweryfikować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 22:48 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Witjcie. Jak się wczytać w ten test, to S-Cross odstaje od Nissana tylko pod względem hałasu silnika przy wysokich obrotach. I układ kierowniczy ma mieć mniej informatywny niż Qashqai. W pozostałych aspekatch Suzuki jest lepsze, a mimo to cały test przegrywa ostatecznie na punkty. Jak? Ano dodatkowymi punktami dla Qashqaia za wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) oraz... za wymiary wnętrza, co jest kuriozalne bo większy zewnętrznie Qashqai oferuje mniej miejsc na kolana z tyłu (nie zpominając o mniejszym niż w S-Crossie bagażniku).

Kto przeczyta uważnie całość testu, a nie tylko podsumownie, sam wycignie wnioski.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2015, 23:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Też mnie zdziwiło, że wymiary wnętrza na rysunkach są lepsze w Suzuki (poza szerokością), a dostało wyraźnie mniej punktów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-03-2015, 19:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Aż się prosi o porównanie do meczu Polska-Katar w "ręczną" :(
Pismom motoryzacyjnym, niestety, daleko do obiektywizmu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2015, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Z opinii użytkowników można wyciągnąć wniosek, że nowe modele Suzuki są bardziej ekonomiczne niż poprzednie.
SX4 1.6i classic vs SX4 S-cross 1.6i czy tez Swift 1.3i vs Swift 1.2i.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2015, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Przychylam się do w/w zdania, jako kierowca SX4 i SX4 S-Cross.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2015, 14:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2015, 14:18
Posty: 177
Suzuki: S-Cross 1.6 AllGrip
Nieobiektywne porównanie S-Crossa z Oplem Mokka pojawiło się na stronie autokult.pl. Choć gołym okiem widać przewagę Suzuki nad Oplem w podstawowych obszarach - autor sugeruje, że auto ciaśniejsze, zużywające więcej paliwa, z niższym prześwitem jest lepszym corssoverem (bo niemiecki?).


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2015, 14:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Niezłe.
Nawet na zdjęciu tylnej kanapy widać, że miejsca jest więcej w S-Crossie (a w Oplu ucięli głowę, żeby nie było widać, że szura po suficie?). W niedawnym porównaniu z Qashqaiem były podane wymiary wnętrza i tam też S-Cross jest lepszy, poza szerokością. A co dopiero w zestawieniu z autem na płycie Corsy (?) ;)

Ale najlepsze jest to zdanie "Cenniki jak cała marka Suzuki są dość przestarzałe", którym Łobodziński wystawił sobie mierną ocenę jako dziennikarz.

Link dla zainteresowanych:
http://autokult.pl/24685,opel-mokka-1-4 ... s-4wd-test


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2015, 15:25 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
W komentarzach pod tym "testem" już napisałem co o nim sadzę. Z tą "uciętą" na zdjęciu głową w Oplu to święta racja.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2015, 17:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Żenada nie test. Żadnych merytorycznych danych z pomiarów. Pomijając ewidentną bzdurę, że ktoś 175cm nie może w S-crossie z tyłu siedzieć (ja mam 180cm i daję radę w odróżnieniu od Opla), pomiar miejsca na nogi odbywał się przy odsuniętym na max fotelu do przodu. Od pierwszych zdań widać, że sponsorem odcinka jest literka "O" :]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 601 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1225 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]