driver pisze:
1. Czyli irydowe i tu należy uznanie dla producenta.
Zazwyczaj irydowe, ale moga sie trafic egzemplarze samochodu ze swiecami niklowymi, bo na tasmie montazowej zakladaja co maja aktualnie pod reka...
Zakres przegladu 45 kkm/3 lata, przewiduje kontrole stanu swiec zaplonowych i jezeli trafily sie przypadkiem niklowe, beda wymienione.
Cytuj:
2. Czy 5W30 nie dotyczy Castrol-a? Czy to też oznaczenie innego parametru niż producenta? Jednak doczytałem się, że Castrol to tylko firma marketingowa i sama nie produkuje oleju tylko szuka tanich dostawców i zysków na bazie swojej marki. Czy można ufać olejom z beczki w ASO?
5W30 jest oznaczeniem lepkosci oleju i obowiazuje wszystkich producentow, dla silnika 120 KM producent zaleca, o ile sie w tej chwili nie myle 5W40, ale 5W30 jest rowniez dopuszczalny i moim zdaniem rownorzedny. Wymagana klasa ACEA C3.
Olejom z beczki w ASO mozna predzej zaufac niz "markowym" niewiadomego pochodzenia
zakupionym okazyjnie na "Allegro" czy innej "Tablicy".
Cytuj:
3. Po 15 tyś. to się zgadza. Co sądzicie o oleju do skrzyni biegów: Spirax75W90? Taki leją w ASO Suzuki.
To sie
nie zgadza.
Producent przewiduje wymiane oleju w skrzyni co 45 kkm.
Zalecany jest chyba 75W80, alternatywnie 75W85 lub 75W90.
Po pierwszych 15 kkm sprawdza sie tylko jego stan, ale wymienia sie za to olej w tylnym mechanizmie roznicowym (80W90).
Wszystkie te informacje zawarte sa w instrukcji obslugi samochodu, wiec warto tam zajrzec i sprawdzic. Ja pisze juz z pamieci wiec moge sie mylic, ale od roku jezdze juz czyms innym.
W dziale FAQ wkleilem kiedys tabele z zakresem czynnosci serwisowych dla wszystkich modeli. Jezeli komus nie przeszkadzala i jej nie skasowal to moze warto i do niej zajrzec.