Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-07-2025, 19:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14-12-2012, 09:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Witam po dłuższej jeździe wskazówka jest na 1/3 i dalej nie idzie. Dzisiaj zasłoniłem częściowo chłodnicę i nic dalej nie poszła. Nie wiem czy wymiana czujnika coś da bo słyszałem ,że to urok Vitar z tym wskaźnikiem na 1/3.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 10:10 
Offline

Rejestracja: 12-12-2012, 19:07
Posty: 5
Lokalizacja: Śląsk
Jaki silnik Panie masz w tej vitce ??

U mnie 2.0 HDI i podobnie jak u Ciebie, wskazówka jest w 1/3 zakresu referencyjnego.
Latem natomiast, potrafi dojść do połowy, także wydaje mi się, że wszystko w normie.

Też wczoraj zasłoniłem wlot, zobaczymy czy coś to da.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
2.0 HDI
hej zasłanianie chłodnicy nic nie daje bo jezeli masz chłodny silnik to i tak termostat nie puszcza na chłodnicę i po co zimną chłodnice zasłaniać, można tylko zaszkodzić bo jak się da po garach jak sie zagrzeje to wentylator nie wyrobi bo będzie zatkane.
u mnie właśnie wczoraj wymieniłem termostat i troszkę się wskazówka podniosła jest na około 1/3 i troszkę lepiej grzeje ale szału nie ma. oryginalny termostat ma temp otwarcia 83 stopnie a są podobno takie co otwierają przy 88 stopni tylko czy to znów nie za dużo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 13:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ja się zastanawiam co ma dać to zasłanianie chłodnicy?To chyba pozostało z czasów kiedy nie było jeszcze termostatów...bo jeśli jest i to w dodatku sprawny,to nic to nie daje... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 13:47 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
W poprzednim sezonie też była dyskusja co daje zasłanianie chłodnicy przy sprawnym termostacie. Otóż coś może dawać ale ile? Dlatego, że gdy zasłonimy jakąś część to w mroźne dni nie będzie nam ochładzało bloku silnika (pęd zimnego powietrza przy jeździe) aż tak bardzo jak przy nieosłoniętej. Ale jaka jest różnica? Ja nie zasłaniam więc nie wiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 16:54 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Producent zaleca wymianę termostatu co dwa lata. Możliwe że nie zamyka się całkowicie i silnik nie osiąga prawidłowej temperatury.

Spuść płyn chłodniczy jeśli nie jest stary to do odzysku (stary płyn to taki który pracował w układzie ponad dwa lata. Nie dotyczy płynu G12 wymiana raz na 5 lat, cecha harakterystyczna-kolor różowy fluorescencyjny) wymontuj termostat.

Zalej układ wodą i dodaj środek płuczący układy chłodzenia ogólnie dostępny w handlu. Otwórz ogrzewanie na MAX.

Uruchom silnik i pozostaw na wolnych obrotach na około 10-15min.

Wylej to co zostało, zalej ponownie wodą i tak kilka razy do momentu kiedy będziesz spuszczał z układu czystą wodę.

Zamontuj nowy termostat. Uzupełnij układ świeżym płynem bądź z odzysku. Powinno być OK.

Właściwy do tego silnika 2.0HDI to najprawdopodobniej WAHLER 3468.88D w cenie ok. 65zł.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
1.6 8v :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 18:20 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
To fajnie. Silnik taki jak w mojej. Zabieg powinien pomóc. Jeśli chodzi o termostat to dobry będzie GATES (w zestawie zawiera uszczelkę ),ale symbol podam jutro.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2012, 09:57 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Termostat GATES TH04182G1 za około 25zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2012, 13:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Ok dzięki będę kombinować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2014, 11:45 
Offline

Rejestracja: 11-02-2014, 10:55
Posty: 16
Witam wszystkich suzukowiczów, od niedawana posiadam GV z 2001 roku Hdi i mam mały problem a mianowicie przy włączeniu nawiewu na przednia szybę włączają mi się wszystkie wentylatory od chłodnicy i momentalnie chłodzą cały silnik. Nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak??? I mam jeszcze jeden problem a mianowicie nie mogę zagrzać silnika, wskazówka podnosi się tylko troszeczkę do góry i strasznie długo trzeba grzać silnik… czyzby termostat do wymiany?? Bardzo proszę o pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2014, 12:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
tu pisałem o tym i dziwna troche rzecz ale poczytaj
http://www.forum.klubsuzuki.pl/viewtopi ... or#p216593


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2014, 15:40 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
dziamdziam pisze:
Witam wszystkich suzukowiczów, od niedawana posiadam GV z 2001 roku Hdi i mam mały problem a mianowicie przy włączeniu nawiewu na przednia szybę włączają mi się wszystkie wentylatory od chłodnicy i momentalnie chłodzą cały silnik. Nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak??? I mam jeszcze jeden problem a mianowicie nie mogę zagrzać silnika, wskazówka podnosi się tylko troszeczkę do góry i strasznie długo trzeba grzać silnik… czyzby termostat do wymiany?? Bardzo proszę o pomoc.


1. Jezeli masz klime to wlaczaja Ci sie wszystkie 3 wentylatory. Tak jest to skonstruowane. A wlaczenie dowolnej opcji z nawiewem na szybe odpala takze klime.
2. Po kilku km powinna byc juz na 1/3 1/4 skali, jezeli nie jest to do wymiany termostat


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2014, 16:51 
Offline

Rejestracja: 11-02-2014, 10:55
Posty: 16
Dzięki wielkie bst :D :D no tak właśnie mam, że gdy włączę dowolną opcje nawiewu na szybę to włączają mi się wszystkie wentylatory jakbym klime włączał. No jest tak na 1/3 1/4 skali ta wskazówka. A powiedz mi jeszcze bo mam taki przycisk koło lewarka "HEAT" czy on jakoś usprawni mi np. nagrzanie samochodu w środku w temperaturze - 15 stopni na dworze???


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2014, 09:17 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Tak, to jest elektryczne dogrzewanie srodka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2014, 09:24 
Offline

Rejestracja: 11-02-2014, 10:55
Posty: 16
Ok dzięki wielkie. Mam jeszcze jedno pytanie aczkolwiek po odpaleniu silnika nie gaśnie mi kontrolka od przegrzania silnika, ale gdy tylko delikatnie przekręcę kluczyk w stacyjce to gaśnie. Czy to może być jakaś wada czujnika czy zwarcie bądź słaba masa ???


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]