Przebieg samochodu nie jest niestety jedynym czynnikiem decydujacym o terminie wymiany paska rozrzadu.
Drugim, rownie waznym, jest czas jego eksploatacji, bo z jego uplywem material traci swoje pierwotne parametry i staje sie kruchy. Z reguly dzieje sie to po uplywie okolo siedmiu do osmiu lat i najpozniej wowczas, niezaleznie od faktycznego przebiegu samochodu, nalezy go wymienic.
Zdarzaja sie przypadki ze pasek wytrzymuje i dziesiec czy jedenascie lat, ale kazde odpalenie silnika to juz wowczas rosyjska ruletka wiec chyba nie warto ryzykowac.
Kolega w pierwszym poscie pisze o samochodzie z 2007 roku, czyli juz powoli osiagajacym ten wiek w ktorym nalezaloby ten pasek wymienic.
Ma wprawdzie dopiero 103 tkm, ale przy aktualych przebiegach rocznych rzedu 4 tkm osiagnie swoje 130 tkm dopiero za okolo 7 nastepnych lat (a 150 tkm za lat 12), takiego wieku nie dozyje juz z pewnoscia nawet pasek najlepszej jakosci...
Wniosek: Na razie nie ma jeszcze powodu do paniki, ale powoli, najpozniej w przyszlym roku, nalezy juz planowac jego wymiane.
|