Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-07-2025, 21:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28-02-2013, 07:52 
Offline

Rejestracja: 05-08-2011, 19:50
Posty: 40
Silnik 2,0 HDI 2005r.
Witam, od wczoraj czytam forum i nie mogę odnaleźć tego problemu. Zacznę od tego że świeci mi się kontrolka "żółty silnik" i po odpaleniu raz jest ok a raz nie. Silnik faluje na wolnych obrotach od 1,0 do 2,0 , prawidłowo u mnie ma 800 obrotów na biegu jałowym.
Miałem już tak na jesień kiedy zaczynały sie przymrozki. Teraz kiedy jest odwilż znowu sie tak dzieje. W nocy złapie mróz i rano puszcza i wygląda to jak jakies przebicie w instalacji. Chyba że to zły trop a zbieg okoliczności. Dodatkowo jak te obroty faluja to nie idzie sie rozpędzić, dochodzi do 3000 obrotów i się dławi, przygada, nie idzie. Turbina nie działa wówczas.
Wiem że musze jechać na komputer ale kurcze nie mam czasu zeby poświęcić cały dzień :(

Kiedyś miałem podobnie jak zatankowałem lepszą rope na BP, od jakiegoś czasu znowu tankuje na BP lepszą ropę , może to jej wina?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2013, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
jak nie możesz wyciągnąć powyżej 3000 tyś i nie równo pracuje to włańcza się tryb awaryjny i świeci silniczek. podstawa to dobre paliwo , mogło ci poprostu przytkać ja tak miałem. wymień filtr paliwa i tankuj zawsze tak żeby nie było min bo tak jak u mnie było mało paliwa i zassało coś ze zbiornika. jedż na komputer i powinno wyjść co jest nie tak.
a komputer to kilka min i wiesz wszystko tylko trzeba coś zapłacić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-02-2013, 20:32 
Offline

Rejestracja: 05-08-2011, 19:50
Posty: 40
Dzięki, tak tez zrobie. Paliwo jest niby dobre bo z BP to droższe. Kiedyś jak zalałem na BP to lepsze to miałem juz problem własnie. Może jak zwykle leje się gorsza a nagle zaleje lepsze to wypłukuje te syfy i jest problem? Tak mi tutaj sugerowali chłopacy. Chyba trzeba bedzie lac gorsze bo jakos lepiej wtedy chodził. Chciałem na zime lać lepsze ale cóż...


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2013, 00:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
a też słyszałem ze to lepsze paliwo wcale nie jest lepsze!!! a nawet może zaszkodzić,
nie pamiętam w jakim kraju ale chyba czechy czy słowacja mają całkowity zakaz sprzedaży tego lepszego paliwa. coś widocznie ma takiego co szkodzi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2013, 00:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
A ja się z tym nie zgodzę. Na przykładzie mojego forda. Silnik czasem przymulał dławił się itd. Po powrocie na paliwo dynamic diesel objawy ustały i wróciła płynność i kultura pracy diesla i żwawość na wciskanie pedału gazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2013, 16:32 
Offline

Rejestracja: 05-08-2011, 19:50
Posty: 40
Hieh, za wiele sie nie dowiedziałem, kupiłem dzisiaj filtry (dwa występują, muszę sprawdzić który mam). Mam nadzieję że wyminie filtr i będzie po sprawie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-03-2013, 14:27 
Offline

Rejestracja: 15-02-2009, 17:17
Posty: 65
Lokalizacja: LJA
Witam

No właśnie kolego ja w swoim HDI też zauważyłem, że jak zawsze zatankowałem VERVE to auto zaczynało szatkować, czy obroty falowały, dlatego przestałem ją tankować. Na chwilę obecną też mam jakieś problemy bo włącza mi się tryb awaryjny i silnik pracuje wtedy bardzo twardo i nie równo, ale muszę przyznać że kopa ma wtedy fajnego:) Po zgaszeniu i odpaleniu auto pracuje normalnie, czasami dłużej czasami krócej, ale kontrolka silnika świeci się cały czas. Myślę że u mnie to jakiś syf bo czasem jest ten tryb awaryjny, czasem falują obroty, czasem po puszczeniu gazu bardzo wolno opadają na dół, a czasem dłużej trzeba potrzymać rozrusznik przy odpaleniu. Ogólnie przyzwyczaiłem się do tego mojego silnika bo bardzo często rozbieram go i dmucham mu sprężonym powietrzem tu i ówdzie:) ponieważ wymiana filtra paliwa nie pomaga. Teraz robi się cieplej to porozbieram trochę przewodów i znowu zaaplikuję mu czyszczenie. Te problemy zaczęły się w mrozy i nie ryzykując pourywania końcówek wymieniłem tylko filtr paliwa, troszkę to pomogło ale nie całkowicie. Napisz czy Tobie wymiana pomogła.
Mam zamiar też spróbować ELMem skasować błąd ale póki co walczę z komórką która nie widzi interfejsu.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2013, 20:19 
Offline

Rejestracja: 05-08-2011, 19:50
Posty: 40
Witam, nie wiem co się stało ale auto przy dodawaniu gazu dziwnie gwiżdże i jak spada z obrotów to wolniej to robi. Jak jadę to powyżej 2000 obrotów słychać dziwne metaliczne dzwonienie. Czyżby turbina padła? Wczesniej falował na wolnych obrotach od czasu do czasu. Poza tym nie miał w ogóle odejścia, nie chciał iść. Dawałem gazu i nie mogłem się w ogóle rozbujać, na wysokie obroty w ogóle nie wchodził.
Tym razem chyba juz nie jest wesoło skoro coś dzwoni i gwiżdzę podczas jazdy jak dodaje gaz. Na biegu jałowym jak dodałem gazu ostro do 4000 to płynnie wchodził bez charakterystycznego przeskoku około 2000 jak załazcza się turbina.
POMOCY !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2013, 10:32 
Offline

Rejestracja: 05-08-2011, 19:50
Posty: 40
Wracam do tematu. Świeciła mi się cały czas pomarańczowa kontrolka silnika, wymieniłem przepływomierz i hurrraaaa , zgasła w końcu. Radość trwała może z dwa tygodnie i znowu to samo. Podczas przyspieszania odczułem takie małe przydławienie na moment, jakby się przydusił i zapaliła się w tym momencie lampa.
No i znowu świeci się to dzidostwo, możliwe żeby ponownie nawalił przepływomierz? Jesli tak to co może być przyczyną?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2013, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-01-2009, 19:16
Posty: 15
hej

stara bajka do wyczyszczenia lub do wymiany jest regurator ciśnienia paliwa!!!!
sprawdz może byś przytkany opiłkami z pompy lub poprostu syfem ja mam wycięte sitko które w nim jes wbudowane


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-07-2013, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
o !! i to by się zgadzało , bo mi jak przytkało to potem zaświeciła się kontrolka i był między innymi ten błąd ciśnienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2013, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
a gdzie jest ten czujnik ciśnienia paliwa??? może na filtrze?? ale tam nie widzę zadnego sitka?? może ktoś dać foto gzie to jest?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-10-2013, 21:45 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Czujnik cisnienia paliwa masz na pompie jest przymocowany na dwie srubki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-10-2013, 21:48 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Wtryskowej


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-10-2013, 21:56 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
sory kolego pomylilem z regulatorem-czujnik jest na listwie na koncu listwy po prawej stronie nie jestem pewny kolor chyba zielony


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-10-2013, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
ok dzięki, ostatnio wyczyściłem intercoller i dolot wraz z przepustnicą powietrza i wężyk który ją otwiera/zamyka był cały w oleju teraz trzeci dzień i ani raz nie zrobił mi sę ten awaryjny tryb chodzi dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2013, 16:22 
Offline

Rejestracja: 04-08-2013, 14:59
Posty: 9
Witam! Mam podobny problem z autem (GV I 2.0 hdi PSA 2003)
Autko najpierw straciło moc , potem tryb awaryjny .
Wyciągałem już regulator wysokiego ciśnienia pompy CR , czyściłem go jednak nie mogłem znaleźć tego słynnego filterka (siateczki) , czy ktoś mógłby wrzucić foto w którym miejscu on się dokładnie znajduje?

Po czyszczeniu regulatora było ok tzn. na pierwszej jeździe trochę się ksztusił przy 2000 obr. ale potem było już ok.

Do wczoraj .... objawy te same (spadek mocy ,nie moge rozkręcić pow.2000 obr.) mało tego zaczął strasznie kopcić na czarno. Facet ze sklepu samochodowego ( stary driver) mówi że jak na czarno kopci to problem z powietrzem , na niebiesko - wtryski)

Dodatkowo wywaliło mi błedy
Faults Type ECU
P0230
Fuel Pump Primary Circuit Stored (Mode 03) Engine electronics

P0903
Clutch Actuator Circuit High Stored (Mode 03) Engine electronics

P0500
Vehicle Speed Sensor "A - dodam że ten ostatni to jakaś pomyłka chyba bo prędkościomierz wskazuje prawidłowo... proszę o pomoc!


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2013, 16:48 
Offline

Rejestracja: 04-08-2013, 14:59
Posty: 9
Heja to znowu ja! Problem z brakiem mocy, niskimi obrotami i strasznym kopceniem rozwiązany. U mnie wadliwy był elektrozawór od EGR sterujący za pośrednictwem podciśnienia przepustnicą powietrza. Odpiąłem go i praca silnika wróciła do normy , co prawda "ciutkę" więcej bedzie palił ale mnie to nie przeszkadza , dopiero przed przegladem założe nowe zaworki (jest ich 3 po prawej stronie komory silnika , koło zbiornika z płynem chłodniczym) bo z tego co wyczytałem ten system EGR jest również odpowiedzialny za emisję CO2 i Nox do atmosfery (wymysły UE , kiedyś diesele nawet katalizatora nie miały)... Pozdrawiam!

P.S. Dla potomnych : jeżeli bedziecie mieć podobne problemy , odepnijcie rurke prowadzącą od elektrozaworu do przepustnicy powietrza na próbę , jesli to nie pomoże mozecie wykluczyć problem elektrozaworem podciśnienia EGR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]