Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-07-2025, 22:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-02-2013, 11:48 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Moja Suza dziwnie się zachowuje. Spala średnio (trasa) 12..13 l LPG/100 km i mniej więcej tyle samo benzyny. Tyle pokazuje wskaźnik średniego zużycia i tyle jara.

Możnaby dać sobie spokój z poszukiwaniem, bo jest LPG - ale boję się, że coś jest nieteges z silnikiem. 12..13 LPG jest wg internautów typowym zużyciem gazu... jazda z Vmax 120 km/h na ekspresówkach, 100 na dwupasmówkach - przepisowo.

Samochód miał robioną diagnostykę - niby odczyty w normie - tylko błędy niezwiazane z silnikiem.

Na gazie silnik pracuje spokojnie, bez checków. Poziom Pb spada powoli, tylko gdy parownik się nagrzewa. Przełączanie (jazda) Pb/LPG nie daje zmian w odczytach średniego zużycia paliwa..

Co może być przyczyną takich przepałów Pb95 ??

LPG to sekwencyjny BRC Seq 24. Ma własny czujnik MAP

W jaki sposób w GVII mierzone jest zużycie benzyny ?? Jakiś przepływościomierz, czy ECU wylicza za pomocą jakichś algorytmów ??

Czy za wysokie ciśnienie paliwa może wpływać na za wysokie zużycie, albo przekłamywanie przez MAP benzyny ??

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2013, 12:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Z tego co wiem,to spalanie jest obliczane na podstawie długości czasów wtrysku...
Twój przypadek jest co najmniej ciekawy... :roll:
Ciśnienie paliwa raczej nie powinno mieć wpływu,bo
sonda lambda na bieżąco kontroluje skład mieszanki,jeśli jest za bogato,
to skraca czasy wtrysków i odwrotnie...

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2013, 08:17 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Jeżeli ufać firmie p. Jacka Grabowskiego - elektronika jest w porządku.
Co się stanie gdy lambda dostanie "lewego" powietrza ?? Np. dziurka/nieszczelność w wydechu przed pierwszą sondą ?? Czy to może powodować powdyższone dawkowanie paliwa ?? czy taka sytuacja jest możliwa ??
Tylko czy wtedy gazu też nie powinno więcej schodzić ??

A może to kombinacja jakichś uszkodzeń ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2013, 08:03 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Podłączyliśmy wczoraj Suzę pod komputer i okazało się, że na beznynie lamda wskazuje uboższa mieszankę niż na gazie. Zdaniem diagnosty winny może byc jakiś wtryskiwacz (czy kilka wtryskiwaczy) które albo źle ją rozpylają, albo nie dotryskują. Zalecił pojechac do kogoś, kto zna się na tym, sprawdzi każdy i jeśli to możliwe przeczyści.

Może mi ktos polecić taki sprawdzony warsztat w Wawie, Radomiu czy okolicy ?

Wlałem wczoraj specyfik STP czarny, dotankowałem Pb pod korek.
Po ok 150 km silnik jakby zaczął pracować spokojniej.. Zobaczę co będzie dalej

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]