Kontynuując temat właśnie zamontowałem układ domykania o którym pisałem wcześniej. Wybrałem taki moduł:
http://stig.pl/produkty.php?id_produktu=91&id=206#dol
Montaż jest dość prosty, wymagał jedynie odnazienia odpowiednich przewodów w instalacji. Zasilanie stałe +12V znajdziemy w złaczce lampki drzwi (montowana opcjonalnie), pozostałe przewody są w szarej złaczce wpiętej do przełaczników szyb.
Podsumowując potrzebne są następujace kable:
- zasilanie stałe +12V -przewód od lampki drzwi
- masa - przewód czarny
- zasilanie +12V po stacyjce - przewód niebiesko biały
- zamykanie szyby kierowcy - przewód zółty
- zamykanie szyby pasażera - przewód zielono-czarny
- zamykanie szyby tylnej lewej - przewód zielono-żółty
- zamykanie szyby tylnej prawej - przewód zielono-biały
- impuls wyzwalający sterownik - przewód niebiesko-czerwony we wiązce idącej do siłownika drzwi (nieco powyżej wiązki ze sterownikiem szyb)
Do sterownika dołaczona jest skrócona instrukcja montażu jak na zdjecu poniżej.
Vitara ma sterowanie zamkiem i szybami plusem i taki wariant musimy wybrać w sterowniku.
Przewody idące do silników które opisałem powyżej należy przeciać i zgodnie z rysunkiem podłaczyc je do odpowiednich przewodów sterownika.
W sterowniki który kupiłem przewód żółty odpowiadajacy za wyzwalanie masa pozostaje niepodłaczony, a przewód czerwono/czarny ma byc podłaczony z czerwonym (na dole rysunku) jako że sterownie mamy plusem.
Układ zamyka szyby po kolei zgodnie z opisem A B C D
Ja wybrałem nastepującą kolejnosć:
- A - szyba kierowcy
- B - szyba pasażera
- C - szyba tylna lewa
- D - szyba tylna prawa
Nalezy tylko zwrócic uwagę zeby nie pomylić przewodów idących do silników z tymi które zostają w złaczce bo mozna uszkodzić sterownik.
Przykładowo przecinamy przewód żółty odpowiadajacy zamykaniu szyby kierowcy. Do kawalka zostającego we wiazce podłaczamy przewód żółty (wariant A) a do odciętego przewód żółto-zielony. Analogicznie postępujemy z pozostałymi kablami.
Po zamontowaniu całosci możemy się cieszyć automatycznym domykaniem szyb
