Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 12:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-12-2012, 22:16 
Offline

Rejestracja: 15-12-2012, 21:11
Posty: 5
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum i jesteście moją ostatnią nadzieją. Posiadam Grand Vitare 1.9 DDiS 2006r. i ostatnio rozsypała mi się turbina (dość ciekawe przeżycie). Po regeneracji świecą się dwie kontrolki, słynny zygzak i standardowo filtr cząstek stałych. Co dziwne, po podłączeniu do dwóch komuterów oba odczytują tylko błąd filtra cząstek stałych, a kontrolki zygzaka komp nie widzi! Co ciekawsze, samochód nie ma takiej mocy jak miał przed wymianą turbiny, lub też nie ma jej wogóle! Obrotomierz dochodzi do 2 tysi i koniec a czasem jest normalnie ale za to w samochodzie śmiedzi spalenizną jakby od sprzęgła i spalanie jest dużo wyższe. Dodam jeszcze że przy wymianie turbo, wyczyszczony został intercoler i EGR. A i jeszcze jedno auto na zimnym silniku kręci długooo zanim odpali :?
Co to może być??? Jeśłi ktoś miał podobny przypadek bardzo prosze o pomoc bo już nie mam siły do tego samochodu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 13:34 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Tu masz odpowiedź. Prawdopodobnie czujnik temperatury sprężarki.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1853040.html

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 17:14 
Offline

Rejestracja: 15-12-2012, 21:11
Posty: 5
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Dzięki za link, jutro zobaczę co mechanik na ten temat będzie miał do powiedzenia. Dziwi mnie jednak ten smród spalenizny podczas jazdy... No nic jak będę coś wiedział to napisze co faktycznie było. Pozdrawiam serdecznie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 17:24 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Jeśli było dłubane przy silniku to bardzo prawdopodobne że pozalewane jest wszystko olejem i to on się przypieka. Tak myślę, ale oczywiście należy to sprawdzić dokładnie.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 17:40 
Offline

Rejestracja: 15-12-2012, 21:11
Posty: 5
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
No możliwe że to olej, też o tym myślałem chociaż mechanik twierdzi że wszystko dokładnie wyczyscil. Muszę się udać do jakiegoś innego warsztatu bo mojego mechanika chyba ten problem przerosl . A tak marginesie to turbo gwizdze bardziej niż poprzednio a powyżej 3 tysi to strach jechac. Mam co prawda 24 miesiące gwarancji ale wolałbym nie doświadczać kolejnej awari turbo bo nie jest to przyjemne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 20:39 
Offline

Rejestracja: 04-01-2011, 13:32
Posty: 61
Lokalizacja: PODKARPACIE
Witam , zobacz czy przypadkiem okolice akumulatora tj boczna ścianka nie jest okopcona , jeśli tak to masz nieszczelność na połączeniu turbiny z wydechem ( to połączenie jest bez uszczelki i znajduje się pod tą aluminiową srebrną osłoną ) złe skręcenie tego powoduje przedmuch spalin które zazwyczaj czuć na postoju ,raczej nie podczas jazdy .Powodzenia pozdrawiam Tomek


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2012, 20:56 
Offline

Rejestracja: 15-12-2012, 21:11
Posty: 5
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Dzięki za uwagę Tomku, jutro rano zaraz sprawdze jak tam przy tym aku wygląda. Jutro oddaje auto na warsztat, i zobaczymy co to będzie. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2012, 16:11 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 15:10
Posty: 28
Tomas, czekamy z nieciepliwością na wieści. Co z tą turbiną?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2012, 21:53 
Offline

Rejestracja: 15-12-2012, 21:11
Posty: 5
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Witam panowie. Narazie jeszcze nic nie wiem ale jak tylko cczegoś się dowiem to obiecuje że zaraz dam znać w czym tkwił problem.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-05-2013, 13:25 
Offline

Rejestracja: 24-02-2013, 22:28
Posty: 8
Lokalizacja: ślask
i co kolego miałeś odpisac co i jak się skonczyłi i nic ......


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2013, 11:49 
Offline

Rejestracja: 10-06-2012, 08:59
Posty: 7
kolega miał identyczny przypadek , olej z turbiny poleciał na filtr czastek stałych i go zatkał , spaliny niemiały ujścia , tylko niepamiętam co zrobili czy go zawieżli do regeneracji czy zdecydował sie na usunięcie , bo warsztat zaproponował mu 2 opcje a on miał zadecydować , dowiem się jak to sie skończyło i dam znać


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]