Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 17:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-06-2008, 20:48 
Offline

Rejestracja: 11-06-2008, 20:06
Posty: 1
Od paru dni jestem szczesliwym :D posiadaczem vitarki 1993 automat. Martwia mnie dwie rzeczy:

* na biegu P obroty nie utrzymywane sa na stalym poziomie. Potrafia spasc prawie do zera po czym uklad reaguje i obroty skacza ponad 1000, po czym wracaja ponizej 1000 i znow wariuja w waskim zakresie. Do zjawiska tego dochodza wibracje odczuwalne na kierownicy jak i na calym pojezdzie.

* na zimnym silniku pojawia sie problem zmiany biegow przez automat. wciskam pedal gazu i utrzymuje go na jednym poziomie. Obroty najpierw zwiekszaja sie ale za chwile spadaja...po chwili zaczyna zmieniac bieg...obroty spadaja...musze dodac sporo gazu zeby wskoczyl na wlasciwy bieg i utrzymal obr. (na rozgrzanym silniku pracuje bezproblemowo).

PS. Chce zrobic jakis porzadny przeglad...bo suzi daje rade i pokochalem ja od pierwszej jazdy. Gdzie najlepiej zrobic cos takiego i ile kosztuje sama diagnoza?

mieszkam kolo Glogowa (dolnoslaskie) kolo Wroclawia tez bedzie ok.

pozdrawiam wszystkich posiadaczy!!!

_________________
Vitara Cabrio 1993 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 16:36 
Offline

Rejestracja: 02-01-2011, 22:40
Posty: 23
Witam
Zaczął bym od wymiany oleju w automacie.
Jaki masz silnik w aucie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 18:50 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Najlepiej zawsze zacząć od podstaw: falujące obroty na biegu jałowym = zanieczyszczony silnik krokowy... zanim więc zaczniesz wymieniać olej w skrzyni, sprawdź i wyczyść silnik krokowy oraz kable wysokiego napięcia na przebicia :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ja obstawiam TPS,ewentualnie pozycjometr
:roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2012, 13:22 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
bluedog pisze:
Najlepiej zawsze zacząć od podstaw: falujące obroty na biegu jałowym = zanieczyszczony silnik krokowy... zanim więc zaczniesz wymieniać olej w skrzyni, sprawdź i wyczyść silnik krokowy oraz kable wysokiego napięcia na przebicia :roll:


Gdzie go można znaleźć ?
Takie czyszczenie może zrobić samodzielnie laik w dziedzinie mechaniki samochodowej ? Trzeba coś oznaczyć przed demontażem ?

Też mi zaczęły (2.0B z 2007, manual) "falować" jałowe, trzęsie wtedy całą budą, czasem gaśnie przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła (gdy np. chcę ruszyć).
Z zewnątrz słychać wtedy jakby silnik "kaszlał" :skromny:

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2012, 16:34 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
MarekC pisze:
Gdzie go można znaleźć ?
Takie czyszczenie może zrobić samodzielnie laik w dziedzinie mechaniki samochodowej ? Trzeba coś oznaczyć przed demontażem ?

Pod przepustnicą.
Rozłożyć można łatwo dowolny mechanizm, ale czasem jest problem z jego złożeniem :)
Falowanie może być też spowodowane niedomykającym się egr (i dziesięcioma innymi przyczynami).


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-09-2012, 09:59 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Zatem lepiej najpierw zapłacić za diagnostykę komputerową ..

Zaobserwowałem dziś ciekawą (jak dla mnie) rzecz. Gdy Suzi "kaszlała" spojrzałem pod maskę. Gdy pojawiało się "kaszlnięcie" włączało się jakieś koło. Na krótko, serkundę lub mniej czemu towarzyszyło temu ostre syczenie (kaszlnięcie). Patrząc w tronę przedniej szyby spod maski, koło jest na elemencie położonym najniżej, po prawej stronie, objętym paskiem wielorowkowym. Kaszlnięciu towarzyszy znaczące obniżenie jałowych obrotów.
Wyłączenie A/C niweluje powyższy efekt..
Ponowne włączenie po chwili - omawiane koło ciągle się kręci, obroty plynne.
Nie sprawdzałem, czy za jakiś czas znowu nie ma falowania jałowych..

Coś z klimą ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 05:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Sprężarka klimy włącza się i wyłącza,wszystko w normie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 10:09 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
leniwiec pisze:
Sprężarka klimy włącza się i wyłącza,wszystko w normie :)

Według ciebie załączanie się sprężarki na sekundę to w porządku? :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
A faktycznie nie doczytałem,może masz mało gazu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Spróbuj zmostkowac czujnik ciśnienia jeżeli sprężarka się załaczy na stałe to znaczy że masz mało gazu. Czujniki powinny byc dwa jeden na niskim cisnieniu a drugi na wysokim. Nie wiem dokładnie w którym sa miejscu, ale będą na przewodach wiec pewnie je znajdziesz


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 11:41 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Mcgyver pisze:
Spróbuj zmostkowac czujnik ciśnienia jeżeli sprężarka się załaczy na stałe to znaczy że masz mało gazu. Czujniki powinny byc dwa jeden na niskim cisnieniu a drugi na wysokim. Nie wiem dokładnie w którym sa miejscu, ale będą na przewodach wiec pewnie je znajdziesz


który zmostkować .. na wysokim, czy na niskim ?

Czy za mało/dużo gazu/oleju może być przyczyną zwiększonego spalania?
Suzi nie chce mi zejść poniżej AVG 10,8l/100km

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 13:17 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Mcgyver pisze:
Spróbuj zmostkowac czujnik ciśnienia jeżeli sprężarka się załaczy na stałe to znaczy że masz mało gazu.

Super rada :szalony:
Po to jest czujnik ciśnienia, żeby kompresor się nie kręcił na pusto, bo się zatrze.

Poniższa wypowiedź świadczy o tym, że niskie ciśnienie to nie problem:
Cytuj:
Ponowne włączenie po chwili - omawiane koło ciągle się kręci, obroty plynne.


Panowie (a może i panie). Wystarczy poczytać trochę manuala do pojazdu, żeby się dowiedzieć kiedy klima się nie włączy mimo wciśnięcia guzika - może być to spowodowane za wysoką temperaturą, dużym obciążeniem, etc.
Oczywiście komputerowi może się tylko "wydawać", że występują takie warunki, bo dostanie fałszywe informacje z czujników.
Kolejne oszustwa w postaci zwierania czujników być może zamaskują problem, ale go nie zaleczą. :ostrzezenie1:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-09-2012, 13:46 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
ale klima działa .. dmucha znaczy się i chłodzi. Tylko występuje dziwne zachowanie które opisywałem. Towarzyszy temu falowanie jałowych obrotów, kilka razy przy tym zapalił się check engine, kilka razy zgasł przy ruszaniu (gdy falowały obroty).
Nie wiem czy z tego powodu, ale samochód za dużo pali w stosunku do skradzionej poprzedniczki.. na oko jakieś 1..2l/100km

Nic to - podjadę by sprawdzili klimę. Jesli nie za mało, to może za dużo jest tego "czynnika chłodzącego". mam tylko nadzieję, że nic nie zaciera się w kompresorze, bo jego ceny są przerażające dla mnie

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]