Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-07-2025, 22:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 17-01-2012, 13:11 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Właśnie w ALLTOPIE w galerii www jest taki zbiornik.
Czy ktoś montował tam instalkę ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-01-2012, 19:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Wunsch pisze:
waldis jeśli masz wymienione zawory na utwardzone a nie oryginalne to powinno być już dobrze. Ja się ostatnio dowiadywałem i okazało się, że przy remonocie założyli mi oryginalne zawory, bo innych wtedy nie mogli dostać. Facet powiedział mi, że gdybym miał utwardzone zawory tak, jak gniazda to problem zostałby wyeliminowany definitywnie. A co do regulacji to widzę, że w większośći pokutuje nie informowanie przez ASO, albo tak jak u mnie niedokładne regulowanie zaworów (sam sprawdzałem po ASO zaraz po przeglądzie - porażka :zly: )

Facet z warsztatu (szlifierni, jednej z lepszych trójmieście) zarzekał się, że zawory samochód przetrzymają.
Wunsch pisze:
tomko widziałem tą opinię. Właśnie dla mnie jest ona teraz na czasie, bo ojciec rozważa zagazowanie swojej GV 3d i w rozmowie wyszła nam kwestia lubryfikacji. Montować, czy nie?

Koszt w porównaniu z instalacją niewielki, koszt płynu także. A może będzie możliwość podania benzyny.
Ja w czwartek wstawiam furę na taki "zabieg".


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-01-2012, 22:01 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Dziś rozmawiałem z warsztatem STAGa. Polecają do tego modelu trochę droższy produkt STAG 300 Premium. Podobno lepszy w diagnostyce niż STAG 300. Do tego można zakupić wtryskiwacze HANA. Podobno nie mieli reklamacji z HANA ale są ciut droższe niż REG.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2012, 06:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
W kwestii sterownika powinieneś się zdać na sugestie gaziarza...gdyż stag premium nie zawsze jest w stanie połączyć się z obd w danym samochodzie,w takim wypadku nie warto za niego dopłacać....
To jest tak prosty silnik,że moim zdaniem nie warto przepłacać,on na prawde pojedzie na wszystkim,kwestia tylko dobrego montażu i regulacji... :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2012, 10:44 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
A który warsztat w Warszawie polecacie do montażu instalacji gazowej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2012, 12:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko fast regi to dobre wtryskiwacze. Może nie są tak szybkie jak Hana, ale wydaje mi się, że są bardziej wytrzymałe. Moje fast regi mają już ponad 150kkm (dla chętnych mogę to sprawdzić w książce serwisowej) i nie ma z nimi problemu.

waldis nie wiem, może Tobie założyli utwardzone. Do mojej GV zostały kupione (przez warsztat, który robił remont) oryginalne w Suzuki (w owym czasie nie mogli innych dostać). Dowiedziałem się o tym przy ostatnim sprawdzaniu luzów. Byłem święcie przekonany, że są utwardzone tak jak gniazda.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2012, 14:07 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Wunsch - jaką ty masz dokładnie instalację ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-01-2012, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko ja mam OMVL Dream


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2012, 19:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
tomko pisze:
...Polecają do tego modelu trochę droższy produkt STAG 300 Premium. Podobno lepszy w diagnostyce niż STAG 300...

Rozmawiałem dzisiaj z moim gazownikiem. Nie poleca STAG-ów, mimo, że ma je w swojej ofercie. Powodem jest częste gubienie mapowania wtrysków. Ponadto instalacje BRC mają mieć więcej możliwości konfiguracji. To opinia gościa, ale trochę pokrywa się trochę z tym, co leniwiec napisał o STAG-Premium.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2012, 22:11 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
To może niech się wypowiedzą użytkownicy STAGa oraz BRC. Czy są zadowoleni ze swoich instalek. Duże znaczenia ma tez jakość wlewanego gazu.
Paliwo od p. Miecia z podwórka może być trochę inne jak ze stacji Shell.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-01-2012, 06:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
Powodem jest częste gubienie mapowania wtrysków.

Pewnie w konfiguracji z valtekami :toporek: :]
Ja mam drugie auto na stagu i nic mi się nie rozjeżdża ... ;)
Mój gaziarz hobbystycznie zajmuje się modelarstwem,więc dużą uwagę przyjmuje do estetyki i precyzji montażu...
Dla zainteresowanych zdjęcia mojej instalacji(trzeba się logować..)
http://lpg-forum.pl/post125931.html#p125931


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-01-2012, 00:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
leniwiec pisze:
...Dla zainteresowanych zdjęcia mojej instalacji(trzeba się logować..)...

Zobaczę za niecały miesiąc bez logowania (chyba). ;)
Wracając do tematu. Odebrałem furę od gazownika. Niestety w mojej instalce nie można dołączyć wtrysku benzyny na gazie :placze: . Mam zrobione tak, że po mocnym wciśnięciu gazu (silnik na 4500rpm) przechodzi na Pb, po czym, po odpuszczeniu gazu wraca na lpg.
Dodatkowo podłączono odczyt czujnika podciśnienia z kolektora ssącego do sterownika instalacji. Zobaczymy jak to wpłynie na zużycie lpg.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2012, 13:21 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Możecie polecić dobry warsztat w Wawie czy okolicach ?
na formum LPG najbliższe polecane w Łodzi, Mławie czy Lublinie..

Kolejna sprawa - jak sprawdzić czy sterownik gazu będzie umiał komunikowac się po OBC ze sterownikiem silnika ?? Można gdzieś sprawdzić (np. po numerze VIN) czy sterownik silnika obsługuje OBC ??

Pytam, bo nie wiem czy warto inwestować w Stag 300 permium ..

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-05-2012, 11:40 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Montaż zleciłem w Alltop w Wawie. Warszat ma status partnerskiego STAG.

Zaproponowali mi: Stag 300 premium, wtryski Hana.
Dam info jak się sprawuje

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 15:49 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
MarekC pisze:
Montaż zleciłem w Alltop w Wawie. Warszat ma status partnerskiego STAG.

Zaproponowali mi: Stag 300 premium, wtryski Hana.
Dam info jak się sprawuje


Do Staga i Hany zainstalowli reduktor Zavoli Zeta S czy jakoś tam.
Jadę do nich, bo coś dziwnego się dzieje. Zamontowali (zgodnie z umową) butlę 40l, weszło 30l gazu. Przejechałem ledwie 140km i z 4 diod sygnalizujących ilośc gazu pali się jedna :szok: :roll:
Komputer pokładowy pokazuje AVG 11,4 l/100km

coś skopali ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
MarekC pisze:
.... weszło 30l gazu. Przejechałem ledwie 140km i z 4 diod sygnalizujących ilośc gazu pali się jedna :szok: :roll:
Komputer pokładowy pokazuje AVG 11,4 l/100km

coś skopali ??

Jak tylko po mieście to tak w miarę. Mnie też często przy 150 przejechanych km, zostaje ostatnia zielona. Na pełnym baku (30l) wychodzi ok. 210km do pustego baku. Ale rzeczywiście jest to ciut więcej bo koła mam większe i przekłamuje tak 5-7% na odległości. No i ja na ATkach,a na normalnych szosowych oponach ciut mniej paliła.
Zatankuj znów do pełna ...i znów do pełna. Pierwsze tankowanie gazem nie jest miarodajne, a i raczej na tej samej stacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 18:03 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
jazda pod Wawą, póki co głównie krótkie dystanse.
Zamierzam zobaczyć jak piszesz..
Zastanawia mnie co wskazuje ten komputer pokładowy.
Stag 300 premium potrafi komunikować się po OBDII z ECU (mam Denso). Czy w ten sposób mogą być przekazywane informacje z instalacji o spalaniu gazu ??

też mam AT'ki (225/70/R16)

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-05-2012, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
MarekC pisze:
....
Zastanawia mnie co wskazuje ten komputer pokładowy.
Stag 300 premium potrafi komunikować się po OBDII z ECU (mam Denso). Czy w ten sposób mogą być przekazywane informacje z instalacji o spalaniu gazu ??

też mam AT'ki (225/70/R16)

Ale ja mam GV I to nie taki komp u mnie :(
A do UKP się jeszcze nie podpiąłem. Ale takie spalanie jak pokazuje to na trasie i pod warunkiem że max. 120km/h


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
MarekC jeśli masz butlę 40l to powinno do niej wejść 32l gazu, czyli 80% napełnienia. Ja bym zbytnio nie ufał komputerowi w kwestii spalania. Najlepiej wyliczyć to samemu.
Diody ne są niestety dokładne. Ja mam tak, że pierwsza gaśnie mi po 150-180 km. Jedna zaczyna się świecic przy 300-350 km (wyliczenia z trasy) i wystarcza do ok. 450 km. A zaświecenie się rezerwy jest równoważne z przełączenem na Pb i pustą putlą. U moich rodziców w GV 3d pierwsza gaśne przy ok. 130 km, ale rezerwa zaświeca się po przejechaniu ok. 220 km i wystarcza do ok. 350-400 km. Takie te wskaźniki są. U rodziców regulowali wskazanie coś tak przestawiając, bo było jeszcze gorzej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 07:15 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Wunsch, a jakiej pojemnośći masz butlę w swojej Vitarce ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 07:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko 60 litrów. Przy tankowaniu wchodzi maks. 45-46 litrow. Choć teoretycznie powinno 48 l.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 07:40 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
To spora butla, jak radzisz sobie z przestrzenią bagażową ?
Ja mam butlę 45l / wchodzi 36-37 /.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko zrezygnowałem z niepotrzebnych rzeczy. ;) Ale tak na poważnie to nie jest tak źle. Za butlę i obok nie można wcisnąć jakieś małe przedmioty. Na butlę też można przecież coś położyć. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 11:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Wunsch a Twoi rodzice jaką mają butlę?
A tak na marginesie to ładnie Ci pali. Moja nie chce zejść poniżej 11 na trasie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-05-2012, 11:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
pawel-foto w krótkiej GV jest butla 50l.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]