Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 17:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05-05-2012, 20:22 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Witam. Mam pytanie odnośnie uterenowienia Grand Vitary.(z 2003r)
Uterenowienia gdyż w wersji fabrycznej to co najwyżej można po polnej drodze pojeździć.
Od 10 lat jeżdżę terenówkami ( niva, vitara, terrano II, jeep cherokee,) z racji miejsca zamieszkania.
Niestety ceny paliw stawiają mnie pod ścianą i trzeb przesiąść się na coś ekonomiczniejszego :-( Niestety GV w wersji seryjnej nie spełnia moich potrzeb terenowych i zapytuję jak ją podrasować. tj:
1. Czy podniesienia zawieszenia o 3 cale umożliwi zamontowanie większych kół? ( dobrze by było by weszły 30"
2. Czy blokada międzyosiowa jest mechaniczna na sztywno? czy na jakieś wynalazki typu sprzęgło
3. moja poprzednia vitara- vitara pierwszej generacji wytrzymała tylko 1,5 roku. czy Grand vitara jest choć trochę bardziej solidna od pierwszej?
Nie mam teraz czasu na oglądanie samochodów więc zapytuję użytkowników.
Czy ktoś z was używa GV w ogóle do zabawy w terenie? ( teren czyli solidne błoto a nie polne drogi)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2012, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Konstrukcyjnie GV I podobna jest do vitary z tym że przednir półosie zapinane są w dyfsze pod ciśnieniowo, tylny most zamiast sierżanta ma 4 wahacze wzdłużne(2 długie i 2 krótkie) oraz panharda. Co do liftu 3" to jest zestaw kompletny calmini(o polcalmini mi nie wiadomo), ponadto jest Dobinson, OME, Ironman z 2" liftu zawiasu, ponadto jest jeszcze trialmaster.Oprucz lifu zawiasu można zapodać bodylift. Przy 2" lifcie+2"bodyliftcie wchodzą opony 245/75R16(30,5"), nie wiem jak się to ma do 3"liftu zawiasu calmini. Zajrzyj na te fora http://suzuki.info.pl/forum/ , http://www.forum4x4.pl/ Na forum4x4 Popytaj gości o nickach Yoorek i Maq, oni motali GV I z 2003r


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2012, 21:07 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Dzięki za odpowiedź


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 16:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
nie ma blokady ,mechanizm różnicowy jest tylko na sztywno bez możliwości jazdy na 4x4 po przyczepnym.
a jak chodzi o solidność to pewnie podobnie jak vitara , ale ostro albo nie umiejętnie musiałeś dawać, że zajechałeś w 1,5roku.
no a do naprawdę solidnego błota to bez liftu i konkretnych opon nie bardzo. to chyba normalne . zresztą każde auto zajedziesz jak będziesz cały czas ostro dawał.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 17:02 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Ostro nie ostro przynajmniej raz w tygodniu wypad do lasu ( Nie po to żeby szaleć tylko na prawie normalną wycieczkę, na grzyby.) oczywiście żadna pogoda nie była straszna. Nigdy nie pchałem się specjalnie w Bagna, ale żeby frajda była to jak na drodze było błoto nie do przebycia to się oczywiście jechało. wyciągarka i mteki były obowiązkowe
Tak jak pisałem vitara z 92roku wytrzymała 1,5 roku. Teraz mam terrano II już 4 lata i gdyby nie było ropocholikiem to nie było by powodu by go sprzedawać 12/100 :-( średnio ( nie w terenie)
Więc trzeba wymienić.
Auto tez potrzebuję do codziennej jazdy. więc musi być wygodne.
vitarkę wspominam bardzo ciepło. tyle że miała niedobór mocy Nie dawała rady z przyczepą. Ale wiem też że nie można mieć wszystkiego coś za coś :-(


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 18:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
moim zdaniem seryjna GV I bez modyfikacji nie nadaje się a ciężki teren przekonałem się o tym nie jeden raz..... a co do przyczepy to diesle są bardzo słabe i wcale mało nie palą a benzynowe to conajmniej 2.5 w góre a te to wiadomo ile palą.......


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
popowe pisze:
Teraz mam terrano II już 4 lata i gdyby nie było ropocholikiem to nie było by powodu by go sprzedawać 12/100 :-( średnio ( nie w terenie) Więc trzeba wymienić.
Jeżeli 12 litrów ON to dużo na 2-u tonowe auto to nie wiem czego oczekujesz po GV I. Dieslem mazdy łyknie około 9l/100km, 2.0HDI około 8l/100Km, benzyna 2.0 ma średnie spalanie 10l(LPG 14l)/100km więc w ternie pewnie więcej spali. Jest jeszcze 2.5V6 z 12l/100km benzyny także te 12l/100km ON jest dobrym wynikiem w tej klasie samochodów. Tu sa raporty spalania dla GV I http://www.autocentrum.pl/spalanie/suzuki/grand-vitara/i/


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 19:09 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Generalnie jestem świadomy, ze muszę zrezygnować z ukochanego dizelka.
Terrano 2,7 TDI diesel 12x5,85zł=70zł na sto km
GV 2.0 16v Benzynka LPG 14x 2,80=40zł na sto km
co daje nam oszczędność 30zł na każde 100Km

a że rocznie robię około 15 000km to daje nam 4500zł oszczędności.
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 20:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Moja 2,0 pali ciut poniżej 14 LPG w mieście a na trasie ok.11. Ale za to zimą ...to jej nawet wolę nie liczyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2012, 20:17 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
pawel-foto pisze:
Ale za to zimą ...to jej nawet wolę nie liczyć.

W zimie to ja też wolałem nie liczyć :placze:
Jak widać oszczędność będzie.
Jeszcze się nie zdecydowałem na GV ale bardzo poważnie myślę.
Może w sobotę pojadę zobaczę, pomacam, przejadę się.
I będę miał namacalne pojęcie. Bagażnik trochę mały ale zawsze można złożyć fotele.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no u mnie (2.0 hdi) czy w zimie czy w lecie podobnie około 8l i raczej nie przekracza. a co do przyczepki to i tak dużo nie weżmiesz bo papiery nie pozwalają ale ja 2t ciągnąłem i mam stromy podjazd , tu na reduktorze bez problemu.
teraz po dłuższym czasie użytkowania na dieslu też pewnie wolałbym gaz 2.0. ale za to co do jazdy w terenie i nie tylko diesel dużo lepszy -według mnie


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
sewmustaf pisze:
co do jazdy w terenie i nie tylko diesel dużo lepszy -według mnie
Z racji tego że max moment obrotowy dostępny jest w niskim zakresie obrotów i nie trzeba kręcić wysoko silnika :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:16 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
A jeszcze zapytam ile GV waży?
Ciekaw jestem jaką masę może mieć przyczepa z hamulcem w GV
to wszystko jest istotne w wyborze auta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
waga suzy to 1475kg
masa przyczepki 700
a z hamulcem 1850
tylko zastanawia mnie to 700kg przyczepkę mam rejestrowaną do 750 ale i tak widocznie masa pojazdu nie pozwala wziąć więcej niż 700kg


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Suzi GVI 5D waży coś 1600kg.
Ja mam wbite w dowód:F1-1950kg, F3-3800, Q1 -1850, Q2-750kg, ale mam też że jest 4 osobowa bo diagnosta się uparł że ma dwa zagłówki z tyłu.
Byli szybsi! I myślałem, że jest cięższa :skromny:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:36 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
uuuu to nie dobrze Wszystkie tak mają?
U mnie w TII mimo, ze jest 3 rząd siedzeń mam wbite 5 bo ciężarowy


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
co za bałwan z tego diagnosty przecież dużo aut ma dwa zagłówki z tyłu ja bym pojechał na przegląd gdzie indziej i to sobie zmienił


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:41 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Fakt to czasami może być uciążliwe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2012, 17:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
sewmustaf pisze:
co za bałwan z tego diagnosty przecież dużo aut ma dwa zagłówki z tyłu ja bym pojechał na przegląd gdzie indziej i to sobie zmienił

Ja mam jeszcze Lagunę i ona służy jak coś na wyjazdy. A te 4 osoby jest mi wygodne z jednej strony-od takiego jednego niechcianego pasażera-ja żona i dwójka dzieci i jest komplet.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2012, 21:39 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
Sprawa z zagłówkami i oficjalną ilością miejsc w autku może wyglądać różnie. Jak dobrze kojarzę Paweł ma duńczyka przerobionego z ciężarowego, a więc jeśli ma kanapę nieoryginalną tj. ta kanapa ma środkowy pas 3-punktowy to wg ustawy musi mieć 3 zagłówek aby była możliwość rejestracji na 5 osób (czyli wtedy diagnosta miałby racje), ale jeśli ta kanapa ma pas biodrowy tak jak w oryginalnej GV to środkowy zagłówek nie jest wymagany dla tej osoby i wtedy też można rejestrować na 5 osób i diagnosta nie ma racji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2012, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Oj, źle kojarzysz. Maja fakt jest duńczykiem ale to oryginalna osobówka. Kanapa, też oryginał, trzeci pas jest biodrowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2012, 22:40 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
Oj bo z lenistwa nie chciało mi się sprawdzać postów w których była dyskusja o duńczykach i pewnie pomyliłem z inna osobą, która miała tak przerabiane.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2012, 07:07 
Offline

Rejestracja: 10-08-2011, 09:38
Posty: 109
Lokalizacja: Skierniewice
Qrcze, a ja mam duńczyka i zarejestrowana na 5 osób, i nawet nikt nie sprawdzał czy ma pas biodrowy czy nie.
Ps. poważniejszt problem mam z climą, bo lato idzieeeee :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 09:26 
Offline

Rejestracja: 05-05-2012, 14:43
Posty: 11
Miejsca siedzące ważna rzecz ale wróćmy do tematu.
Proszę właścicieli o podanie kilku wymiarów.
prześwit między ziemią a bańką tylnego mostu
Prześwit między ziemią a ramą między kołami
wysokość całkowita opony
Czy między osiowy mechanizm różnicowy jest zapinany na amen tak jak bóg przykazał na tryby czy jakieś wynalazki typu sprzęgła cierne?
to że nie ma blokad na osiach to jest w 100% normalne
No i może nieco dziwne pytanie ale czy ma reduktor.?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Układ napędowy jest jak w Vitarze tzn dołączany przód, stały napęd na tył i reduktor. Z małym wyjątkiem, takim że półosie z przodu zapinane są w dyfsze pod ciśnieniowo a zamiast automatów w piastach przednich jak w Vitarze i również w terrano II sa stałe zabieraki. Ponad to w wersji 2.5V6 i dieslu jest stalowa obudowa przedniego dyfra, pozostałe mają alu. Prześwit w najniższym punkcie to 195mm, grucha jest trochę wyżej co łatwo można poprawić większymi kołami. Blokad mostów nie ma, podobno są wersje z LSD
Kilka parametrów terenowych dla GV I
Prześwit 195 mm/ 183mm2.0HDI i XL7
Głębokość brodzenia do 500 mm
Kąt natarcia/zejścia 34°/31°(XL7 28°)
Kąt rampowy 26° 3d/23° 5d/18° XL7
Skok zawieszenia 200 mm
Zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu do 70%


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]