Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 18:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-04-2012, 18:08 
Offline

Rejestracja: 13-03-2012, 20:10
Posty: 12
Witam. Chciałbym prosić o poradę jakie nabić właściwe ciśnienie do opon w mojej vitarze 1.6 JX z 1996r na lato rozmiar 235/90/R15. Dodam że jeżdżę głównie po drogach asfaltowych,w terenie raczej rzadko i zwykle jeżdżę sam lub z dziewczyną z przodu. Z góry dziękuję za pomoc:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2012, 19:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
235/90R15 to jest jakieś 31" :roll: które do seryjnej Vitary nie wejdą. Może chodzi ci o 235/60R15? Ciśnienie książkowe proponuje 1,6Bara znaczy się


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2012, 20:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
takiego rozmiaru nie ma w żadnej tabeli, jesteś pewny że się nie pomyliłeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2012, 11:40 
Offline

Rejestracja: 10-08-2011, 09:38
Posty: 109
Lokalizacja: Skierniewice
Oooo ja, na 90 ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2012, 17:15 
Offline

Rejestracja: 13-03-2012, 20:10
Posty: 12
Przepraszam,moja pomyłka,chyba pomyliła mi się ta część rozmiaru z autem od ojca:/ Rozmiar moich opon to 235/75 R15. Dokładny opis na oponie to: FULDA M+S TRAMP 4x4 YUKON 235/75 R15 105T 30x9.50 R15 9R15 E13 (jeśli to ma jakieś znaczenie) Jakie ciśnienie proponujecie w takim razie? Aha ta moja vitarka jest podniesiona o 8 cm tak że te oponki wchodzą bez problemu,takie już były kiedy kupiłem auto,w koleinach masakra ale po dziurach i w terenie super;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2012, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Według tabeli ciśnień przód i tył powinien byc napompowany do cisnienia 2.2 Bara, a przy obciazeniu tyłu 2.4 Bara


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2012, 21:12 
Offline

Rejestracja: 13-03-2012, 20:10
Posty: 12
ok,dzięki wielkie za pomoc i jeszcze raz sorry za pomyłkę. Pozdrawiam:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2012, 10:28 
Offline

Rejestracja: 13-03-2012, 20:10
Posty: 12
Tak myślę jak już jesteśmy przy tym ciśnieniu a kolega Mcgyver ma jakąś odpowiednia tabelę to prosiłbym o podanie odpowiedniego ciśnienia również na zimę. Napompowałem te 2.2 bara i od razu lepiej się jedzie,dzięki:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2012, 21:03 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
kolego te cisnienie to przypatkiem nie za duze-mi sie wydaje ze powinno do tej szerokosci opony 1,8.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2012, 21:40 
Offline

Rejestracja: 13-03-2012, 20:10
Posty: 12
Ja się nie znam dlatego pytam ale skoro tabela ciśnień tak podaje to chyba dobre dane. Jak kupiłem auto i sprawdziłem to miałem 1.5 bar i na asfalcie lepiej sprawuje się to teraz czyli 2.2 bar. W terenie pewnie będzie bardziej trząść ale poza tym chyba nie przeszkadza większe ciśnienie w oponie,chyba że się mylę. W terenie jeżdżę rzadko i raczej w niezbyt ciężkim tak więc myślę,że jest ok tak jak jest:) Chciałbym tylko wiedzieć jeszcze ile nabić na zimę tak na przyszłość żeby wiedzieć


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2012, 10:27 
Offline

Rejestracja: 22-03-2012, 08:50
Posty: 55
Lokalizacja: wlkp
ja jezdze na gumach 235/60r16 i mam 2,3

_________________
Przemek


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2012, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Ciśnienie w oponach dla Vitary to 1,6bara, Grand Vitara I-szej gen 1,8bara.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 06:08 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Witam.
Jestem nowym posiadaczem Grand Vitary z 2004....
Ma ona 235/60/r16
Czy można ten rozmiar zamienić na np 235/70/r16 oczywiście wszystkie 4..
Pozdrawiam..


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 17:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Jasne że można z tym że przy max skręconych kołach z przodu obciera o ramę a z tyłu na dobiciu o nadkola :D Rozwiązanie to lift zawiasu o około 25/30mm z tym że przy max skręcie nie ma gwarancji że nie będzie trzeć o ramę. Alternatywa dla 235/60R16 to 215/70R16, 225/70R16 lub 235/65R16 przy tych rozmiarach nic nie obciera


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 21:12 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Planuje podniesienie o jakieś 4cm, a czy mogę przednie koła na szerszych dystansach zakręcić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2012, 21:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Max 30mm dystans i felga max ET 0 bo im większy dystans i mniejsze ET to opona będzie poza obrys auta wystawać


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 06:25 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH....
W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu, gdy skręce na max to ocierania nie ma.
Podnoszę go o jakieś 30mm. Umówiłem się z kolesiem zajmującym się przeróbkami off road, przy okazji ma mi zakonserwować rame i podwozie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 08:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
zakamarek pisze:
Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH....
W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu...

Czyli bieżnikowane nie trzymają wymiaru. Bo ja mam też AT 225/70/16 BF GOODRICH i nie trą. Ale nie o to mi chodzi. Daj znać jak wyszło podniesienie i ile kosztowało bo ciągle o nim myślę. Moja Suzi dostała na razie jedynie osłony pod silnik i reduktor.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 13:19 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
Widocznie jest tak jak mówisz....
A powiedz ile Cię wyniosły osłony pod silnik? Rok masz który?
400-500zł zapowiadał. Czyli robota i same podkładki pod sprzężny bo mówi że amorków szkoda ruszać jak są w dobrym stanie tzn ma zamiar przespawać troche ich mocowania by nie byłe za krótkie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 13:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
zakamarek pisze:
Wsadziłem 225/70r16 AT Ranger (nadlewki) hiszpańske, wzór bieżnika BF GOODRICH....
W tym momencie jest bez podniesienia i delikatnie z przodu ocierają o nadkole przy połowie skrętu, gdy skręce na max to ocierania nie ma
http://www.suzuki-grandvitara.info/foru ... highlight= i nie będzie ocierać, mam tak i robi :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 13:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
Taka jak Twoja -2004r. Osłony z montażem, coś 900- 1000zł za cały komplet (2szt). Aluminium 5mm grubości.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2012, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
zakamarek pisze:
...mówi że amorków szkoda ruszać jak są w dobrym stanie tzn ma zamiar przespawać troche ich mocowania by nie byłe za krótkie.
lepiej niech ci nie rusza mocowań amorów a zrobi ich dystans np z profila 50x50mm http://desmond.imageshack.us/Himg545/sc ... es=landing lub coś takiego http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... d_173.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2012, 19:33 
Offline

Rejestracja: 11-05-2012, 05:30
Posty: 16
no właśnie o tym mówił...
szkoda ruszać czyli szkoda zmieniać na np iron mena....


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2012, 19:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-01-2011, 22:58
Posty: 301
Lokalizacja: Kielce
A to coś jest może gdzieś w Polsce dostępne czy najlepiej pospawać?
http://www.bits4vits.co.uk/store/vitara ... d_173.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-06-2012, 11:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
zakamarek pisze:
no właśnie o tym mówił...
szkoda ruszać czyli szkoda zmieniać na np iron mena....
Jak komu pasuje ale w Ironmana bym nie szedł bo nie grzeszą wytrzymałością jakjuż to Old Man Emu(OME) Dobinson lub Lovells, Trail Master
Paweł a co do przedłużenia amortyzatora to taniej i prościej będzie rzaczej pospawać


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]