Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 13:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-03-2012, 01:32 
Offline

Rejestracja: 25-06-2011, 19:31
Posty: 9
Witam ,

mam kilka usterek w samochodzie, może ktoś mi pomoże w ich zlokalizowaniu i naprawie.

Samochód to:
Swift 1.3 LPG, 68km , sedan , 1996
LPG II generacji BRC JUST JUNIOR , założona w 2007.

Usterki:
1. Gdy jest temperatura poniżej +8*C odpala dopiero za 2. razem ( tzn. wystarczy przekręcić raz rozrusznikiem, i za drugim razem odpala). Odpala , ale obroty falują ( wchodzą gdzieś na 1500 obrotów) , sinik jakby nie łapał na jeden cylinder. Muszę odczekać parę minut, bo jak chcę od razu jechać samochód gaśnie [ wystarczy , że dodam gazu na biegu jałowym i nagle spadają obroty i gaśnie- potem bardzo ciężko odpalić] .

Druga opcja , to trzymanie zaraz po odpaleniu obrotów na poziomie 1,7 tyś przez 40sekund i jakoś można jechać.

2. Gdy silnik się nagrzeje obroty utrzymują się na poziomie 1,2- 1,5tyś. Nie ma mowy , że zejdą poniżej 1tyś.

3. Gdy chcę płynnie ruszyć przy małym gazie powiedzmy dodaje gdzieś 200-300 obrotów- samochód trzęsie, telepie, drga- ale ruszy, czasami potrafi zgasnąć. [ w chwili kiedy zaczyna brać sprzęgło obroty prawie spadają do zera, tak samo w ostatniej fazie puszczania sprzęgła- np. jest na 1,7 tys obr a nagle spada do 500 obr]

Gdy dam ostro po garach , start ponad 2,2tyś w górę nic nie trzęsie ale zazwyczaj trochę zamieli oponami.

( przez pewien czas jeździłem z przekonaniem , że po prostu nie potrafię nim jeździć i operować sprzęgłem - jeździło nim kilku kierowców, bardzo doświadczonych - tak samo im szarpało) .

4. ostania sprawa- jak ruszam przy niskich obrotach, to później jak zmieniam biegi przy puszczaniu sprzęgła szarpie mi to sprzęgło. ( jak ruszam z wysokich obrotów nic nie szarpie przy puszczaniu)

A i jak trochę pojeżdżę w korku, ruszając przy wysokich obrotach, wsteczny mi zgrzyta i nie che się złapać.

CO JUŻ WYMIENIŁEM:
przewody wn, świece, filtry: powietrza, paliwa. Uszczelniłem aparat zapłonowy. Wymieniłem uszczelniacz wału korbowego.

Moje podejrzenie pada co do falowania obrotów na przepustnicę, sinik krokowy, może płyn chłodniczy.
Co do szarpania , i zgrzytów na wstecznym, myślę że sprzęgło jest c***owe. ( nie ślizga się, biegi też w miarę jakoś dają się zmieniać, łapie gdzieś od doły w3/4. luz pedała sprzęgła ok.)- robiłem test ( zaciągnąłem ręczny, wrzuciłem 4 i chciałem ruszyć, od razu zgasł sinik)



Oczywiście mogę pałować samochód i nie będzie szarpania, ale jednak szkoda mi suzuki.

Jeżeli ktoś ma na zbyciu silnik do swifta 1.3 96r 68km to chętnie go kupię.

Może ktoś zna dobrych fachowców w Lublinie lub okolicach?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 09:21 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
Co do szarpania to mogą być tłumiki drgań w tarczy sprzęgła rozwalone (miałem tak i przy normalnym ruszaniu prawie zawsze szarpało, a jazda w korkach nie była przyjemna), albo ewentualnie nie do końca poprawne działanie docisku (może zwichrował się). Z twojego testu związanym z ruszaniem z 4 wynika tylko, że tarcza jest jeszcze dobra. Ale piszesz też, że wymieniałeś uszczelniacz wału korbowego - nie widziałeś nic szczególnego wtedy na sprzęgle, nie wymieniałeś go?

A jeszcze taka formalność czy na benzynie i LPG jest tak samo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 17:26 
Offline

Rejestracja: 25-06-2011, 19:31
Posty: 9
Szarpanie jest i na benzynie i LPG. Obroty są wyższe na benzynie, ale na gazie też nie są w normie. Tzn. przy okazji jak będę miał przypływ większej gotówki od razu wymienię komplet sprzęgła. Ale właśnie w tym momencie chce wyeliminować problem odpalania na zimnym siniku i falujących obrotów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2012, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-03-2011, 11:23
Posty: 200
Lokalizacja: Bytom
muszę przyznać że wszelkie usterki w swifcie są mi obce. 300 tys przebiegu i poza wymianą klocków, opon, żarówek itp nie robiłem w nim nic, nie było potrzeby ( rocznik 1996 1,3 GLX)
Ale sprawdził bym na twoim miejscu ciśnienie w cylindrach, może np uszczelka pod głowicą??. Przy uszkodzonym silniczku krokowym nie powinno być problemów z odpalaniem. Wygląda to na ewidentny brak zapłonu w jednym z cylindrów a to wskazuje na układ zapłonowy lub brak kompresji ewentualnie dopływu paliwa. Jak zagrzeje się silnik cylinder uszczelnia się i wszystko na oko jest ok.
A jak ze zużyciem oleju ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2012, 18:41 
Offline

Rejestracja: 25-06-2011, 19:31
Posty: 9
oleju nie bierze, może masz rację że to może być coś z ciśnieniem sprężania, ale i tak nie mam jak sprawdzić tego


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]