"no sory, ale pierwsze słyszę, żeby diesel był dla ludzi którzy mają większą wiedzę o traktowaniu silnika... "
hehehe a to dobre-a potem sie ludzie dziwią "ŻE NOWE A SIE PSUJE" KAŻDY silnik wymaga jakiejś wiedzy, np. kiedy wimieniać filtry olej,zmieniać rozrząd, w jakim zakresie obrotów sie poruszać przy wyprzedzaniu/przyspieszaniu itp.itd.-własciciel o tym decyduje a nie "producent",niezawsze wszystko wyświetli sie na ekranie, lub kontrolce opartej na zawodnej elektronice:), najlepiej żeby wymyslili już samochody które same pojadą do serwisu hehhehe tzw. (USA-IdiotenAuto), Nowoczesne Diesle zwłaszcza używane wymagają znacznie wiekszej troski i uwagi żeby bezawaryjnie, bez dużych kosztów działać-POWIE CI TO KAŻDY MECHANIK, pozatym Diesle wolniej sie nagrzewają, rozruch w zimie wymaga znacznie sprawniejszego akumlatora, na zimnym silniku jest słabszy, głośniejszy. Na bardzo krótkich odcinkach, rzadko uzywany znacznie lepiej sprawdza sie benzyna-, Diesel ze względu na duży nisko położony moment obrotowy, małe zużycie paliwa(zwłaszcza na wolnych obrotach) na trase,do ciężkiej długotrwałej pracy,dużej masy tam sprawdza sie najlepiej itp.choć odpowiednio skonstruowany nadaje sie nawet do samochodu sportowego np. Audi R8
"nie jeździłęm GV z dieslem, ale jeździłem innymi samochodami i potrafię sobie wyobrazić, że producent może np.: wypuścić samochód z silnikiem kompletnie niedopasowanym do masy samochodu... " wszystko zależy od wymagań, to raczej auto jest niedopasowane do wymagań, stylu jazdy kierowcy, chyba jeśli ktoś kupuje auto(nawet uzywane) to najpierw powinien sprawdzic jego osiągi, kulture pracy(zwłaszcza w dieslu-niektórzy lubia klekot

- dla jednego bedzie to wystarczające, dla kogoś innego zdecydowanie zamało
-proste i logiczne, wystarczy pomyśleć:)