Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2025, 00:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr DPF
Post: 11-10-2009, 19:40 
Offline

Rejestracja: 01-03-2009, 15:32
Posty: 9
czesc
czy probowal juz ktos usuwac dpf z 1.9 ddis? juz drugi raz wyskoczyla kontrolka "check engine" i blad pochodzil od dpf, chociaz w serwisie okazalo sie ze stan zapchania 75% (w skali 0-200%). Prosze o polecenie firmy w woj. maz. Koszt usuniecia bledu pomimo ze samochod na gwaraqncji okolo 300 pln (filtr + olej). Co najsmieszniejsze bylem w trasie 4000 km (chorwacja) i zapchal sie po 50 km jazdy w miescie. Mam przejechane 92 tys km.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2009, 06:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
http://vtech.pl/ . Mają patent na filtr tylko trochę drogo . Ja przez ostatni rok jeżdżę prawie tylko po mieście i często na krótkich odcinkach ale nie mam problemu z tym ustrojstwem


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-02-2012, 18:58 
Offline

Rejestracja: 17-02-2012, 16:53
Posty: 1
mozna go zregenerować w Diagnostic car , podaje strone http://www.diagnostic-car.pl/filtry


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 10:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 19:46
Posty: 39
Lokalizacja: Toruń-Wawa
Suzuki: SX4
Trochę kotlet ale skoro kolega Klaudek odgrzał to:

Ja nie próbowałem a usunąłem, a przy okazji....

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4aa9374d784910e7.html

131KM i 292Nm - zmierzone przed operacją usunięcia DPF i przed modem.
160KM i 345Nm - zmierzone po usunięciu DPF i po wirusie.

;)


Ostatnio zmieniony 07-03-2012, 14:06 przez jacahunter, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 10:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
:o
A jak spalanie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 20:02 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
jacahunter pisze:

Świadczy o dobrej jakości silnika Fiata , skoro nominalnie 120 KM , na hamowni wyszło 130KM.
w większości benzyn , głównie japońskich, jest odwrotnie - CRV 150 kucy, a na hamowni 138., jeżdząc SX4 kolegi z benzyną 120 konną jakoś tego nie czuć, swoim Sedici 1.9 objeżdżam go jak chcę(zresztą gdzieś już pisałem na forum, o osiągach przekraczających dane fabryczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 20:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wszystko racja, ale to dane po "cipowaniu" :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-03-2012, 23:35 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
mmr pisze:
, jeżdząc SX4 kolegi z benzyną 120 konną jakoś tego nie czuć, swoim Sedici 1.9 objeżdżam go jak chcę


Po przesiadce z 82KM diesla na 107KM Pb, też myślałem, że część koni jeszcze na łące się pasie :D . Dopiero po kilku-kilkunastu kkm nauczyłem się, że benzyna zaczyna żyć tam gdzie ropol już zadyszki dostawał.
Kolegę objeżdżasz, bo ból serca mu nie pozwala kręcić wyżej jak średnie widzi :skoczek: , a na poważnie, to wina trochę nieciekawie zestopniowanej skrzyni w wersji Pb. Według mojej subiektywnej oceny, to trochę za krótka jest dwójka. Tak jakby na dwójce już nie przyspieszał, a na trójce jeszcze za słabo ciągnie. Ale podkreślam, że to moje odczucia!


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 07:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Cytuj:
Kolegę objeżdżasz, bo ból serca mu nie pozwala kręcić wyżej jak średnie widzi

Coś w tym jest :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 12:39 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Avalanche pisze:
Wszystko racja, ale to dane po "cipowaniu" :P

Sorry mod, ale nie masz racji - wykresy są zawsze przed i po czipowaniu - 130 koni miał 1.9 120 KM silnik PRZED czipowaniem.
A co do kręcenia - umiem kręcic benzynę, bo mam też wspomniana Hondę crv z 2011 roku , i to ona na hamowni ma 12 koni mniej niz nominalne - zmierzone w Vtech tuning. Taka moja opinia, że do Suv-a lepiej pasuje Diesel niz wysokoobrotowa benzyna. pyrkam w błocie na niskich obrotach i daje radę, na zakopiance jadę cały czas na szóstce, pod górke wciskasz gaz i wyprzedzasz kilka tirów, benzyną macham lewarkeim jak głupi


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 14:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
SX4 to nie SUV ;)

Oraz: Jimny z 1.3 benzynowym daje sobie rewelacyjnie radę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 19:19 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Avalanche pisze:
Też możliwe, a skąd wiesz, że te 130 nie wyszło po usunięciu filtra DPF?
Trzeba by jacahuntera zapytać jak to było naprawdę :)

Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 19:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
mmr pisze:
Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi :D

JTD, chciałeś napisać ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 20:00 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tomash pisze:

JTD, chciałeś napisać ;)[/quote]
oj tam, oj tam. Ok, MULTIJET.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 20:13 
Offline

Rejestracja: 29-03-2011, 21:15
Posty: 63
Lokalizacja: lodz
o HDI nie zapominajcie... ha ha

i z dpf da się jeździć, tyle, że najlepiej obwodnicami, które będą wkrótce


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 22:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
mmr pisze:
Bo Jacahunter napisał: 131 KM przed usunięciem DPF i przed modem, czyli czysta seria. DDIS rządzi :D

Jak czytałem 6 marca to nie napisał, dopisał dzisiaj ;)
I wszystko jasne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2012, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 19:46
Posty: 39
Lokalizacja: Toruń-Wawa
Suzuki: SX4
Avalanche pisze:
:o
A jak spalanie?


Pojeździłem trochę :D spalanie zmalało o 0,5l/100km - pierwszy zbiornik, 0,7l/100km - drugi zbiornik wyjeżdżonego paliwa jazda mieszana z przewagą trasy. Niestety dodatkowe koniki i dodatkowy moment obrotowy czasami kuszą żeby przycisnąć troszkę bardziej niż wynikałoby to z sytuacji na drodze - przy lżejszej nodze pewnie i wyniki spalania byłyby lepsze.
Celowo nie piszę ile palił mi przed "operacją".
:szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2012, 11:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dobrze, że nie mam DDiS, bo by mnie kusiło :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2012, 18:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-01-2012, 17:44
Posty: 29
Zakłada się, że po modernizacji wzrasta moc o 10 %. Jeżeli fachowo zrobione to będziesz się cieszył. O przeróbkach majsterkowiczów lepiej nie mówić.


Na górę
Post: 03-09-2012, 16:40 
Offline

Rejestracja: 02-09-2012, 13:24
Posty: 3
Wczoraj pisałam, że w SUZUKI SX4 ZAŚWIECIŁA MI SIĘ ŻÓŁTA LAMPKA. DZIŚ DIAGNOSTYKA WYKAZAŁA ZATKANY FILTR CZĄSTEK STAŁYCH. ZAUFAĆ WARSZTATOWI (USŁUGA ODETKANIA TO KOSZT OKOŁO 200 ZŁ), CZY ZAINWESTOWAĆ W NOWY? TO PODOBNO PRAWIE 4 TYSIĄCE...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 16:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Warsztat podłączy komputer z programem wypalającym filtr, poleci trochę więcej sadzy i na pewien czas spokój.
Cena usługi jest na przeciętnym poziomie, ale warto to zrobić


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 19:16 
Offline

Rejestracja: 02-09-2012, 13:24
Posty: 3
Czy to nie uszkodzi silnika?


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-09-2012, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Tak się to robi w GV II


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-09-2012, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-02-2010, 11:43
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam dwa samochody z filtrami DPF i wypalam je sam. Tak czy inaczej filtr trzeba wyczyścić ponieważ zatkanie graniczne grozi trwałym uszkodzeniem fitra. Przy dłuższej jeździe z zatkanym filtrem samochód przejdzie w tryb awaryjny. Wraz z rosnącym przebiegiem filtr naturalnie traci swoją pojemność i zaczyna się coraz częsciej zapełniać (jazda w mieście, niewłaściwy olej silnikowy itd).

Metody są dwie: odetkanie w serwisie za pomocą programu lub odetkanie w czasie jazdy. Producent podaje jak to zrobić w instrukcji obsługi.
W przypadku naszego wózka 1.9 MultiJet trzeba pojechać jakieś 30 minut z predkością 70-80 na III biegu. Chodzi o to żeby silnik złapał temperaturę (wyższe obroty silnika) przy niskiej prędkości.

Ja kiedyś odetkałem granicznie zapchany filtr jadąc 20 min z prekością 120 km/h na IV biegu (zżarł sporo paliwa ale filtr na diagnostyce wykazał czystość jak nówka).

Generalnie procedura jest trudna do wykonania w mieście. Trzeba hamować i zmieniać biegi. Najlepiej przećwiczyć samochód na trasie (jakaś dwupasmówka).
Jeśli filtr jest trakcie wypalania widać zwiększony obroty na obrotomierzu (1300 obr). Nie wolno wtedy wyłaczać silnika bo to przerwie procedurę wypalania filtra. Jeśli trzeba zostawiam samochód na chodzie aź obroty spadną i filtr sie dokończy regenerować (do 20 min na postoju) lub ganiam go na obrotach aż sie zregeneruje.

Po pierwszym udanym razie kolejne regeneracje to pestka.

Trrzecie rozwiązanie to wyjęcie wkładu filtra i oszukanie elektroniki sterującej. Są warsztaty które robią to profesjonalnie. I jest spokój.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]