Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 00:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-01-2012, 17:57 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Witam, jestem tu nowy i oczywiście z problemem. Tak jak w temacie; wibracje i buczenie przy gwałtownym dodaniu gazu do dechy, w okolicach 2tys obrotów. Przy spokojnej jeździe oraz na postoju, wszystko ok. Na stacji diagnostycznej niby wszystko w porządku tzn:wahacze,półosie,przeguby,amortyzatory,końcówki drążków,stabilizatory,poduszki,łożyska kół itd,ale problem jest; bo straszny obciach jak z kimś jadę i chcę nagle przyspieszyć a tu cała buda wibruje, jak w starym zaporożcu.Byłem też w serwisie suzuki w Toruniu ale też nie wiedzą co jest przyczyną. Proponują zostawić auto i będą wymieniać po kolei wszystko, szkoda tylko że będą chcieli się uczyć za moją kasę.Czytałem wszystkie wątki, i jest to naprawdę duży problem, ponieważ nigdzie nie było konkretnej odpowiedzi.Dodam że krzyżaki i łożyska kół wporządku, wał też nie wygląda na uderzony.Może ktoś już się z tym uporał, lub podejmie się naprawy. SGV-2006r 1,9DDiS. Jeszcze jedno pytanie,czy jadąc w korku, na drugim biegu bez gazu, powinien szarpać i rzęzić, pozdrawiam.

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 18:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-12-2011, 09:49
Posty: 55
Lokalizacja: lubelskie
A co się dzieje gdy delikatnie dodajesz "gazu" i osiągasz obroty powyżej 2 tys. obr./min?
Czy tak samo byczy i drży czy nie ma tego objawu?
Jeżeli dalej występują to może być źle wyważony wał (skręcony w innej pozycji po demontażu). Może też uszkodzone poduszki zawieszenia silnika, niewyważone koła, różne bieżniki opon. Przyczyn może być dużo.
Trzeba wszystko sprawdzać. A co do mechaników może ktoś doradzi gdzie można znaleźć warsztat nie koniecznie ASO, gdzie może przyczynę znajdą.

_________________
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 19:43 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Gdy powoli dodaję gazu do maksa to jest w porządku. Najgorzej jest gdy jadę spokojnie i wcisnę gaz bez redukowania na nizszy bieg, to cały wpada w rezonans (od1.8 tys- do2,5tys, powyżej cicho i równo). Opony nowe, wszystkie mają ten sam bieżnik, koła wyważone, nie ściąga i nie hałasuje. Poduszki wszystkie ok. Może rzeczywiście problemem jest ten wał, chociaż wygląda dobrze. Ale jak go sprawdzić (nie wiadomo czy był wyjmowany ponieważ auto było kupione jako używane) a kupić drugi wał w ciemno nie mając gwarancji, że to właśnie to? Czy można go jakoś przestawić na krzyżakach lub śrubach żeby sprawdzić i czy teraz to by coś dało? Ewentualnie jak go można sprawdzić?

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 19:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-12-2011, 09:49
Posty: 55
Lokalizacja: lubelskie
Jeżeli jadą z obrotami 2-3 tys. obrotów i nie redukujesz tylko dodajesz gazu to każde auto wpadnie w wibracje, a tym bardziej ciężkie auto.
Chcemy przyśpieszyć to niestety silnik musi nabrać obrotów, szczególnie japońce, szczególnie 16-zaworowe lubią obroty.
Jeżeli chcesz przyśpieszyć to redukcja biegu, chyba że autko jest już w obrotach powyżej 3-3,5 tys obrotów.
Spróbuj tak jechać. Według tego opisu autko jest sprawne tylko musisz zmienić technikę jazdy.
:zly:

_________________
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 20:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Cytuj:
Gdy powoli dodaję gazu do maksa to jest w porządku. Najgorzej jest gdy jadę spokojnie i wcisnę gaz bez redukowania na nizszy bieg, to cały wpada w rezonans (od1.8 tys- do2,5tys, powyżej cicho i równo)


Pojeździj tak jeszcze trochę to się dowiesz ile kosztuje koło dwumasowe. 8)
O ile już nie jest do wymiany.

To, że nowe diesle "ciągną" już od niskich obrotów nie znaczy, że trzeba je tak katować. :D

Oczywiście przyczyna może być inna ale z tego co piszesz to tak to wygląda. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 21:41 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Technika jest odpowiednia. Jest to mój czwarty diesel, i nie twierdzę że przyspieszam bez redukcji cały czas,ale te wibracje nie powinny występować. Zresztą jazda z obrotami około 2,5tys obrotów jest ekonomiczna i przy tej predkości powinno się zmieniać biegi.W serwisie przy jeździe próbnej, autem testowym nic podobnego nie występuje, a w moim tak. Co do jazdy na wysokich obrotach japońcami, to się zgodzę, ale benzyniakami.

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-12-2011, 09:49
Posty: 55
Lokalizacja: lubelskie
Myślałem, ze masz benzyniaka.
W takim razie rację może mieć KozioŁ- koło dwumasowe i przy okazji sprzęgło będą do wymiany. To może cię trochę kosztować :placze:

_________________
Jacek


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 22:43 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
ja tak mialem w starym samochodzie okazalo sie ze w skrzyni jakies lozysko sie wysypalo i tak powodowalo wibracje przy naglym przyspieszaniu. po wymienie wszystko ustapilo!


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2012, 22:47 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Gdyby to było koło dwumasowe, to by telepało na postoju i wolnych obrotach, a po wciśnięciu sprzęgła cichło, przerabiałem to w turanie tdi.

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-02-2012, 20:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Jak wszystko sprawdzone to zostaje jednak dwumasa. Niestety żeby to potwierdzić trzeba zrzucić skrzynię a to już nie taka przyjemna operacja. ;)
Poszukaj w okolicy kumatego mechanika, bo w ASO to nawet oleju nie warto wymieniać. :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-02-2012, 17:45 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Dwumasa ma inne objawy, więc pozostaje wał napędowy, tylko nie wiem jak to sprawdzić nie narażając się na duże koszty.

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2012, 05:45 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
robi sie to bardzo prosto znajdz warsztat gdzie wywazaja waly.widze ze jestes z torunia wiec na trasie na gdansk jeszcze przed wylotem z torunia masz po prawej stronie supermarket a po przeciwnej stronie firme motomax zapytaj tam czy wywazaja waly!


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2012, 09:47 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Wał nagle nie łapie niedowagi. Przerabiałem to kiedyś. Można go uderzyć - ale kolega pisze, że nie. Można zgubić ciężarek, ale to będzie widać i szczerze mówiąc jest to opcja tylko teoretyczna. U mnie drgania powstały po wymianie krzyżaków, kiedy to osły w warsztacie złożyły mi odwrotnie wał. Wtedy faktycznie auto zamienia się w helikopter ale nie przy próbie przyspieszenia tylko najgorzej jest przy częstotliwości obrotów wału bliskiej rezonansowej, czyli już okolice 50-60km/h. No i szybciej też różowo nie jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2012, 11:58 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
Sławek S pisze:
Dwumasa ma inne objawy, więc pozostaje wał napędowy, tylko nie wiem jak to sprawdzić nie narażając się na duże koszty.


Sławek S napisz jak udało Ci się rozwiązać problem. Mam takie same objawy, tzn. przy przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu z obrotów 1800 powstają wibracje do momentu przekroczenia 2200 obrotów. Powstają głównie wtedy, kiedy dodaję dość mocno gazu. Jeśli delikatnie - wibracji nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-02-2012, 21:14 
Offline

Rejestracja: 03-04-2011, 11:36
Posty: 67
Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Witam tak czytam i czytam i przypomniał mi się mój przypadek z Fordem jak przyspieszałem bardzo dynamicznie przy prędkości powyżej 80km/h to trzęsło całą budą i tak do 120 później wszystko ustawało, przyczyną był przegub a dokładniej wytarte dołki w kielichu przegubu,może u ciebie jest podobnie,chociaż to buczenie mi nie pasuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2012, 08:54 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
W poniedziałek (jeśli nie będzie dużych mrozów, bo najazdy mają na zewnątrz), jestem umówiony w firmie która naprawia i wyważa wały. Więc sprawdzą obydwa wraz z krzyżakami. Jak coś będę więcej wiedział dam znać.

_________________
CTR


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-02-2012, 23:27 
Offline

Rejestracja: 03-12-2011, 14:33
Posty: 28
Sławek S pisze:
W poniedziałek (jeśli nie będzie dużych mrozów, bo najazdy mają na zewnątrz), jestem umówiony w firmie która naprawia i wyważa wały. Więc sprawdzą obydwa wraz z krzyżakami. Jak coś będę więcej wiedział dam znać.


I jak? Wał, krzyżaki, czy jednak koło dwumasowe?


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2012, 06:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-10-2011, 15:25
Posty: 63
Lokalizacja: Koszalin/Darłowo
Może zacząć od kuriozalnej sprawy ciśnienia w oponach. Wał jeżeli jest przestawiony na wieloklinie to widać bo uszy nie są w osi symetri. U mnie był problem z poduszka skrzyni była łapa przestawiona i auto wpadało w wibracje. Nieraz najprostsze rozwiązania są trafne. Pozdrawiam Czekam na werdykt usterki

_________________
pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2012, 14:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-11-2011, 14:46
Posty: 2
Lokalizacja: Śląska
Hello, jak się ma sytuacja na dzień dzisiejszy, po wyważeniu wału wibracje ustąpiły?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-03-2012, 08:26 
Offline

Rejestracja: 29-01-2012, 11:16
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Witam, narazie odpuściłem te wibracje do czasu, kiedy wymienię opony na letnie.

_________________
CTR


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]