Producent nie bez przyczyny na klapce wlewu paliwa umieszcza informacje o liczbie oktanowej benzyny jakiej należy używać. Wynika to z zaprogramowania mapy sterownika wtrysku.
W Swifcie Sport jest podobnie jak to miało miejsce w Ignisie Sport, program sterujący jest przystosowany do pracy z paliwem 98.
Przykład :
http://autospeed.com/cms/title_Suzuki-G ... ticle.html
(W artykule opisany jest silnik M15A pochodzący z Ignisa ale dokładnie tak samo jest w Swifcie – powtarzam aby nie było niedomówień)
Silnik M16A zamontowany w Swifcie różni się od motoru montowanego np. w SX4 czy Vitarze. Wynika to z przystosowania charakterystyki motoru Swifta do bezawaryjnej i częstszej pracy przy wyższych prędkościach obrotowych. Główną różnicą wymuszającą zastosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej jest podniesienie stopnia sprężania. Paliwo 98 jest bezpieczniejsze dla silnika SSS, ponieważ w większym stopniu zapobiega powstawaniu
spalania stukowego.
Wyjaśnienie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
Dlaczego paliwo 98 jest mniej podatne na zjawisko spalania stukowego? Odpowiedz jest prosta, spala się mniej gwałtownie. A mówiąc prościej jest mniej wybuchowe od paliwa 95.
Wyjaśnienie:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
Osobiście zalewam mojego Swifta paliwem BP Ultimate. Jest tańsze od V-Power Racing a ponadto mam stacje BP pod nosem.
Ostrzegam przed zbyt częstą jazda SS w niskim zakresie obrotów. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki check engine wynikające z błędu P0420 czyli niską wydajnością katalizatora. Żeby błąd nie występował należy Swiftem jeździć ostrzej, co ma niestety bezpośredni wpływ na spalanie. Z moich obserwacji szczególnie narażone są Swifty Sport rzadko pokonujące trasy z prędkościami autostradowymi oraz auta jeżdżące na krótkie dystanse. W takich przypadkach silnik nie jest w stanie się dostatecznie zagrzać a w efekcie spaliny o nie odpowiedniej temperaturze zapychają zbyt delikatny katalizator.