Witam
W sumie to prawda. Z moich obserwacji wynika, że Ignis w miarę się trzyma jeśli chodzi o prędkość 120km/h czyli gdzieś tam przy końcówce 4go biegu, potem nawet stwierdzanie "mocy przybywaj" nie odnosi rezultatu. Ale cóż można powiedzieć w tym temacie. Chyba tylko to, że do jazdy bardziej wymagającej mocy potrzeba mocniejszego silnika. Samochody z napędem na obie osie i silnikami 1.3 to bardzo dyskusyjny temat. Oczywiście do jazdy w górach/górkach poleciłbym diesela i to minimum 2.0. Akurat te silniki mająjuż moc na poziomie zadowalającym.
Ale wracając do Ignisa 1.3 uważam, że to auto i tak świetnie sobie radzi, a do tego jest w miarę ekonomiczne. Z moich obserwacji wynika, że jednostki 4x4 raczej spalają więcej niż 7L/100km co daje plus Ignisowi. Może mieć to związek z większymi silnikami i masą pojazdu. Ignis nadaje się do jazdy właśnie do 120km/h wedle mojej opinii, potem staje się zbyt toporny i zbyt głośny, ale gdybym chciał jeździć 150km/h to bym wybrał opcję Ignis 2x4 lub zupełnie inny samochód.
Tak więc nie ma co widziwiać. Grunt, że napęd 4x4 się sprawdza a do setki można ponadto poszarżować.
Długie przełożenia biegów przydają się. Do takiej jazdy pod górkę może użyć 3ki i 80km/h, zawsze to dużo większa moc przy tych obrotach niż na biegu 4tym.
Pozdrawiam i życzę pozytywnych wrażeń z jazdy
