Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2025, 14:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-11-2011, 07:31 
Offline

Rejestracja: 22-11-2011, 21:07
Posty: 3
Lokalizacja: kraków
Nie moge odkręcić filtru oleju w Vitarze 1,9 DDiS z 2008 roku. Byłem ASO i nie dali rady. Przyjechal mechanik i też nic nie poradził. Może ktoś z was ma pomysł jak go ruszyć ?

Wskazane jest zapoznanie się z tym tematem, bo wtedy nie pojawi się konieczność zmiany tytułu tematu, jak to miało miejsce w tym przypadku - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2011, 07:58 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
nie wiem jakie masz podejście ale w desperacji (w przypadku motocykla) wbijałem śrubokręt i odkręcałem


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2011, 17:51 
Offline

Rejestracja: 04-01-2011, 13:32
Posty: 61
Lokalizacja: PODKARPACIE
Witam przerabiałem ten temat 5 mies temu jednym słowem masakra zajęło mi to z 4 godziny ale udało się w końcu . Śrubokretem ( przez dziurawienie ) nie dałem rady , dopiero kluczem do odkrecania filtrów takim co ma 3 palce samozaciskowe dałem rade , ostatni słyszałem że najlepiej auto porzadnie nagrzać tzn olej , i odrazu na kanał i odkręcać filtr gdyż im później tym gorzej bo tworzy się podciśnienie i " zasysa " filtr do obudowy silnika pozdrawiam i powodzenia Tomek


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-11-2011, 20:31 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
dziwie się żeby były problemy z tak prozaiczną rzeczą jaką jest filtr oleju



powodzenia


pokój


Na górę
Post: 24-11-2011, 06:48 
Offline

Rejestracja: 22-11-2011, 21:07
Posty: 3
Lokalizacja: kraków
A jednak jest problem i to poważny. Producent silnika nie ma pojecia o ergonomii i filtr jest w miejscu, ktorego nie widac a tym bardziej nie ma do niego podejscia z kluczem. Metodę z dziurawieniem go śrubokrętem juz przerobiłem i to bez efektów. Teraz robie podchody z różnymi dziwnymi kluczami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2011, 08:39 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
są tez takie klucze nieklucze- nie wiem jak je nazwać ale jest to pasek skórzany z rączką i zaciskiem


Na górę
 Tytuł: Wymiana filtru
Post: 24-11-2011, 10:06 
Offline

Rejestracja: 22-11-2011, 21:07
Posty: 3
Lokalizacja: kraków
Tez juz go próbowałem ale nie ma miejsca żeby go chwycić i pociągnąć. Dzisiaj znalazłem mechanika, który coś będzie próbował zrobić i zaholowałem do niego Suzi (bo ma uszkodzony od śrubokręta filtr). Zobaczymy jak mu pójdzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-11-2011, 13:06 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
szkoda że nie jesteś z Wawy bo bym podjechał i CI pomógł
mam nadzieje że mechanik da rade



pokój


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-11-2011, 12:47 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
w DCI tak bywa, czasami klucz samozaciskowy (ten z 3 lapami) az zgniata filtr oleju.
Proba odkrecenia przez wbity srubokret powoduje ze robi sie masakra z obudowy a filtr i tak zostaje.
Takim paskowym, lancuchowym itp nie ma szans z racji podejscia jak i czestej badziewnosci w.w.
W hondzie pare razy odkrecalem duzym kluczem do rur, co pokazuje ze jednak problemy bywaja


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2011, 20:54 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
śrubokręt jak przejdzie niemalże na wylot to nie zmasakruje obudowy ale pod warunkiem że jest odpowiednio gruby


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-11-2011, 20:57 
Wymienialem juz nie jeden filtr oleju:P Klucz z lancuszkiem radzi sobie ze wszystkim. Takie jest moje zdanie.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 29-11-2011, 17:56 
Offline

Rejestracja: 04-01-2011, 13:32
Posty: 61
Lokalizacja: PODKARPACIE
Polecam kolegom " piontas 1 " i " medyk88 " wymianę takiego filtra w GV II DDIS i nastepnie opisanie wrazeń z wymiany w tym modelu , bo jesli mamy dostep możemy stosować śrubokręty gwoździe rózne klucze a nawet paski klinowe do odkręcania filtra oleju , co innego jeśli dostep jest bardzo ograniczony ( miesci się tylko jedna reka ) Pozdrawiam Tomasz


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2011, 09:10 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
ok ok
chętnie bym sie z tym filtrem spróbował


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2011, 09:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Tutaj mamy prosty opis samodzielnej wymiany
http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?t=5070


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2011, 10:30 
Offline

Rejestracja: 06-03-2011, 22:12
Posty: 7
... wymienialem go okolo misiac temu. Naprawde- porazka. Dałem radę. Żaden klucz z łańcuszkiem ani inne nie zdaja egzaminu, bo poprostu nie ma do niego dojsia. Dorobiłem płaskownik okolo 60 cm no i mlotek i przez naruszenie obudowy odkręciłem. Oczywiscie od dołu. Trochę gimnastyki jest. życze powodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2012, 09:33 
Offline

Rejestracja: 09-12-2010, 10:09
Posty: 16
Odkręcałem go od spodu,rękawiczka gumowa na dłoń i da rade go dłonią odkęcić.Obowiązkowy kanał lub podnośnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2012, 10:53 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:43
Posty: 56
Lokalizacja: Tarczyn
Ja próbowałem w xl7 z 2.0 hdi. Wszystko przygotowałem, łącznie z kanałem i nic. Od dołu nie można włożyć ręki, filtr za wysoko. Z góry zdemontowałem zbiornik płynu chłodzącego i pogłaskałem filtr. Klusze ogólnodostępne (mam 2 na łańcuch i zaciskowy) bezużyteczne, brak dostępu. Wybrałem się do mechanika. Zdemontował zbiorniczek jw. od góry i wykręcił filtr specjalnym kluczem, który sam dorobił. Przy tym zalał wszystko co było pod samochodem, bo filtr jest w pozycji pochylonej ku dołowi. Spuszczając z miski, olej też się porozlewał, nawet po belce silnika (nadmieniam, że najpierw mechanik spuścił olej z miski). Za usługę zapłaciłem 30 zł. i już nigdy nie mam zamiaru wymieniać sam oleju w tym samochodzie. Trzeba tylko przypilnować mechanika aby nie wyssał oleju (taki miał pomysł), ale wybiłem mu go z głowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2012, 11:37 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
przedziwne rzeczy piszecie.
w 2.0 HDI, klucz samozaciskowy pazurkowy, odkreca sie zbiornik z plynem i bez problemu odkreca, tylko chyba dawalem przegub do grzechotki ale nie pamietam czy to w tym samochodzie.
Klucze lancuchowe, zaciskowe z tasma nie sprawdzily mi sie w zadnym samochodzie wyprodukowanym po 2000 roku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2012, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-09-2010, 06:24
Posty: 125
I ja potwierdzam że w 2.0 HDI też bez problemu wymieniłem filtr oleju.Bez żadnego rozlania oleju.Tak jak kolega bst napisał trzeba odkręcić zbiorniczek z płynem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2012, 21:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
no w 2.0 hdi też w sumie bez większego problemu poradziłem od góry


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]