Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 19:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: przedni most
Post: 19-10-2011, 12:06 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 17:56
Posty: 10
Lokalizacja: piecki
witam wszystkich

jestem posiadaczem suzuki grand vitara 1999r 2.0 td
kupiłem ją całkiem nie dawno i mam problem z przednim mostem przy włoczeniu przedniego napędu i ruszaniu z miejsca gwałtownie coś jakby przeskakuje nie mam pojęcia co to może być przyczyną? :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Nastepuje pneumatyczne załączenie sprzegiełek.
Jeżeli napęd działa i nie wydaje dziwnych dzwięków w czasie jazdy jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 12:24 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 17:56
Posty: 10
Lokalizacja: piecki
kolego dzieki za odp ale jak jadę jest wszystko w porządku tylko przy ruszaniu np pod gore coś dzieje sie nie tak stuka tak jakby coś przeskakuje


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Pneumatyka daje ciśnienie na sprzęgiełka i wtedy jest słyszalny metaliczny dzwięk z okolic piast. Zawór zwrotny utrzymuje ciśnienie w systemie aby sprzęgiełka się nie rozłączyły, jeżeli działa przedni napęd jest ok. Jeżeli nie działa są zwalone sprzęgiełka lub obwód nie trzyma ciśnienia ( zawór nie trzyma lub obwód jest nieszczelny)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
w tym modelu wydaje mi się że nie masz sprzęgiełek w piastach......


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 17:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Półosie zapinane są w dyfsze nie ma sprzęgiełek w piastach. W trakcie załącznia napędu koła muszą być ustawione na wprost do kierunku jazdy, nie ruszamy gwałtownie(z doświadczenia wiem) półosie potrzebują około 1/4 obrotu na załączenie się i najfajniesze nie jeździmy z zapiętym przodem(4x4) po przyczepnym(np; asfalt, beton itp) :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 18:06 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 17:56
Posty: 10
Lokalizacja: piecki
czyli jeżeli ruszyłem gwałtownie na dobrej przyczepności to coś uszkodzilem czy poprostu ten typ tak ma ? :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Na przyczepnej, na śliskiej; na każdej w chwili dołączenia przody ci w dyfsze zaromota i przy załączaniu przody ze skręconymi kołami też :] Ruszaj normalnie nie gwałtownie to nie będzie romotać. Jeżeli masz już załączony przód i ruszysz gwałtownie to ma nie romotać. Jeżeli nie robiłeś tego nagminnie i z premedytacją to napęd jest ok


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 18:18 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 17:56
Posty: 10
Lokalizacja: piecki
ok to jeżeli ruszylem ostro na cztery na przyczepnym podlorzu to cos uszkodziłem czy ten typ tak ma ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 18:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Nie za paroma razami


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2011, 18:27 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 17:56
Posty: 10
Lokalizacja: piecki
dzięki kolego to już wszystko wiem :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2011, 23:14 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie...

słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit??
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2011, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
hej według mnie to jeżeli nawet na przyczepnej nawierzchni załączymy przód to przy kołach na wprost nie ma prawa czegoś uszkodzić bo są takie same prędkości obrotowe na koła, przy skręconych to wiadomo , aż autem rusza!! a jak zerwiesz ostro(bez zapiętego przodu) to możesz tak samo uszkodzić tylny most.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2011, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
STECU pisze:
powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie...

słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit??
pozdrawiam

Da się(koło talerzowe, atak) tylko poco. Może i szybciej się będzie zbierała ale za to będzie mniejszy moment na koła przenoszony co za tym idzie np na podjazdach na których do tej pory wjeżdżałeś na piątce trzeba będzie redukować niżej


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2011, 22:36 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
ale praktycznie zawsze się na podjazdach wjezdzało z miejszego biegu....no chyba,że wy podjeżdzacie inaczej? :lol: 8)

ja nie mówię tylko o kole talerzowym ale o całym moście i jednym i drugim po zamianie na ten z Vitary LONG


a jak to się ma do spalania???

bo widzicie.. mam zamiar kupić sobie drugą Vitarke ale właściciel powiedział,że ma mosty z vitay long i mnie to zastanawia czy taka operacja jest korzystna... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-11-2011, 23:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-03-2008, 22:25
Posty: 75
Przemo
Proponuje zebys wszedl pod auto i trzymajc jedna reka za przedni wal a druga za wyjscie z mostu (lub z reduktora), sprawdzil czy nie masz przypadkiem walnietych krzyzakow . Nie powinno byc zadnego luzu


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2011, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
STECU pisze:
ale praktycznie zawsze się na podjazdach wjezdzało z miejszego biegu....no chyba,że wy podjeżdzacie inaczej? :lol: 8)

ja nie mówię tylko o kole talerzowym ale o całym moście i jednym i drugim po zamianie na ten z Vitary LONG


a jak to się ma do spalania???

bo widzicie.. mam zamiar kupić sobie drugą Vitarke ale właściciel powiedział,że ma mosty z vitay long i mnie to zastanawia czy taka operacja jest korzystna... :roll:

Miałem na myśli długie podjazdy pod wzniesienia na drodze(np; autostradzie). To zależy z którego longa bo jest 1.6 16V, 2.0V6, 2.0TD(diesel Mazdy) i 1.9TDPSA(Santana) :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-11-2011, 19:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
STECU pisze:
powitac...znalazłem temat z mostami więc tu zamieszczę swoje pytanie...

słyszeliscie o takim czyms ,że aby się Vitara (cabrio) szybciej zbierała itp przekłada się mosty z Vitary Long?? podobno po takej zamianie cabrio ma inne przełożenie i jest szybsza,,,,ktoś może to potwierdzić albo obalić ten mit??
pozdrawiam


No gdzieś coś słyszałeś ale nie do końca. Z której do której chcesz przekładać? Np. 2.0 ma szybsze mosty niż 1.6, czyli zwiększysz prędkość maks. tylko to nie ma sensu, bo w terenie będzie gorzej.

Przełożenia zmienia się na wolniejsze, żeby założyć większe koła bez strat w mocy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]