Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-07-2025, 20:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-07-2011, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Jako, że ostatnio dość mocno wałkuje napęd 4x4 w SX-ie przyszła pora na HAMULCE.
Słyszałem opinie, że czteronapędówki na śliskiej nawierzchni szybciej się rozpędzają ale hamują tak samo jak każde inne. Na pewno tak jest w przypadku hamowania "awaryjnego" czyli sprzęgło i hamulec w podłogę ale hamując obrotami silnika można zwiększyć skuteczność gdyż hamują 4 koła a nie 2. Informacji na ten temat w necie jest sporo tylko jak to wygląda w naszym konkretnym przypadku....
Tryb Auto - przy hamowaniu może dojść do uślizgu kół czy tylko wtedy tylna oś przychamuje ?
Tryb Lock - niby stały napęd 50x50 czy tutaj obrotami silnika hamują wszystkie koła ?
A może jak w przypadku bodajże Opla 4x4 przy hamowaniu silnikiem tylna oś jest zawsze wysprzęglana...
Dla jasności piszę o sytuacji kiedy jest b.ślisko czyli np. zima :lol:
Czy ktoś może rzucić "więcej światła" jak to jest z naszymi Suzi


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2011, 11:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Hamowanie silnikiem to nie hamowanie kołami tylko, jak nazwa wskazuje, silnikiem (wał korbowy i tłoki).


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2011, 11:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Tak ale o powietrze nie wyhamujesz :) tylko silnik robi opór na napęd czyli na koła a one na podłoże. Jak na cztery to jest większy opór czyli skuteczniejsze hamowanie silnikiem


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2011, 11:50 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
tylko na śliskiej jezdni zauważysz różnicę - to nie koła hamują tylko silnik, jak pisali rozmówcy. Dlatego opór dwóch kół będzie zbliżony do oporu 4 kół (bez oporów przeniesienia napędu) w dobrych warunkach. W przypadku śliskiej jezdni, kiedy koła mogą tracić przyczepność - hamowanie 4x4 będzie skuteczniejsze - podobnie jak ruszanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2011, 11:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
rezon pisze:
tylko na śliskiej jezdni zauważysz różnicę - .... W przypadku śliskiej jezdni, kiedy koła mogą tracić przyczepność - hamowanie 4x4 będzie skuteczniejsze - podobnie jak ruszanie.


O taką sytuację mi chodzi napisałem to w pierwszym poście i właśnie jak nasz napęd (LOCK, AUTO) zachowa się w takiej sytuacji


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-07-2011, 16:14 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
Jedynie przy stałym napędzie 4x4 opór silnika przenoszony jest na wszystkie 4 koła. We wszystkich systemach z dołączaną osią, zasadnicza (o ile nie jedyna) część oporu przenoszona jest jedynie przez podstawową oś napędzaną.

Przy okazji tego dziwnego tematu chciałbym zwrócić uwagę na fakt obowiązkowego nagrzania silnika aż do wyłączenia automatycznego ssania, zanim ma się zamiar zjechać po śniegu ze stromej góry. Zjeżdżanie z jeszcze działającym automatycznym ssaniem wiąże się z ryzykiem wpadnięcia w poślizg, gdyż naciśnięcie hamulca wywołuje automatyczne "podbicie" obrotów silnika, aby silnik nie zgasnął.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]