Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-06-2025, 22:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-08-2006, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Czy ktoś wie jak to jest z tym filtrem w Ignisie?

Mam fabryczną klimę, pod deską od spodu (a nie za schowkiem jak w Switcie) jest zdejmowany panel / klapka z uszczelką, ale w środku... pusto. W serwisie (Piaseczno) nic nie wiedzą na ten temat :(

POZDRO

korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-08-2006, 07:30 
Offline

Rejestracja: 06-04-2006, 07:24
Posty: 58
Lokalizacja: Radom
Do Ignisa filtra nie wkładają. Cena w serwisie ok 180 pln

pozdrawiam

_________________
Piotrek


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2006, 11:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
O, dzięki, 180 PLN za taki filtr to w... drogo!
A znasz może jego kod / symbol fabryczny?
Szukałem jakiego aftermarketowego np. Boscha, ale nic nie znalazłem.

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2006, 12:39 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Podaj mi swój nr. VIN to powiem Ci jaki nr. fabryczny ma Twój filtr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2006, 17:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Nr. VIN? To aż takie są różnice w Ignisach, że potrzebny do ustalenia jaki filtr? Na oko powinien być podobny do tego z Agili...
Szukałem w JCauto i InterCarsie, ale nie mieli.

OK, wysyłam nr. na priva.
Z góry dzięki!

PZDR

korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2006, 18:44 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
W przypadku Twojego samochodu, filtr pp to 95860-78F10.
Jeżeli masz wersję bez AC to takowego filtra na wyposażeniu nie miałeś, ale możesz dokupić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2006, 13:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki serdeczne!
Nie pytam skąd to wiesz...
Ale klimę mam - w GSie była w standardzie, a filtra pod deską niet...

Jeszcze raz stokrotne dzięki!
Znalazłem coś takiego:

Bosch: FILTR KABINOWY A536, 1987431066, 44,73 PLN

oraz

Meca/Vasco: ELR7093, 3322237093004, wym: 230x192x17

Ale chyba najlepszy będzie ten:

MANN: CU 2326, wym. 240x201x17 - jest nawet fotoinstrukcja montażu.

Teraz tylko muszę znaleźć sklep :-)

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2006, 14:12 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
To czy filtr był czy nie to chyba wynika ze specyfikacji na konkretny rynek, ale jak to jest to nie mam zielonego pojęcia, tylko madziary pewnie wiedzą.

Czy te filtry które podałeś będą pasować, też nie wiem. W instrukcji niestety nie znalazłem wymiarów filtra, więc chyba musisz działać organoleptycznie.

Tak można edytowac posty, masz guzik "zmień".


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-08-2006, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Znalazłem i założyłem: Filtron K 1090, ten sam co do Opla Agili. 35,69 zł.
Uszczelkę okalającą ma z gąbki a nie z gumy, jak pewnie oryginał czy Bosch :lol: .

Inne symbole dla referencji: CU2431 (Mann/Hummel), AH 175 (Purflux)
i PC 8079 (FIAAM) - te chyba w Polsce trudniej zdobyć, ale podaję - może komuś się przyda.

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-02-2007, 16:00 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
IMHO zasugeruję być może nie nazbyt popularne rozwiązanie - skoro fabrycznie filtra nie ma, to znaczy, że jest to tzw. extras podnoszący komfort (rzekomo podnoszący, co wiem z własnego doświadczenia w różnych samochodach [oczywiście pomijam pojazdy klasy wyższej etc.] z klimą) a tak naprawdę skarbonka coroczna :? tzn. wymagająca regularnej wymiany :( Więc po co go zakładać :?: (przy założeniu ceny filtra ok. 30-40 zł, to można na to nie zwracać uwagi, ale przy cenie 200 zł?)
Więcej powiem - przedmuchanie, oczyszczenie itd. filtra tak naprawdę nic nie daje - prawdziwy filtr powinien posiadać warstwę węgla aktywnego (czyli ustrojstwo m.in. neutralizujące zapachy), dzięki czemu troszeczkę przedłuża się jego przydatność użytkowa...
Może wydawać się, że z filtrem jest ok, albo wymagał tylko przeczyszczenia - a tak w rzeczywistości to g*** prawda, bo stanowi on doskonałe siedlisko bakterii, które w ostatecznym rozrachunku fatalnie wpływają na samopoczucie, zwłaszcza kierowcy....
Postawię taką kwestię - jeżeli "nasza" Suzi fabrycznie nie ma filtra, to czy lepiej go zainstalować mając na względzie powyższe uwagi, czy dać sobie z tym spokój, poprzestając jedynie na częstszym przecieraniu szyby przedniej od wewnątrz :?: Wybrać trzeba samemu, ale ŚWIADOMIE :idea:

Osobną kwestią jest serwisowanie klimy jak również pamiętanie o jej odgrzybianiu - ale to chyba off-topic :?: :roll:

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-02-2007, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz, z filtrem przeciwpyłkowym mniej się kurzy w kabinie
i mniej sadzy z tirów człowiek wdycha 8)

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-02-2007, 09:40 
Hej Korel,

Jak z tym filtrem? Udalo sie?
Ciekaw jestem czy oslabia sie wtedy nawiew [obawiam sie ze tak], ale pytanie czy jest to uciazliwe, w sensie ze trzeba podkrecac dmuchawke o jeden stopien szybciej?
I gdzie mozna znalezc to fotosory odnosnie montazu filtra?


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 17-02-2007, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Hej! Instrukcja tu: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBPEQwUhadw.pdf
i tu: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBVCAFwai0N.pdf
- na tej od Agili lepiej widać jak się go montuje "składając" w połowie.
Nie zauważyłem spadku wydajności dmuchawy, a nawet jest nieco ciszej ;-)

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2007, 14:01 
Hm.
Niby to spora różnica między 30-40 zł a 180-200zł, ale różnica w klasach filtrów też ogromna.
Ten tani filtr to zawsze filtr papierowy, który chłonie wilgoć i się z czasem odkształca i powinno się go wymieniać max co 15 tyś. km.
Ten dr(u/o)gi to filtr zazwyczaj również papierowy jednak z aktywnym węglem, co wpływa znacznie na jakość oczyszczania powietrza i dopiero wtedy można go nazwać filtrem przeciwpyłkowym a nie po prostu filtrem kabinowym.
Jest jeszcze 3 alternatywa - http://www.autometa.com.pl/
Posiadają w sprzedaży filtry przeciwpyłkowe na bazie bawełny (a nie papieru) również z węglem aktywnym. Na stronie opisane są zalety. Ja podkreślę 2: brak odkształceń z powodu kumulacji wilgoci, a przez to mniejsze parowanie szyb oraz trwałość wynoszącą min. 30 tyś.

Pozdrawiam


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 18-02-2007, 19:13 
No i skonczylo sie na filtronie - na allegro za 28pln, za kilka dni powinien byc, wiec sie zobaczy.
A co do aktywnego wegla to chyba przerost formy nad trescia :-) Jak jade za ciezarowka to obieg wewnetrzny i voilla.
Mnie glownie chodzi o to zeby sie tak nie kurzylo w srodku, wiec Filtron powinien byc OK.
Co do parowania to w Ignisie nie zaobserwowalem zeby bylo uciazliwe, moze dlatego ze szyby nie sa zbyt nachylone :-) a wentylacja jest wydajna.

[quote="chiron"]Hm.
Niby to spora różnica między 30-40 zł a 180-200zł, ale różnica w klasach filtrów też ogromna.
Ten tani filtr to zawsze filtr papierowy, który chłonie wilgoć i się z czasem odkształca i powinno się go wymieniać max co 15 tyś. km.
...
/quote]


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 19-02-2007, 16:54 
Offline

Rejestracja: 21-09-2006, 12:35
Posty: 434
Lokalizacja: Wisła
Odnośnie parowania, to mam tu powód do skargi, bo po lewej stronie przedniej szyby tuż powyżej głośnika, długo utrzymuje się zaparowany obszar, który ogranicza mi widoczność. Ciekawe co tam jest, że akurat ten rożek tak kiepsko się oczyszcza?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2007, 07:09 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
W pewnym sensie nadmierne parowanie lewej strony szyb moze wynikac z ciaglej obecnosci kierowcy (czyli siedzacego, przynajmniej u Nas, po lewej stronie :D ) w aucie. Poteguje sie to na ogol wraz ze wzrostem masy kierowcy :szok: Po prostu wieksza masa bardziej "paruje" - ja to przerabialem na przykladzie 4 samochodow (zawsze mialem to samo).
Ale parowanie samego naroznika przedniej szyby najprawdopodobniej wynika z niedroznego nawiewu. Inne tlumaczenia wydaja sie nieprawdopodobne. Najprosciej dac nawiew na maks i "organoleptycznie" sprawdzic. czy dmucha wszedzie rowno - powinno wystarczyc dla diagnozy :idea:

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-02-2007, 08:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-12-2006, 10:51
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Sebastian pisze:
Odnośnie parowania, to mam tu powód do skargi, bo po lewej stronie przedniej szyby tuż powyżej głośnika, długo utrzymuje się zaparowany obszar, który ogranicza mi widoczność. Ciekawe co tam jest, że akurat ten rożek tak kiepsko się oczyszcza?


U mnie jest dokładnie to samo. Nie zwracam na to zbytniej uwagi i uznałem poprostu, że "ten typ tak ma". Wydaje mi się, że trochę za krótka jest szczelina, którą tłoczone jest powietrze na przednią szybę, co przy ciągłej obecności "parującego" kierowcy, o którym pisze Dr. Bunsen, daje opisany przez Ciebie efekt. To taka chyba drobna wada konstrukcyjna.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2007, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-02-2007, 19:46
Posty: 34
Wszystko dlatego że nagrzewnica jest z prawej strony. powietrze pokonuje nieco dłuższą drogę i z lewej ma nieco mniejszą temp.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2007, 22:27 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
SLAWMOR pisze:
CUT nagrzewnica jest z prawej strony. powietrze pokonuje nieco dłuższą drogę i z lewej ma nieco mniejszą temp.

No i wszystko na temat... Dzięki za oświecenie :uznanie: *SLAWMOR* :?

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2007, 21:28 
Kilka uwag odnosnie uzytkowania filtra - po zamontowaniu filtrona jednak dmucha slabiej - kiedys generalnie nawiew na 1 mi w zupelnosci wystarczal, teraz czesciej musze zapodawac 2. Aczkolwiek po montazu filtra dmuchawa sie troche wyciszyla i 2. jest nieuciazliwa. Chyba faktycznie troche mniej sie kurzy w srodku ... ale to slabo mierzalne jest :D


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 14-06-2011, 16:30 
Offline

Rejestracja: 27-11-2010, 10:55
Posty: 19
Witam

Jak wymienić filtr kabinowy tzw przeciwpyłkowy ? Mam Ignisa 1.3 DDiS z 2005 roku. Czy wiecie gdzie go szukać (za schowkiem, podszybie ? ) i jak sie do niego dobrać ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-06-2011, 17:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2007, 20:56
Posty: 236
Lokalizacja: NE
Nad nogami pasażera.
Pasuje od Opla Agila.
Ja wymieniam swojej lubej co pół roku papierowy zwykły i jest OK.

Pzdr

_________________
Mariusz


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2011, 05:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-09-2006, 22:36
Posty: 142
Lokalizacja: Siedlce
Witam
Dorzucę swoje 5 groszy do tematu.
Byłem niedawno na promocyjnej akcji organizowanej przez serwis Suzuki dotyczącej przeglądu klimatyzacji za 99PLN. Oczywiście wyjechałem z rachunkiem 372PLN (dobrze, że była promocja, bo inaczej bym pewnie zostawił z tysiąc :) ). Wyszło to tak: przegląd klimy 150, dezynfekcja 50, środek czyszczący PER5 49, Filtr pyłkowy (95860-78F00-000) 123. Oczywiście w cenę promocyjną wliczała się dezynfekcja + PER5, ale skoro trzeba zrobić czasem przegląd klimy (jak powiedział serwis) to zrobiłem.
Trudno mi powiedzieć, czy działa lepiej czy nie, aczkolwiek jak na razie nie śmierdzi wewnątrz, a już zaczynało (w sumie jeździmy Ignisem piąty rok).
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]