Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 05:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-05-2011, 07:53 
Offline

Rejestracja: 17-05-2011, 13:47
Posty: 4
witam wszystkich jestem nowy to proszę o wyrozumiałość ;)

pół roku temu nabyłem grand vitare z roku 2000 TD diesel no i do tej pory nic sie nie działo( wymieniłem klocki tylko). ALe że jak byłem na warsztacie to mi powiedzieli:

- niedługo powinienem zrobić wymianę rozrządu ( ostatnia wymiana 55 tys km temu- to chyba juz czas?) i na warsztacie powiedzieli mi że tylko w autoryzowanym serwisie mogę to zrobić bo oni nie mają sprzętu do naciągania paska i że jak zrobią to będzie lipa ... czy to prawda że muszę jechać na autoryzowaną stację ?

- nie działa tylny spryskiwacz do szyby (ale wycieraczka działa).... powiedzieli na warsztacie że siadło coś w układzie kierownicy( czy jakoś tak) i to spory wydatek powyżej 1000 pln

- TURBINA powiedzieli że niedługo się rozsypie i powinnienem jechac na regeneracje....nie wiem skąd taki wniosek. Z tego co czytam to nie ma objawów tzn nie kopci nie bierze oleju ma przyspieszenie

- KLIMA - w tamtym roku jakoś działała w lato pamietam ... po włączeniu AC nic sie nie dzieje ( nie używałem od kilku miesięcy) tzn. nawiew ledwo ledwo leci i w sumie tak samo jak bez AC... jak i gdzie sprawadzić co sie dzieje ?

mieszkam w Warszawie może jakies namiary na jakis dobre warsztaty itp
dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2011, 08:06 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
1. Dizel mazdy czy HDI? w HDI wymiana rozrzadu jest co bodajze 170 tys, generalnie co bardzo duzo :)
2. Moze to byc cos w kolumnie kierowniczej, ale to bylo by dziwne, nie spotkalem sie w suzuki z taka awaria, ale do ogarniecia z pewnoscia ponizej 1000, Najpierw sprawdz pompke czy nie umarla, bo to sie zdarza
3. Zmien warsztat.
4. Pojechac do zakladu co robi klime i sprawdzic szczelnosc ukladu. W GV z tych lat peka czasami krociec na wyjsciu z chlodnicy klimy, roszczelnia sie tez 'oczko' i gaz ucieka. Mozna zaspawac/zakleic.

Generalnie, zmien warsztat.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2011, 09:02 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Ja korzystam z warsztatu:

ul. Bokserska 1c - warsztat

02-682 WARSZAWA

tel. 022 498 46 2
tel kom. 0 602 216 066
http://www.bokserska.com.pl/

Bylem 2 razy. Raz wymieniali mi uszczelke walu i uszczelke miedzy silnikiem a skrzynia, drugi raz rozrusznik gdzie dostep jest dosc trudny. Zrobili i dziala. najwazniesze ze nie placza ze trudno, ciezki etc tylko robia w 1 dzien. Pisza ze specjalizuja sie takze w japonskich autach. Ceny z czesciami i robocizna: pierwsza naprawa ok 900. druga ok 800.

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2011, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Zakładam że masz diesla mazdy,a według instrukcji wymiana rozrządu co 100kkm, w ASO nie robiłem i dali radę. Odnośnie spryskiwacza jak pisze bst mogła paść pompka lub jest zapchany jakimś syfem, a klimę jak wyżej kolega doradził i będzie wiadomo


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2011, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
tez mysle ze masz Mazde i rozrzad to zadna filozofia kazdy warsztat powinien ci to zrobic chyba ze masz kopalnie złota to mozesz jechać do ASO..... spryskiwacz trzeba sprawdzic pokolei uklad moze weżyk gdzies spadł albo silniczek nie dziala...... klime sprawdzic szczelnosc nabic gazu w serwisie od klim....


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2011, 09:39 
Offline

Rejestracja: 17-05-2011, 13:47
Posty: 4
dzięki wszystkim za odzew ...a gdzie i jak sprawdzić jaki mam silnik bo nie wiem ?

co do spryskiwacza to był czyszczony wężyk . pompka jest ok


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2011, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
To nie jest tak że wszystkie GV do 2001 roku miały turbodiesle Mazdy?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2011, 15:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Moja w każdym razie jest z września 2000 i jest diesel mazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-05-2011, 21:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-03-2008, 22:25
Posty: 75
-Rozrząd powinno sie wymieniać co 100 tyś . Dobry nieautoryzowany warsztat spokojnie sobie z tym radzi.
- Jeżeli lubisz dłubać samemu to sciągnij sobie schemat ( linki są na forum) i sprawdź cały układ spryskiwacza miernikiem uniwersalnym napewno nie będzie to 1000PLN
- Ja regenerowałem turbinę przy przebiegu 180 tyś km. objawy są takie że leje się z niej olej a i w rurze wylotowej z turbiny jest mnustwo oleju , no i oczywiście słabo ciągnie ( nie słychać charakterystycznego gwizdu powyżej 2000obr silnika)
klima jeżeli sie nie włącza to albo bezpiecznik główny albo brak czynnika chłodzącego ( koło chłodnicy jest rura alu która może być dziurawa ( u mnie magik od kimy zastąpił ją grubszą i jest OK)
Pozdr.

_________________
GV I 2.0 TDI RF


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]