Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-06-2025, 13:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-04-2011, 15:20 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
Witam, koledzy prosze o opinie, co może byc przyczyną takiego stanu rzeczy.
Przy zapalaniu na zimnym silniku auto kopci (bardzo) na siwo niebiesko i dość nierówno pracuje (trzepie go) po zapaleniu - jakby na 3 gary chodził...
Problem znika po około 2-3sekundach i potem juz jest OK>
Jak silnik jest gorący problemu niema.
będe wdziczny za opinie :)
przebieg - około 189 000 km
silnik 2000 TD intercooler (MAZDA)
rok 1999

wymieniłem filter powietrza i świece żarowe myślę o wymianie wtrysków.
ale prosze wpierw o radę.
krzysztof


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2011, 17:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
jak na niebiesko to mogą byc uszczelniacze na zaworach...... a jak zjedziesz z jakiejs góry trzymajac cały czas na biegu bez dodawania gazu a potem jak dołozysz gazu to też zakopci na niebiesko ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 07:30 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
próbowałem tak na autostradzie, żeby nazgarniało oleju i dodać gazu żeby sprawdzić. Niezauważyłem, żeby aż tak bardzo zakopcił raczej nie. Za to napewno przy przyspieszaniu i dość mocnemu wciśnięciu gazu kopci ale to chyba na czarno bardziej.
Oleju nie ubywa.
Dzięki za odpowiedź :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 17:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-12-2010, 19:35
Posty: 546
Lokalizacja: Nowy Sącz
Suzuki: SX4 1.6 120KM
moze turbinka troszke puszcza oleju a jak postoi np. przez noc to ten olej zcieknie gdzies tam z przewodów i przy odpaleniu go spala..... przy nieszczelnych pierscieniach są tez podobne objawy.....


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2011, 08:21 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
tylko, wydaje mi się, że gdyby to turbina, to chyba nie byloby trzepania silnikiem przy zapalaniu.
podłącze go pod analizator powinno wyjśc czy olej bierze czy nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 07:30 
Offline

Rejestracja: 19-01-2010, 20:18
Posty: 40
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kolego u mnie też coś takiego występuje, rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że to może coś być z paliwem albo z pompą . Po dłuższym postoju gdzieś paliwo uchodzi i przy rozruchu pompa niema pełnej dawki paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Mogą to być również lejące wtryski?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 18:24 
Offline

Rejestracja: 19-01-2010, 20:18
Posty: 40
Lokalizacja: Kołobrzeg
przy wtryskach wydaje mi sie że auto kopciłoby cały czas a jak pochodzi to jest ok


Na górę
 Tytuł: silnik
Post: 22-04-2011, 20:43 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 14:54
Posty: 8
a może byś tak spróbował podgrzać dwa lub trzy razy świece żarowe
nie wiem dlaczego też mam ten problem i również wymieniłem wszystkie świece ale nie widzę większej poprawy -
zauważyłem że zimą i przy niskich temperaturach częściej to się zdarza że zatelepie a jak jest ciepło i podgrzeję dwa razy świece nie ma tego objawu
może wypowiedział by się jakiś mechanik który zna ten silnik mazdy 626 bo nawet w serwisie Suzuki mało się orientują


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2011, 07:40 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
bardzo wam wszystkim dziekuje widzę ze nie jestem sam z problemem.
Dziś pojade do DIESEL specialiści do mikołowa.
ale dodam, że jak jest cieplej nie telepie.
MASAKRA
da,znać co ustalę :)
pozdrowionka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-04-2011, 09:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
mała moja dorada
nawet jak mechanik powie że trzeba remont silnika zrobić zacznij od rzeczy tańszych typu dolot egr turbinka ........każdy chce zarobić :) a ten silnik nie jest łatwy ani do diagnozy ani do remontu


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2011, 19:55 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
bardzo dziękuję za radę.
napewno niechcę robić remontu tym bardziej, że uważam, że wystarczy cos podregulować.
zacznę od EGR i sprawdzenia weży
salut


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-05-2011, 19:16 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
ciąg dalszy z kopceniem :)
Panowie i Panie :) zauważylem dziś jedną prawidłowośc może ktos będzie się śmiał ale...
po przekręceniu kluczyka - kontrolka świec gaśnie po około 4 sekundach ale sprawdziłem (za pomocą żarówki), że świece grzeją 16 sekund...
zapalłlem po 16 sekundach (w kabinie słychac takie jakby stukniecie spod maski) - problem jakby zniknął sprawdzę jeszcze jutro rano - bo zimno jest i się odniosę do dzisiejszych obserwacji.
...a czy bosh ma świece do 2000 TD intercooler 87 km bo chyba nie... a takie wkręcił mi mechanik jak jeszcze wierzyłem ich dobrym intencjom i wiedzy :)
szukałem dzis i chyba produkuje tylko DENSO i NGK - te w sumie polecał jeden z kolegów na forum.
salut


Na górę
 Tytuł: AUSTRIA16
Post: 11-05-2011, 17:34 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 14:54
Posty: 8
masz rację wypróbowałem i faktycznie świece żarowe palą ok 15 s i po tym czasie silnik pali natychmiast - powiem że jestem sam zaskoczony bo jeżdzę już autem 2 lata zawsze zapalałem jak gasła kontrolka świec żarowych i był problem z natychmiastowym odpaleniem - wymieniłem nawet teraz świece


Na górę
 Tytuł: i jak :)
Post: 05-06-2011, 22:08 
Offline

Rejestracja: 17-09-2010, 14:10
Posty: 17
Lokalizacja: Mysłowice
Cześc i jak po wymianie świec? jakie zalożyłeś? ja jeszcze nie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 22:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Moja kopci na niebiesko nie zależne od długości podgrzewania świec ale pali w miarę normalnie na zimnym silniku, na ciepłym też nie ma za długiego(2-3 razy obróci rozrusznikiem) i nie narzekam. Np szwagrowi w fiacie sedici silnik G16 107KM(Suzuki SX4) też za dotknięciem nie pali więc chyba nie ma co dramatyzować :?: A diesel przy rozruchu zakopcić lubi zwłaszcza ten starszej generacji


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]