Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 30-06-2025, 12:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 14-04-2011, 15:43 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Witam . Mam pytanie czy dolewa się płynu do zbiorniczka przelewowego czy tylko do chłodnicy aż będzie pełno ? ponieważ po dolaniu do zbiorniczka to po jeździe i tak jest poniżej MIN jak na zdjęciu :
Obrazek
Odkręciłem dzisiaj korek od oleju i zobaczyłem... to co na zdjęciu :
Obrazek
Stan oleju sprawdzam , lecz nie przybywa mi go.... więc nie wiem czy to jest płyn w oleju...? spojrzałem od tyłu na silnik i tam zauważyłem wyciek...
:
Obrazek

Obrazek

Proszę o odpowiedź czy to normalne że ginie płyn ze zbiorniczka a chłodnica jest pełna ? Czy to na korku od wlewu oleju jest normalną rzeczą ?(to chyba nie będzie uszczelka pod głowicą?) i gdzie może mieć silnik z tyłu wyciek ? jak go zlikwidować ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2011, 09:28 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
1. Nalezy dolac do zbiornika aby bylo w polowie. Plyn uciekac moze wieloma miejscami, lacznie z popekanymi zeberkami chlodnicy (czeste).
2. Jezeli malo jezdzisz to taki efekt moze wystepowac, wazne jest to co jest w misce olejowej, jezeli tam nie ma majonezu - to ok.
3. O-ring pomiedzy aparatem zaplonowym a glowica do wymiany. Typowa usterka, mozna nawet zrobic na silikon.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2011, 18:13 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Jeżdżę tylko w soboty i niedziele po 50km tak w lekki teren , np. żwirownia , nieraz błoto .

Na miarce niema majonezu* więc chyba jest ok ?

żeby oring wymienić wystarczy odkręcić aparat zapłonowy na 3 śrubki ? nic sie tam nie przestawi z zapłonem ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2011, 20:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Olej nie miesza się z płynem, tylko z wodą. Na miarce niekoniecznie musi być budyń, ale jeżeli nie podnosi się poziom oleju to gdzieś ucieka na łączeniach. Paruje od razu i nawet tego nie zauważysz. Odpal silnik na chwilę i poszukaj gdzie robi się mokro.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2011, 09:20 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Ok , dzisiaj poszukam wycieku .
A co z tym o-ringiem ? gdy odkręci się aparat zapłonowy to nieprzestawi się tam nic ? a o-ringa wystarczy kupić pewnie tylko na miarę...? czy jakiś specjalny jest do tego ? ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2011, 08:38 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez,
nie pamietam wymiaru oringu pod aparatem, ja robilem na silikon. Jak sciagniesz delikatnie i tak samo zalozysz nic sie nie przestawi.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2011, 21:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-05-2011, 20:55
Posty: 7
Lokalizacja: Cetralna Polska
bst pisze:
Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez,

i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-05-2011, 22:07 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
gdzie znajduje się w vitarze odma ? ;) i co na niej sprawdzić ? na niej powinien być ten "majonez"....?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2011, 14:24 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
W vitarze odma jest podlaczona krotka rurka z dekla zaworow do metawej rury korpusu wtrysku, tam rzadko kiedy jest majonez, bo jest tam wysoka temp.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-05-2011, 21:09 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
CzarnyGLX pisze:
bst pisze:
Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez,

i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci


To co mam na niej sprawdzić ? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2011, 21:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-05-2011, 20:55
Posty: 7
Lokalizacja: Cetralna Polska
dero686 pisze:
CzarnyGLX pisze:
bst pisze:
Jak sie olej dostanie do plynu to zawsze robi sie majonez,

i w tym wypadku proponował bym Ci sprawdzic odme jesli masz watpliwosci


To co mam na niej sprawdzić ? :)

nie na niej a w niej czy nie pojawia sie tam masło. Co do wysokiej temperatury to nie zmienia faktu iz pojawienie sie wody w oleju (płynu) spowoduje wytracenie wody i na skutek tego własnie powstanie tak zwane masło. ;) i pojawi sie ono własnie w odmie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-05-2011, 21:24 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
Powitać. jestem tu nowy,nie bez powodu tu piszę. kupiłem wczoraj Vitare z 1995 roku 1.6 16V wiadomo jaką.wcześniejszy właściciel powiedzial,że autko bierze ok setke oleju na tysiaka... ale ja tu robiłem 300 km i coś mi tu nie pasi... jak sprawdzić czy fura nie bierze litrów oleju bądz czy nie rozdzczelnienia silnika? (silnik jest "spocony")urzywam 10W40 castrola... a moze urzyć lepszego? 10W60?

kolejne pytanie. każda vitara tak słabo podjezdza pod górke na drodze asfaltowej? bo przesiadłem się z mazdy 323f i prawdę mówiąc trochę się zdziwiłem jak przy 90km /h wjezdzając pod góre ok (400 m) na asfalcie ona zwoolniła mi do 40 więc redukcje musiałem do 3 zrobić by podjechać jakoś...a max co potrafi to 110 km /h. każda tyle idzie?
nie wiem z suzuki nigdy nie miałem doczynienia.i jeszcze jedno. ile by mnie kosztowało odłączenie centralnego na pilota? bo zaczyna mi to szfankować...


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 16:17 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
To chyba masz coś nie tak z tym silnikiem... Ja mam 1.6 8v z 90r ona ma tylko 84km i nie zwalnia mocno pod górki i v-max to 150km/h . Olej mam castrola 10W60 i silnik nic oleju nie pali i jest suchy , kiedyś wyciekał mi z aparatu zapłonowego , wystarczyło że wymieniłem o-ringa i jest spokój nic nie cieknie .

Mam pytanie czy każda vitara się bardzo mocno wychładza ? ponieważ jest teraz dość ciepło a wskaźnik temperatury stoi tak na 1/4 , czy taka temp. jest dobra czy powinien wskaźnik stać na 1/2 ? Co może być spowodowane nie dogrzewaniem się ? dodam że wentylator kręci się cały czas zawsze czy to jest normalne ? powinien się uruchamiać dopiero po zagrzaniu silnika ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 18:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Wentylator jest złączany sprzęgłem wiskotycznym przy osiągnięcu przez silnik optymalnej temperatury mógł ci paść termostat albo wisko i nie rozłącza wentylatora


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 19:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
dero686 pisze:
wskaźnik temperatury stoi tak na 1/4


Z tego co wiem to w 1.6 wskaźnik temp powinien być na ok. 1/3 skali przy nagrzanym silniku więc pewnie jest ok. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 20:17 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Ok . A czy może kto jeszcze powiedzieć coś na temat wentylatora ? Czy w tych modelach vitar 1.6 8v 90r wentylator kręci się cały czas czy dopiero po zagrzaniu się silnika ? U mnie kręci się cały czas i nie jestem pewnien czy jest prawidłowo czy padła mi wiskoza , proszę o odpowiedź posiadaczy takich silników jak mój .


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 21:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Kręci się cały czas tylko że jeżeli silnik nie osiągnie optymalnej temperatury wiatrak kręci się bezwładnie i można go zatrzymać choćby ręką czego nie polecam :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2011, 22:51 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Aha , czyli kręci się bezwładnie... to i tak mocno dmucha powietrzem jak bezwładnie... Więc co może być przyczyną nie dogrzewania się silnika ? Zimą miałem chłodnicę zasłoniętą płytą i było ok , ale teraz jest ciepło... niewiem co się stało , zawsze trzymała temperaturę na środku skali , Teraz jak jadę jest dużo ponizej , jeśli trochę jej gazuję i ostro jadę to temp. podejdzie do środka skali , odpuszczę gazu i momentalnie spada prawie na 0 ... Co z tym zrobić ? będzie to wina termostatu , płynu... ? Nie będę latem zasłaniał chłodnicy , bo można czasem przegrzać silnik , lecz niedogrzany silnik to też nie za dobrze...?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2011, 07:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Jak kręci się bezwładnie to nie powinien mocno dmuchać, mocno dmucha wtedy jak jest załączony


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2011, 23:00 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
dero! może faktycznie masz racje... Ej! powioedzcie mi bo w okolicach dolotu jeden wężyk mam luem tzn nie jest zacisnięty opaską..może to być powodem słabej mocy? może zasysać lewe powietrze?

a jak nie, to co jest powodem,że max leci mi ok 110 km h przy 3 tyś obrotów?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-06-2011, 18:11 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
STECU pisze:
Ej! powioedzcie mi bo w okolicach dolotu jeden wężyk mam luem tzn nie jest zacisnięty opaską..może to być powodem słabej mocy? może zasysać lewe powietrze?

a jak nie, to co jest powodem,że max leci mi ok 110 km h przy 3 tyś obrotów?


Jeśli twoja vita leci 110km/h przy 3000rpm to raczej dobrze idzie , jak ja moją na 5 biegu mam 6500rpm to idzie 150km/h i to już jest max vitary 1.6 8v , a tak wogule 150 to jest za szybko do jazdy terenówką (mam zwykłe opony lecz szerokie i podwyższone zawieszenie i lata po ulicy przy duzej prędkości), 80km/h to taka normalna prędkość :D

Daj foto jaki to wężyk masz nie zaciśnięte .


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2011, 00:49 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
niebawem zrobie i wstawie;).. to każda vitara1.6 średnio posowa się z prędkością 80-90 km /h???? bo tyle wyciąga na codzień... a jak docisne w trasie to leci 110 góra...


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-06-2011, 16:10 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
Ale masz max 110km/h gdy kręcisz ją na maxymalne obroty ??? 150km/h - to v-max vitary nie koniecznie w trasie , można przycisnąć wszędzie gdzie się chce :D Ale normalna bezpieczna* jazda to raczej 80-90km/h (na plskich drogach :lol: )Chyba że masz seryjną vitarę ;D niewiem jak się jeździ seryjną ponieważ kupiłem swoją z pękniętą sprężyną i odrazu wstawiłem podwyższające o 7cm , no i mam szerokie oponki , przez to vitara lata na koleinach :) Możliwe że seryjną można pomykać 150km/h i jedzie się elegancko po polskiej drodze , lecz moją nie bardzo , chyba że wjedzie się na nowy asfalt to bajka :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-06-2011, 14:02 
Offline

Rejestracja: 30-05-2011, 17:40
Posty: 31
Lokalizacja: LÓdz
ja tez mam podniesioną ale o 20 cm i też koła zmienione na szerokie.. a do tego pekniete mocowanie poduszek pod podłogą... i tez nie chce szaleć. ale 110/h idzie na drodze asfaltowej ..... Twoia tez ma tasz sztywne zawieszenie,że każdą dziure czuć? nawet tą najmniejsza?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2011, 11:25 
Offline

Rejestracja: 28-03-2011, 19:21
Posty: 64
Lokalizacja: woj. Pomorskie , Kościerzyna
LoL ;] jak podniosłeś vitarę o 20cm ? co przerabiałeś w zawieszeniu ? ja podniosłem o 7cm i musiałem przedłużać amory , wachacze , most przedni obniżyć . Mam podwyższające sprężyny lecz zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności i nie czuć małych dziur , a przez duże łagodnie przepływa :D Jeśli podniesiesz vitarę na sprężynach a nie przedłużysz odpowiednio amorów to będziesz czuł dziury nawet najmniejsze , też tak miałem gdy założyłem sprężyny a nie przedłużyłem amorów , teraz jest ok i zawieszenie jest bardzo miękkie i w terenie fajnie się jeździ , lecz na asfalcie właśnie dlatego jeżdżę 80-90km/h max ;) Może masz za duze ciśnienie w oponach ? ja nigdy na max-a nie pompuję . Jeśli wymieniałeś sprężyny to masz napewno dobre ? tzn. do vitary benzyniaka ? mi znajomy załatwił odpowiednie utwardzone sprężyny do vity podwyższające o 7cm , i miał takie z 6 zwojami i 9 zwojami od tego też zależy wybieranie nierówności , ja wziąłem z 9 zwojami .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]