Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-06-2025, 21:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-08-2010, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2009, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Wieliczka
Witam serdecznie.

Silniki modelu Sport od 2008 roku kręcą się do 7200 obr./min, poprzedni model jedynie do 7 tys. Zastanawia mnie fakt czy jest to jedynie podkręcenie limitera nie mające wpływu na osiągi, czy ECU zostało przeprogramowane w taki sposób aby wykorzystać dodatkowe 200 obrotów. Na zagranicznym forum czytałem o zmianie przełożeń skrzyni biegów zarówno w wersjach japońskich jak i europejskich. Jeżeli takowe zmiany miały miejsce również w modelu europejskim, to może istnieje różnica na puls w modelu po liftingu? Jeżeli dodatkowe obroty nic nie wnoszą to po co wprowadzono zmianę? Sprawa była by oczywista jeżeli w danych technicznych zmniejszył by się czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h wynikający z braku konieczności zapięcia 3 biegu i skróceniu w ten sposób sprintu do setki. Jednak dane katalogowe zarówno w kraju jak i za granicą w model po face-liftingu, dalej mówią o przyśpieszeniu rzędu 8,9 s. Dodatkowo maksymalne parametry mocy i momentu obrotowego również nie ulegają zmianie.

Poszukuje więc osoby posiadające SSS model po lifcie mieszkającej w okolicach Krakowa, która zechciała by to sprawdzić z moim sportem z 2007 roku. Oczywiście taką próbę chciałbym przeprowadzić na zamkniętym obszarze lub autostradzie. :)


Ostatnio zmieniony 13-02-2011, 01:15 przez Cooper, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2011, 11:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2009, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Wieliczka
No cóż nikt nie odpisał, jednak nie zraziłem się i w dalszym ciągu jestem zmotywowany do rozwikłania tej zagadki.
Z programu motoryzacyjnego Best Motoring dowiadujemy się o japońskiej specyfikacji Swift-a Sport po liftingu: http://www.youtube.com/watch?v=iXBqOJM_bKs
Silnik kręci się do 7500 obr./min i różnica w skrzyni to dłuższy pierwszy bieg, co ma wpływ na skrócenie przełożenia głównego (face-lifting w Japonii był od 2007 roku).
Skupiłem się na mechanice ale dodatkowo model rożni się innymi szczegółami takimi jak: migacze w lusterkach, szare wykończenie wnętrza w odróżnieniu do poprzedniej czerwieni, nowy lakier Silky Silver Metallic zastępujący Pearl Metallic Kashmir Blue i identycznie jak w Europie, podwójna podłoga bagażnika i na nowo wyskalowany obrotomierz. Ponadto fotele Recaro oraz ksenony są już montowane najprawdopodobniej bez dopłaty. Niestety wyłącznie w Japonii. :( Ciekawostką jest pojawienie się ESP który w Europie w modelu sport występuje od początku produkcji.

Na Węgierskiej stronie podana jest specyfikacja skrzyni identyczna jak ta z Japonii. http://www.suzuki.hu/pages/display/auto ... aki_adatok
Niestety Czeska i Słowacka strona Suzuki zostały zaktualizowane na początku roku. Jednak w roku ubiegłym na jednej z nich, oficjalnie podawano ze pierwszy bieg dla modelu sport ma charakterystykę 3.545. Dodatkowo na Węgierskiej stronie podane jest paliwo 98Ron a już w Niemczech 95. http://auto.suzuki.de/auto/live/modelle ... daten.html
Z tego co mi wiadomo model po liftingu z 2008 ma już przystosowane ECU do 95 oktanowej benzyny.
Tak wiec na oficjalnych stronach Suzuki panuje niezły „burdel” i nie wiadomo na jakiej stronie zostały zamieszczone poprawne dane.

Wybrałem się do ASO w Krakowie i znowu nic konkretnego się nie dowiedziałem. Facet na salonie twierdził że w modelu z Europy zostało przeprogramowane jedynie ECU i ze face lifting z 2008 roku nie obejmował żadnych zmian w skrzyni biegów. Z kolei na serwisie stwierdzili ze nie maja dostępu do takich danych i nie są w stanie tego sprawdzić, choć byli bardzo zaciekawieni tą sytuacją.

Silniki poliftingowe (przynajmniej te z Japonii) różnią się również innymi podzespołami. Dowodem jest tabela na stronie: http://www.monster-shop.jp/zc31sht81s-p ... anguage=en
Sprężyny zaworowe są inne w zależności od specyfikacji silnika.

Na stronie poświęconej Ignis-owi, znalazłem porównanie obydwu specyfikacji skrzyni: http://ht81s.blogspot.com/2009/12/close ... sport.html (Chodzi o czerwona linie na wykresach). :)
Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie lub ma informacje gdzie produkowane są silniki i skrzynie biegów do Swift-a:?:
Wiem ze auta są montowane na Węgrzech ale może układy i jednostki napędowe gdzieś indziej :?:
Jeżeli ściągane są z Japonii to wysoce prawdopodobne ze zmiany w ECU uwzględniają modyfikacje w skrzyni.


Ostatnio zmieniony 25-04-2012, 08:36 przez Cooper, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2011, 19:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Spróbuję zgłębić temat produkcji skrzyń.
Prawdopodobnie węgierskie Swifty mają europejskiej produkcji skrzynie, ale trzeba to potwierdzić (diesle mają włoskie skrzynie, dostarczane razem z fiatowskim multijetem).

Swift Sport znika w tym roku z oferty z powodu normy Euro V.
Będzie nowy, ale dopiero w II połowie roku, najwcześniej pewnie na jesień.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]