No cóż nikt nie odpisał, jednak nie zraziłem się i w dalszym ciągu jestem zmotywowany do rozwikłania tej zagadki.
Z programu motoryzacyjnego Best Motoring dowiadujemy się o japońskiej specyfikacji Swift-a Sport po liftingu:
http://www.youtube.com/watch?v=iXBqOJM_bKs
Silnik kręci się do 7500 obr./min i różnica w skrzyni to dłuższy pierwszy bieg, co ma wpływ na skrócenie przełożenia głównego (face-lifting w Japonii był od 2007 roku).
Skupiłem się na mechanice ale dodatkowo model rożni się innymi szczegółami takimi jak: migacze w lusterkach, szare wykończenie wnętrza w odróżnieniu do poprzedniej czerwieni, nowy lakier Silky Silver Metallic zastępujący Pearl Metallic Kashmir Blue i identycznie jak w Europie, podwójna podłoga bagażnika i na nowo wyskalowany obrotomierz. Ponadto fotele Recaro oraz ksenony są już montowane najprawdopodobniej bez dopłaty. Niestety wyłącznie w Japonii.

Ciekawostką jest pojawienie się ESP który w Europie w modelu sport występuje od początku produkcji.
Na Węgierskiej stronie podana jest specyfikacja skrzyni identyczna jak ta z Japonii.
http://www.suzuki.hu/pages/display/auto ... aki_adatok
Niestety Czeska i Słowacka strona Suzuki zostały zaktualizowane na początku roku. Jednak w roku ubiegłym na jednej z nich, oficjalnie podawano ze pierwszy bieg dla modelu sport ma charakterystykę 3.545. Dodatkowo na Węgierskiej stronie podane jest paliwo 98Ron a już w Niemczech 95.
http://auto.suzuki.de/auto/live/modelle ... daten.html
Z tego co mi wiadomo model po liftingu z 2008 ma już przystosowane ECU do 95 oktanowej benzyny.
Tak wiec na oficjalnych stronach Suzuki panuje niezły „burdel” i nie wiadomo na jakiej stronie zostały zamieszczone poprawne dane.
Wybrałem się do ASO w Krakowie i znowu nic konkretnego się nie dowiedziałem. Facet na salonie twierdził że w modelu z Europy zostało przeprogramowane jedynie ECU i ze face lifting z 2008 roku nie obejmował żadnych zmian w skrzyni biegów. Z kolei na serwisie stwierdzili ze nie maja dostępu do takich danych i nie są w stanie tego sprawdzić, choć byli bardzo zaciekawieni tą sytuacją.
Silniki poliftingowe (przynajmniej te z Japonii) różnią się również innymi podzespołami. Dowodem jest tabela na stronie:
http://www.monster-shop.jp/zc31sht81s-p ... anguage=en
Sprężyny zaworowe są inne w zależności od specyfikacji silnika.
Na stronie poświęconej Ignis-owi, znalazłem porównanie obydwu specyfikacji skrzyni:
http://ht81s.blogspot.com/2009/12/close ... sport.html (Chodzi o czerwona linie na wykresach).
Czy ktoś może mi pomóc w tej sprawie lub ma informacje gdzie produkowane są silniki i skrzynie biegów do Swift-a:?:
Wiem ze auta są montowane na Węgrzech ale może układy i jednostki napędowe gdzieś indziej
Jeżeli ściągane są z Japonii to wysoce prawdopodobne ze zmiany w ECU uwzględniają modyfikacje w skrzyni.