Taka modyfikacja w przypadku silnika M13A jest zupełnie nie opłacalna. Koszty przeróbki przekroczyły by spokojnie różnice miedzy autem z motorem 1,5.
To poważna sprawa i osoba która by się tego podjęła musiała by mieć doświadczenie, co liczy się ze spora kwotą za robociznę. Poza ceną odpowiedniego zestawu (jeżeli taki istnieje w przypadku 1,3), trzeba by doliczyć przeróbkę całego układu dolotowego i wydechowego. Zastanowić się nad odpowiednim chłodzeniem. Nie trzeba chyba tłumaczyć ze takie auto może nie być bezawaryjne, a dodatkowa moc bez ingerencji w układ hamulcowy i zawieszenie jest czystą głupotą.
Takie przeróbki często wygląda na zasadzie prób i błędów. Przypomnę jeszcze o układzie przeniesienia napędu. Skrzynia czy półosie może mogły by zostać, jednak sprzęgło na pewno należało by wymienić na mocniejsze, takie które było by wstanie przenieść większy moment obrotowy. Dodatkowo sam koszt strojenia ECU przy pomocy hamowni w profesjonalnej firmie to koszt około 1500zł a bez tego nie pojedzie

.
Obawiam się że bezpieczna moc wygenerowana z takiej modyfikacji w przypadku jednostki 1,3 mogła by nie ulec znaczącej poprawie.
Model z silnikiem 1,5 również się do tego nie nadaje, za dużo przeróbek. Już prędzej 1,6 bo mamy dobre hamulce i zawieszenie.
http://www.youtube.com/watch?v=pVuQF7SIUvQ
Moim zdaniem, zamiast tak "inwestować" wolał bym te pieniądze dołożyć do nowego mocniejszego i bezawaryjnego auta. Wyszło by rozsądniej i taniej. Co więcej nikt nie zastanawia się nad faktem ewentualnej odsprzedaży zmodyfikowanego przez nas auta. Marne szanse na odzyskanie chociaż połowy wydanych pieniędzy.
Chętnych na takie auto raczej tez wielu nie będzie. No chyba ze ktoś poszukuje bazy pod KJS
Na koniec odsyłam ponownie do pana Jacka Chojnackiego:
http://www.chojnacki.com.pl/filozofia/5 ... lnika-atmo
Przypadkowo znalazłem jeszcze producenta który produkuje tłumiki to Swifta:
http://www.supersprint.com/USP0000suzsw2.asp ich dźwięk można usłyszeć na YouTube
