Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 12:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-11-2010, 12:14 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
witam i prosze o pomoc od niedawna ojciec ma grand vitare z roku 2003 i oto taki problem podczas jazdy najbardziej na zakretach lub gdy wpadnie w dziure zaczyna nim kolysac poprostu buja juz przy 80km/h kola wywazone zbieznosc ok powymieniane w zawieszeniu czesci itd problem nie ustepuje auto bylo u elektronika i nawiazala sie dyskusja co to moze byc jako ze sam ma terenowe avto no i padlo pytanie czy kiedys jezdzone bylo terenowka ojciec ze nie no i pan powiedzial ze ten typ moze poprostu tak ma ... na moje oko no to raczej bujac nie powinno bo co to za jazda hmmm zadna ale moze ten typ tak ma powiedziezcie? co moze byc tego przyczyna bo powiem szczerze no jazda straszna :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2010, 12:30 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
Jak buja to amortyzatory.
w GV zastosowali takie same amortyzatory jak w starej, krotkiej Vitarze, wiec maja bardzo ciezko bo auto jest o pol tony ciezsze - wiec i szybciej padaja.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2010, 12:35 
Offline

Rejestracja: 08-01-2010, 20:46
Posty: 7
Lokalizacja: białogard
skoro piszesz że zawieszenie jest ok.to wygląda to na opony,większy rozmiar i buja,jakie masz oponki??. terenowe auta bardziej buja od osobówek .ciśnienie rozumiem że sprawdzaliście. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2010, 12:42 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
co do amortyzatorow sa wymienione na tyle nowe gazowe ponoc japonskiej firmy ;) a autem mimo to nosi tzn . tylem, tył "ucieka" jakby nim "zamiaało" opony tak cisnienie ok rozmiar 235/60 r16...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2010, 17:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Bujanie bujaniu nierówne. ;)

Jak ktoś nigdy nie jechał terenówką to faktycznie może mieć wrażenie, że coś jest nie tak.

Z drugiej strony jeżeli opony i amorki w porządku to trzeba jeszcze sprawdzić luzy na drążkach. Drążki są 4 plus 1 poprzeczny drążek panharda.
Jeżeli tuleje w drążkach są zużyte to tylny most może np. uciekać na boki.

Generalnie najlepiej żeby przejechał się tym autem ktoś kto ma jakieś doświadczenie z suzukami. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 08:40 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
dzieki wielkie za wszystkie sugestie, sprawdzimy te luzy na drazkach i ojciec zamowil wczoraj 2 nowe opony szkoda ze nie 4 ale coz ;) moze to cos da...niestety nie mamy wsrod znajomych posiadaczy takowych aut choc jeden ma vitarke taka z 87r i twierdzi ze cos nie tak a ogloszenia szukam chetnych na przejazdke no jakos nie dam ;) ....a i mam jeszcze jedno pytanie tak przy okazji powiedzcie jak to jest ze wskazówka od paliwa czy w tym modelu to normalne ze wraz ze zgaszeniem silnika i wyciagnieciem kluczyka nie opada do zera jak w osobowkach, jakiej wlk jest bak? bo my to sie nawet zastanawialismy czy wlancza sie "zydek"w nim i czy wogole jest bo jak juz mamy na minimum i troche nawet pojezdzimy to sie rezerwa nam nie zapala wiadomo od razu na stacje przeciez nie stane z braku paliwa tylko dlatego aby zob zapalajaca sie kontrolke nawet jej nie widze na liczniku a moze zarowka spalona no jak z tym jest? ...pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
W samochodach takich jak GV I - bez dyfenecjału międzyosiowego - powinno się wymieniać wszystkie opony jednocześnie. Jeżeli na przedniej i tylnej osi są różne opony albo inaczej zużyte to będą wykańczać układ przeniesienia napędu przy jeździe 4x4.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 13:13 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
hmmm o tym to nie wiedzialam bo niby skad nigdy nie mielismy wczesniej takiego auta no nic przekaze ojcu te uwage i niech dokupi 2 nowe oponki jak chce sie "bujac"w miare przyzwoicie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 13:16 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
a i jeszcze jedno nie bede zakladac postu bo to bezsensu powiedzcie mi czy lampy z tylu te obok "klapy" maja swiecic bo u nas tylko w zderzaku swieca i lampy i migacze a te jakby nie aktywne czy to atrapa czy cos z elektryka nie tak ? bo watpie zeby zarowki w obu byly popalone ..


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 15:39 
Offline

Rejestracja: 08-11-2010, 15:08
Posty: 333
To buja czy ucieka/zamiata?

A moze po prostu GV wam myszkuje na drodze. Przy takich oponach w koleinach, jezeli zbierznosc nie jest poprawnie ustawiona, gdy sa luzy na drazkach kierowniczych autem bedzie 'wozic' co bedzie wymuszalo ciagle kontry kierownica.

Opony nie maja tu nic do rzeczy, profil 60 jest tak niskim profilem ze bujanie na boki z powodu opon mozna wlozyc miedzy bajki.
Przy pelnym profilu i za waskiej feldze (np opona 245 na feldze 5.5 cala) jest to juz troche odczuwalne ale na pewno nie mozna tego okreslic zamiataniem. Wiec wymiana opon bedzie zbednym krokiem.

Reasumujac, trzeba zmienic warsztat na taki ktory sie na robocie zna, bo skoro doszlo juz do wymiany opon to znaczy ze wszyscy dzialaja na slepo.
Lub po prostu pojechac do ASO.

Wskaznik poziomu paliwa tak ma, ze nie opada po wylaczeniu zasilania. taka jego konstrukcja.

Co do swiatel, jak sa swiatla w zderzaku to te w budzie robia za atrapy - sa tam tylko cofania. Mozna przerobic jak kogos to boli


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
magda2628 pisze:
a i jeszcze jedno nie bede zakladac postu bo to bezsensu powiedzcie mi czy lampy z tylu te obok "klapy" maja swiecic bo u nas tylko w zderzaku swieca i lampy i migacze a te jakby nie aktywne czy to atrapa czy cos z elektryka nie tak ? bo watpie zeby zarowki w obu byly popalone ..
W europejskich wersjach GV I w zderzaku są lampy od świateł pozycyjnych, hamowania i migacze. Górne lampy, "te obok klapy", to światła cofania i przeciwmgielna (z lewej).
Kiedyś żeby auto dostało homologację w Europie musiało mieć widoczne światła podstawowe z otwartą tylną klapą, a koło zapasowe zasłania wtedy jedną z lamp i dlatego producenci musieli kombinować ze światłami w zderzaku.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2010, 22:24 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
dzieki wlkie za odpowiedzi :) auto myszkuje bardzo trafne i dobre okreslenie zbieznosc ok teraz jeszcze te drazki do sprawdzenia zostaly wiem ze jedne byly wymieniane ale na uzywane hmmm i byc moze w takim samym stanie jak te poprzednie no nic zobaczymy jak to bedzie ....poki co niech ta zima sie konczy ;) pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2010, 19:54 
Offline

Rejestracja: 20-12-2009, 12:17
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Kolezanko prawdopodobnie masz za szerokie opony zmien na 215 problem zniknie :p


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2010, 11:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
kaman01 pisze:
Kolezanko prawdopodobnie masz za szerokie opony zmien na 215 problem zniknie :p
Potwierdzam, na oryginalnych oponach trzeba walczyć z koleinami, których nawet nie widać. Na 215 nie ma takiego problemu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2010, 13:59 
Offline

Rejestracja: 30-11-2010, 11:40
Posty: 7
no wlasnie z takim nosimy sie zamiarem aby wymienic 4 oponki na inne wezsze tylko teraz nie wiadomo czy 215 na 65 czy 70 ale to chyba juz nie ma wiekszego znaczenia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2010, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-06-2010, 19:39
Posty: 375
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Bierz 215/70 bez zastanawiania się :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 14:18 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Serdecznie witam Wszystkich i od razu prosze o wyrozumienie, na pewno byla juz dawno mowa o tym co chce zapytac ale prosze podajcie to w jednej sensownej pigulce :lol:
Jestem "szczesliwa" posiadacvzka SX4 2.0 DDiS, 10600km, 2010r i zaczely sie schody, pali wiecej, zre olej i przepala sie co 100km, czwartek zamowiony warsztat. I tu przechodze do sedna, mam okazje wymienic mojego na GV 2.0 benzyne, automat, 2008r, 57kkm
Prosze bardzo o jakies porady zebym sie znowu w "cos" nie wepchnela :roll:
Mam male przebiegi(4-5km), bez garazu(mrozy w tej chwili -20C), czyli tak, jak sie ma spalanie w automacie bo duze zroznicowanie w tym co czytalam, czy to prawda, ze GV jest wrazliwa na zimno? I ogolnie na co spojrzec przy kupnie, niestety kupuje bez pomocy fachowca a znam sie tyle co .... :lol:
Dziekuje za wyrozumialosc i szbka oraz rzetelna info :D
Goska


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 16:20 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
witaj no niestety ja mam 2.7 gv z 2006 ze stanów rzeczywiście pali trochę więcej w zimie ale dlatego ze więcej zabawy jest:D ale jak ktoś będzie jeździł spokojnie to spalanie będzie niewiele większe!!
cóż najlepiej pojechać ta gv do ASO zapłacić parę zloty i niech sprawdza!!Ja bym tak zrobił bo jedyne co umiem sprawdzić to czy nie był za bardzo walony:)ale to trzeba mieć sprawne oko!!Sprawdź czy szyby maja takie same nalepki u dołu i czy jest coś z 8 jak nie to były wymienione i wiadomo ze coś było nie tak !!resztę pytaj innych użytkowników mam nadzieje ze ktoś odpisze!!Najlepiej załóż nowy temat bo trochę się dokleiłaś:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 16:52 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Dzieki Siubuk, zebym to ja jeszcze umiala zalozyc nowy temat to byloby exrta :? sorki, nie umiem.
Auto jest w salonie samochodowym, bedzie miec pol roku gwarancji, niby moge sie zapisac na przeglad do NAF ale nie mam czasu, jezeli zrobia mi moje w czwartek i zdecyduje sie na te GV to musze wszystko zalatwic do poniedzialku bo we wtorek wyjezdzam. Dlatego tak mi zalezy na czasie z odpowiedzia od Was.
Szczegolnie co z ta opinia, ze nie lubi zimna????Czy to prawda?
Zobacze jakie sa roznice w szparach, jak byla bita to widac a o szybach to nie wiedzialam, bede miec na uwadze.Dzieki.
Prosze o dalsze podpowiedzi i, Magda 2628, sorki za podczepienie sie do Twojego tematu :skromny: mam nadzieje, ze mi wybaczysz


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 17:05 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
no jeszcze szpary:)
Jedź nia do salonu Suzuki tam sprawdza!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 17:13 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
To nie tak prosto, z marszu nie przyjma, trzeba sie zapisac a i jest to dosc kosztowne,niestety
:roll:
W moim najblizszym dealerze jestem z lekka podpadnieta bo SXa kupilam w inny miescie a jak zapisywalam sie na service z tymi obecnymi dolegliwosciami to wypomniano,ze nie kupilam u nich i wyrwalo mi sie, ze ich sprzedawca nie potraktowal mnie serio jak bylam wiec kupilam tam, gdzie byla profesjonalna obsluga :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 18:19 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
czy ja wiem czy kosztowne ??
ka w |Radomiu w ASO zaplacilem 250zl za wszystko zero ukladow i samochod kupiony w stanach i nie robili problemow do kiedy chcialem dokupic dodatkowy kluczyk wtedy bylo nieprofesjonalnie!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2010, 18:38 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Taki przeglad wychodzi w przeliczeniu ca.800zl wiec troche drogo, niestety finanse stoja pod znakiem zapytania a i tak bede musiala w razie co doplacic do tej upatrzonej GV, ma wypasik, lacznie z navi, dokupie kamere i bedzie full wypas. A tak przy okazji co to dokladnie znaczy: CruiseControll,
czy to jest porownywalne z ESP? Nigdzie nie moge znalezc tlumaczenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-02-2012, 00:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
witam u mnie jest też takie bujanie na boki. jak jadę po przyczepnej nawierzchni to w miarę ale jak wjadę na slisko albo jakieś małe koleiny to nie mogę sobie poradzić, cały czas muszę kontrować. stało mi się to po tym jak dostałem strzałka w tył i ugięło most . most wymieniłem wachache weszły bez zadnych oporów czyli wszystko jest na swoim miejscu może wybiło przy udeżeniu gumy na wachaczu. opony mam 215\65 . a przed uderzeniem prowadził się iealnie.co by można jeszcze sprawdzić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2012, 18:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
To na pewno coś jest krzywe. Zmierz dokładnie ramę i resztę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]