Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-07-2025, 06:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-03-2009, 22:35 
Offline

Rejestracja: 08-02-2008, 21:47
Posty: 1
mam vitarę 2006. po przejechaniu 40000 pojawiły się komunikaty zatkanego filtra cząstek stałych. W instrukcji podaje producent wypalenie przez przejechanie stałą prędkością 70-80km/h na trasie ok 40km.Błędy powracają aż zaczęły się pojawiać kontrolki błedu wtrysku i pompy. Na przglądzie na 60000 tyś zgłosiłem błędy lecz nic to nie pomogło serwisant się przjechał zgasił kontrolkę a ja wracaając do domu już ponownie miałem ją włączoną.Wreszcie filtr się całkiem zatkał i się uszkodził katalizator.Koszt naprawy 3 tyś euro


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-03-2009, 18:36 
Offline

Rejestracja: 06-12-2007, 22:24
Posty: 38
Lokalizacja: Brwinów
A ja dowiedziałem się ostatnio, że do naszych autek nie wolno lać paliwa z uszlachetniaczami (np. Verva), no i jak zaczołem się stosować do tego zalecenia problem ustąpił. Musze tu dodać, że kontrolka filtra razem z kontolką błedu silnika(wtrysku) potrafiła mi się palić nawet przez 2000km non stop. Przejechałem do tej pory jakieś 10000km i jak do tej pory zapalił mi się filtr raz i to po tym jak na zimnym silniku (filtr w tym momencie jest zimny) dobrze mu dałem czadu. Sposób na oczyszczenie filtra zalecany przez Suzuki jest nic nie warty, zrobiłem ze trzy takie przejażdżki


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-03-2009, 19:45 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Robek pisze:
A ja dowiedziałem się ostatnio, że do naszych autek nie wolno lać paliwa z uszlachetniaczami (np. Verva)


Zgadza się - ale też i więcej zostaje w kieszeni :D

Nie każdemu trzeba werwy żeby jeździć ...


Na górę
Post: 18-07-2009, 20:58 
Offline

Rejestracja: 22-08-2008, 13:31
Posty: 10
Witam, mam autko z 2008 roku i po przejechaniu około 10 tys zapaliła mi się kontrolka o zapchaniu filtra cząstek stałych, jak wyjezdzałem z miasta, aby zastosować się instrukcji czyli jazdy około 75km/h przez 30min zapaliła się kontrolka wtrysków, mimo to pojechałem , jeżdziłem około 60min i nic, nie zgasła, ma ktoś może jakiś pomysł co z tym zrobić, czy nie kombinować tylko od razu do serwisu, pozdrawaim
Wojtek

_________________
Wojtek


Na górę
Post: 19-07-2009, 18:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A jak jest teraz? Czy po każdym uruchomieniu silnika obie sie świecą?
Ja bym odwiedził serwis. Auto masz na gwarancji to nieczekaj.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-07-2009, 17:23 
Offline

Rejestracja: 22-08-2008, 13:31
Posty: 10
Po przekręceniu kluczyka świeci się kontrolka filtra, ta od wtrysku zapala sie po chwili jazdy, nie testowałem za dużo, bo trochę się wystraszyłem, i tylko zrobiłem trasę żeby wyczyścić filtr, ale to nic nie dało i na razie nie jeżdże, dziś mi się nie udało umówić w serwisie, ale jestem umówiony na jutro, zobaczę co powiedzą, pozdrawaim

_________________
Wojtek


Na górę
 Tytuł: .
Post: 12-08-2009, 22:24 
Offline

Rejestracja: 12-08-2009, 22:04
Posty: 5
moze to być tak ze filtr cząstek stałych jest razem z kato pół katalizatora pół filtra ... i moze to byc jak w audi ... powtarzam nie musi ;P

podłancza sie to pod komputerm tam uruchamia się "czyszczenie filtra.... " i dopiero wtedy odbywa sie proces czyszczenia .. wtedy powinno sie wyjechac w tą trase z okresloną predkościa i na odpowiednim biegu tak jak zaleca instrukcja albo tak jak to pisze w kompie którego podłaczamy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2009, 14:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-05-2008, 09:03
Posty: 19
ostatnio jak jeździłem podczas przeglądu GV 2.4 to rozmaiłem tak towarzysko z panią z salonu i mówiła właśnie że w dieslach padają te filtry cząstek stałych i naprawa ich czy tam wymian 7tys :) bo niema szans żeby ci to na gwarancji uznali :)

_________________
Karol


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-08-2009, 17:24 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
Na razie na żadnym forum nie trafiła się ani jedna osoba, której by padło ...

Czekamy więc od 4 lat na pierwszego 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-07-2010, 23:33 
Offline

Rejestracja: 26-05-2008, 22:15
Posty: 6
A gdyby nawet to piszcie na :
chewa77@interia.pl
Myślę że mógł bym zaradzić


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-08-2010, 20:39 
Offline

Rejestracja: 31-07-2010, 21:45
Posty: 2
Lokalizacja: Ruda Śl.
w jaki sposób objawia się wypalanie dpf-u , czy któryś z Was umie to opisać , czy to jest zwiększone chwilowe zużycie paliwa , czy tylko zapala się kontrolka , z doświadczenia wiem że częsta jazda po mieście szybciej zapycha filtr , nie wiem jak w suzuki macie ustawione komputery i czy ciągle obserwujecie zużycie ON , kolega o nick-u ww napisał że przejechał 10000 i dopiero zapaliła się kontrolka , a czy wiecie że wyłączenie silnika w trakcie wypalania może spowodować wtryskiwanie dawek ON do miski olejowej , co za tym idzie to rozrzedzanie oleju i konsekwencji chyba nie muszę opisywać , klubowicze którzy mają DPF niech sprawdzą stan oleju .


Na górę
Post: 27-11-2010, 11:53 
Offline

Rejestracja: 29-12-2008, 21:30
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Witam mam parę pytań odnośnie filtra cząstek stałych czy jest ktoś sprytny kto może w tym temacie pomóc?? Niedawno miałem kolizję drogową samochodem Grand Vitara 2008 19DDiS i uszkodziłem zderzak, reflektor, intercooler, chłodnicę i trochę blachy. Został jeszcze uszkodzony filtr cząstek stałych ubezpieczyciel z Compensy powiedział że ta usterka nie jest spowodowana kolizją i muszę sobie ją naprawić za własne pieniążki (eh dziadostwo że lepiej nie mówić). Samochód był naprawiany w warsztacie z mojego AC naprawili wszystko idealnie oprócz filtra cząstek stałych który po prostu wyjęli. Za dużo nie jeździłem autkiem ponieważ nie wiem czy nic się nie uszkodzi ale oprócz tego że autko ma teraz o 10-15% więcej mocy to podczas jazdy sytuacja wygląda tak: raz zapala się kontrolka tylko od filtra cząstek raz od filtra i wtrysku paliwa, raz tylko od wtrysku paliwa co robić??? Jeździć i się nie przejmować czy jest ktoś kto potrafi przeprogramować komputer bo słyszałem że takie rzeczy się robi???


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]