Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-06-2025, 21:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-06-2010, 16:08 
Offline

Rejestracja: 19-06-2010, 15:50
Posty: 1
Witam,

mam Swifta z 2006 z silnikiem benzynowym 1,3 przebieg około 102 tys km. Autko od początku moje i serwisowane. Od pewnego czasu występuje problem z obrotami silnika. Jak silnik jest już zagrzany, to czasami (losowo) spadają obroty do około 400 na jałowym. Autko wpada wtedy w drgania oraz hamulec traci wspomaganie. Problem jest na tyle poważny, że dojeżdżając do skrzyżowania jak wcisnę sprzęgło i spadną tak drastycznie obroty, to tracę możliwość szybkiego hamowania. Po dodaniu gazu drganie nadal występuje, ale autko przyspiesza normalnie. Po paru chwilach wszystko wraca do normy.
Sprawa się nasila. Do niedawna występowało to tylko w momencie kiedy silnik osiągał temperaturę pracy, później było już wszystko ok. Teraz potrafi sprawić psikusa przy rozgrzanym silniku na chybił trafił.
Nie zapala się żadna kontrolka. Co więcej dzisiaj byłem na przeglądzie i po raz drugi miałem podłączony komputer i nic na nim nie wychodzi - wszystko jest w normie. Jak zawsze prawo Murphy'ego działa i problem nie występuje w okolicy serwisu... Ostatnio leję do baku shell vpower, więc nie powinien być to problem paliwa.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu co może być uszkodzone.

Jarek


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2010, 17:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Przepływomierz, sonda lambda, pompa paliwa -- sprawdzone?
Jeśli tylko na ciepłym silniku, to może cewka zapłonowa? Chociaż to by raczej skutkowało szarpaniem (skokowe spadki mocy).


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-06-2010, 21:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2009, 17:37
Posty: 88
Lokalizacja: Poznań
U mnie (w sensie u żony) w aucie działo się coś podobnego... tzn obroty tak spadały po wciśnięciu sprzęgła, że aż budą trzęsło. Podnosiły się na chwilę i znowu spadały. Winny był potencjometr przepustnicy. Miał przerwę w obszarze wolnych obrotów. Po wykręceniu, rozebraniu i podgięciu nóżek silnik zaczął pracować stabilnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2010, 14:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Miałem coś podobnego, u mnie to był alternator, który został wymieniony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-11-2010, 18:27 
Offline

Rejestracja: 22-02-2009, 06:25
Posty: 22
Ja mialem to samo regulacja zaworów i po sprawie

_________________
KUBA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]